Citas ziņas

Reorganizēs reliģisko lietu pārvaldi

,04.09.2007

Jaunākais izdevums

Šodien Ministru kabinets akceptēja grozījumus Reliģisko organizāciju likumā, ko izstrādājusi ar tieslietu ministra rīkojumu izveidota darba grupa.

Līdz ar grozījumu stāšanos spēkā būs noteikts jauns reliģijas lietu pārvaldības institucionālais modelis, proti, paredzēta Reliģisko lietu pārvaldes (turpmāk - RLP) reorganizēšana, sadalot tās funkcijas un piešķirtos budžeta līdzekļus starp Tieslietu ministriju un Uzņēmumu reģistru.

Kā teikts likumprojekta anotācijā, pašlaik RLP primārā funkcija ir reliģisko organizāciju reģistrācija un ar reliģisko organizāciju kā juridisko personu darbību saistīto jautājumu risināšana. Reliģisko organizāciju un to iestāžu reģistrs nav publiski pieejams, kas apgrūtina trešo personu iespējas ātri saņemt informāciju par reģistrētajām reliģiskajām organizācijām. Reģistrācijas procesi ir ilglaicīgi, kā arī daudzi no reģistrācijas procesiem nav normatīvi noregulēti, kas apgrūtina reliģisko organizāciju un citu organizāciju darbību. Te vajag vienu teikumu piebildi, ka tādēļ nolemc bla bla bla, iestādi likvidēt pam param pam pam….

Ņemot vērā, ka RLP kā iestāde vairs neeksistēs, nepieciešams grozīt Reliģisko organizāciju likumu, lai sakārtotu reliģisko organizāciju un to iestāžu reģistra normatīvo regulējumu, kā arī sadalītu RLP funkcijas citu institūciju starpā.

Grozījumi paredz, ka Tieslietu ministrija nodrošinās politikas izstrādi, koordināciju un īstenošanu reliģijas jomā, savukārt Uzņēmumu reģistrs nodrošinās reliģisko organizāciju un to iestāžu reģistrāciju. Likumprojektā reglamentēti reliģisko organizāciju un to iestāžu reģistra vešanas pamatnoteikumi, ieraksta izdarīšanas reģistrā nosacījumi, kā arī precizēts reliģisko organizāciju un to iestāžu reģistrācijai un pārreģistrācijai iesniedzamo dokumentu saraksts. Tiks precizēti reliģisko organizāciju un to iestāžu darbības izbeigšanās pamati un kārtība. Turpmāk reliģiskās organizācijas vai tās iestādes darbību, pamatojoties uz tiesas nolēmumu varēs izbeigt, ja tās darbība būs pretrunā ar Satversmi vai ja tā sludinās neiecietības vai naida idejas, kā arī, ja organizācija neievēros vai aicinās citus neievērot likumu.

Līdz ar grozījumiem Reliģisko organizāciju likumā, tika akceptēti arī grozījumi likumā par Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru.

Paredzēts, ka grozījumi stāsies spēkā 2008. gada 1. janvārī.

Likuma grozījumi jāpieņem Saeimā.

Laura Pakalne

TM Sabiedrisko attiecību nodaļas

pārvaldes vecākā referente

Tālr. 7036714

e-pasts: [email protected]

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Saeimas 20.septembra sēdē iekļautie likumprojekti (ANOTĀCIJAS)

,17.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmdien, 17.septembrī, Saeimas Prezidijs nolēma iekļaut 20.septembra Saeimas sēdes darba kārtībā nodošanai izskatīšanai komisijās šādus iesniegtos likumprojektus:

" Ministru kabineta iesniegto Tieslietu ministrijas sagatavoto likumprojektu "Grozījumi likumā "Par nekustamā īpašuma ierakstīšanu zemesgrāmatās"" (Nr.439/Lp9). Likumprojekts paredz paplašināt dokumentu loku, uz kuru pamata ēkas (būves) ierakstāmas zemesgrāmatās uz valsts un pašvaldību vārda. Vienlaikus tiek precizēta likumā lietotā terminoloģija atbilstoši Nekustamā īpašuma valsts kadastra likumam.

" Ministru kabineta iesniegto Tieslietu ministrijas sagatavoto likumprojektu "Grozījumi likumā "Par Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru"" (Nr.440/Lp9). Likumprojekts, reorganizējot Reliģisko lietu pārvaldi, paredz daļu tās funkciju nodot Uzņēmumu reģistram, līdz ar to Uzņēmumu reģistram nododot 4 štata vietas. Tiek arī paredzēts, ka reliģisko organizāciju un to iestāžu reģistru ved Uzņēmumu reģistrs saskaņā ar likumu "Par Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru", Reliģisko organizāciju likumu un citiem normatīvajiem aktiem. Nododot daļu Reliģisko lietu pārvaldes funkcijas Uzņēmumu reģistram, tiks uzlabota un vienkāršota reliģisko organizāciju un to iestāžu reģistra vešana, vienlaikus atrisinot šobrīd pastāvošās problēmas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Pārvaldīšanas maksas un ienesīgums

