Aviokompānija Ryanair saņēmusi rājienu par klientu maldināšanu ar zemo cenu piedāvājumiem, vēsta BBC.
Divās laikrakstu reklāmās aviokompānija piedāvāja lidojumu par 10 mārciņām vienā virzienā, sīkā drukā paskaidrojot, ka piedāvājumam ir vairāki ierobežojumi.
Reklāmas standartu iestāde, sekojot aviokompānijas easyJet sūdzībai, atzina, ka «reklāmas visdrīzāk ir maldinošas».
Ryanair spriedumu atteicās komentēt, taču kritizēja easyJet par sūdzības iesniegšanu. Sūdzība attiecās uz vienvirziena biļešu cenām uz Gēteburgu un Diseldorfu. Sīkā drukā tika paskaidrots, ka piedāvājums ir ierobežotā daudzumā, turklāt cenā nav iekļautas nodevas un papildus izmaksas.
EasyJet apstrīdēja piedāvājumā noteikto cenu un apšaubīja, vai tajā ir iekļauti nodokļi, papildus izmaksas un reģistrēšanās izmaksas, jo reklāmā netika norādīti ceļojuma datumi.
Aviokompānija Reklāmas standartu uzraugam apgalvoja, ka uz Gēteburgu bija pieejamas vairāk kā 10 000 vietu, savukārt uz Diseldorfu – 22 000.
Aviosabiedrība apgalvoja, ka tai neesot bijis pienākums reklāmā iekļaut konkrētus ceļojumu datumus, tomēr informēja, ka kampaņa bija paredzēta lidojumiem no 2010. gada 1. janvāra līdz 28. februārim.
Uzraugs savā ziņojumā skaidroja, ka piedāvājumā minētās 10 mārciņas patērētājiem ļautu uzskatīt, ka tā ir fiksēta cena, nevis attiecas uz konkrētiem datumiem. Tādēļ iestāde nonāca pie slēdziena, ka Ryanair reklāmas visdrīzāk uzskatāmas par maldinošām.