Ingus Grasis, SEB bankas Private Banking pārvaldes investīciju stratēģis,06.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no faktoriem, kas ietekmēs faktiski sasniegto jeb neto ienesīgumu, realizējot izvēlētu investīciju stratēģiju un iegādājoties atbilstošus finanšu instrumentus, ir komisijas. Ar ieguldījumu pārvaldīšanas maksu būs jārēķinās, iegādājoties daļas ieguldījumu vai pensiju fondos, uzkrājot līdzekļus ar dzīvības apdrošināšanas polises starpniecību vai slēdzot individuāla portfeļa pārvaldīšanas līgumu.

Pirmajā brīdī šķiet, ka pārvaldīšanas komisija, piemēram, 1.25% apmērā gadā no ieguldījuma vērtības, ko ieturētu, tipisks vienkārša sabalansēta ieguldījumu fonda pārvaldnieks, nav liela summa. Turklāt, ieguldījumu fondu daļu vērtības procentuālās izmaiņas parasti tiek atspoguļotas jau pēc pārvaldīšanas komisiju atskaitīšanas, kas padara ieturētās pārvaldīšanas maksas reālo ietekmi grūtāk novērtējamu un necaurspīdīgu. Ja vēl šis pārvaldnieks ir spējis sniegt pozitīvu kapitāla pieaugumu, tad tas liekas pašsaprotami, ja iegūtajā peļņā klients padalās ar savu pārvaldnieku. Tomēr, ja arī procentuāli šādas maksas apmērs nešķiet liels, tās ietekme uz absolūtu kapitāla pieaugumu ilgtermiņā kļūst ievērojama.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par spīti dzīvnieku aizsardzības organizāciju protestiem, Saeima pēc kaismīgām debatēm steidzamības kārtā pieņēmusi Dzīvnieku aizsardzības likuma grozījumus, kas atļaus dzīvniekus nokaut saskaņā ar reliģisko kopienu tradīcijām, tādejādi bruģējot ceļu Tautas partijas biedra biznesam.

Atļauj reliģisko kaušanuLīdz šim lauksaimniecības dzīvniekus Latvijā varēja nokaut tikai pēc apdullināšanas, vienīgais izņēmums bija galējas nepieciešamas gadījumi, kā arī gadījumi, kad dzīvnieks jānokauj, jo iespējama nobeigšanās traumas vai slimības dēļ.

Reliģiskās kaušanas aizstāvji uzsver, ka Latvija līdz šim bija viena no četrām ES dalībvalstīm, kur nebija atļauta lopu kaušana saskaņā ar reliģiskām tradīcijām, turklāt šāda aizlieguma atcelšana pavērs Latvijas uzņēmējiem iespējas eksportēt gaļu uz valstīm, kurās ir lielas musulmaņu un ebreju kopienas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Reliģisko lietu pārvaldes priekšnieci pārceļ VA "Materiālās rezerves" direktora vietnieka amatā

,04.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru kabinets šodien pieņēma rīkojumu, saskaņā ar kuru Reliģisko lietu pārvaldes priekšniece Iveta Romanovska tiek pārcelta valsts aģentūras "Materiālās rezerves" direktora vietnieka administratīvajos jautājumos amatā.

Valsts civildienesta likums nosaka, ka, lai nodrošinātu labu pārvaldību, kā arī veicinātu ierēdņa kvalifikācijas izaugsmi, ierēdni, neizsludinot atklātu pretendentu konkursu un motivējot pārcelšanas lietderību, var pārcelt jebkurā citā ierēdņa amatā uz noteiktu vai nenoteiktu laiku tajā pašā vai citā iestādē.

Kā teikts paskaidrojuma rakstā, I. Romanovskas pārcelšana nepieciešama, lai nodrošinātu valsts aģentūras "Materiālās rezerves" uzdevumu efektīvu un pienācīgu izpildi. Kopš 2007. gada 22. maija valsts aģentūras "Materiālās rezerves" direktora vietnieka administratīvajos jautājumos amats ir vakants.

Tieslietu ministrija, kuras pārraudzībā atrodas Reliģisko lietu pārvalde, , Iekšlietu ministrija, kuras pārraudzībā atrodas valsts aģentūra "Materiālās rezerves", kā arī pati I. Romanovska ir piekritusi pārcelšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Svētki Aglonā pulcē arī uzņēmējus, kas gan baro pasākuma viesus, gan cer uz to, ka apmeklētājiem kārosies iepirkties.

Aglonas bazilikas draudze, lai gan par tirdzniecības atļaujām svētku laikā iekasē maksu, cer, ka pēc svētkiem pienākušos rēķinus nomaksāt palīdzēs valsts.

Maksā par tirgošanos

Likums Par starptautiskas nozīmes svētvietu Aglonā nosaka, ka nav pieļaujama ar svētvietas apmeklēšanu saistītu nodevu noteikšana, kas nozīmē, ka Aglonas bazilikas draudzei liegts noteikt ieejas maksu. Tomēr norādīts, ka jebkura uzņēmējdarbība Aglonas svētvietā un tās aizsardzības jomā veicama tikai ar Aglonas bazilikas draudzes rakstveida atļauju. Šīs atļaujas tiek izsniegtas par samaksu, un, kā Db pastāstīja uzņēmēji, summa svārstoties ap 100, 150 latiem, pie kā vēl esot jāpiemaksā 10 lati dienā pašvaldības nodeva.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Papildināts - VK: Dzīvokļu īpašnieki apmaksā RNP izšķērdību, nolaidību un pat nelikumīgas darbības

Lelde Petrāne,20.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Rīgas namu pārvaldnieks (RNP) noteiktās dzīvojamo māju pārvaldīšanas maksas pamatojums nav izsekojams un salīdzināms ar RNP faktiskajiem izdevumiem, kā arī maksā tiek iekļauti ar māju pārvaldīšanu nesaistīti izdevumi. Par to liecinot revīzijā RNP konstatētais.

Valsts kontrole (VK) aicina dzīvokļu īpašniekus izmantot normatīvajos aktos noteiktās tiesības regulāri izvērtēt RNP sagatavotos mājas apsaimniekošanai faktiski izlietoto līdzekļu pārskatus, salīdzināt ar faktiski veiktajiem darbiem un pieprasīt atmaksāt nepamatoti iekļautos izdevumus. VK norāda, ka, pastāvot tādai darba organizācijai, kāda tā pašlaik ir izveidota RNP, iedzīvotājiem pašiem ir jāuzņemas iniciatīva savu interešu aizstāvībai, jo RNP to nenodrošina.

RNP gan izplatījis paziņojumu, ka noraida Valsts kontroles izplatīto informāciju. VK revīzijas secinājumi esot veikti, pamatojoties uz izlasi, kuras ietvaros, piemēram, zaļās zonas platību precizējumi vērtēti 9 dzīvojamās mājās, kārtējo remontdarbu un tehniskās apkopes izdevumi 3 mājās, 10 sētnieku darbs 5 dzīvojamās mājās, analizēti 52 darba norīkojumi. Tādējādi esot saprotams, ka VK izvēlētās metodes, revidējamais izlases apjoms un revīzijai atvēlētais laiks nav bijuši pietiekami un atbilstoši, lai varētu izdarīt pamatotus secinājumus, kas būtu attiecināmi uz uzņēmuma darbību kopumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Reliģisko lietu pārvaldes priekšnieci pārceļ uz VA Materiālās rezerves

,04.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru kabinets šodien, 4.septembrī, pieņēmis rīkojumu, saskaņā ar kuru Reliģisko lietu pārvaldes priekšniece Iveta Romanovska tiek pārcelta valsts aģentūras Materiālās rezerves direktora vietnieka administratīvajos jautājumos amatā, Db.lv informēja Tieslietu ministrija.

Valsts civildienesta likums nosaka, ka, lai nodrošinātu labu pārvaldību, kā arī veicinātu ierēdņa kvalifikācijas izaugsmi, ierēdni, neizsludinot atklātu pretendentu konkursu un motivējot pārcelšanas lietderību, var pārcelt jebkurā citā ierēdņa amatā uz noteiktu vai nenoteiktu laiku tajā pašā vai citā iestādē.

Kā teikts paskaidrojuma rakstā, I. Romanovskas pārcelšana nepieciešama, lai nodrošinātu valsts aģentūras Materiālās rezerves uzdevumu efektīvu un pienācīgu izpildi. Kopš 2007. gada 22. maija valsts aģentūras Materiālās rezerves direktora vietnieka administratīvajos jautājumos amats ir vakants.

Līdz ar rīkojumu par Reliģisko lietu pārvaldes priekšnieka pienākumu izpildītāju ar 2007. gada 10. septembri iecelta līdzšinējā pienākumu izpildītāja Jekaterina Macuka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pasludina spriedumu lietā Perijs pret Latviju

,09.11.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Cilvēktiesību tiesa (Tiesa) 8.novembrī pasludinājusi spriedumu lietā Perijs pret Latviju, informēja Ārlietu ministrija.

Atsaucoties uz Eiropas Cilvēka tiesību un pamatbrīvību aizsardzības konvencijas (Konvencija) 9.pantu (tiesības uz reliģijas brīvību), Roberts Perijs (iesniedzējs) sūdzējās par iejaukšanos viņa tiesībās brīvi paust savu reliģiju, jo Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde (PMLP), pamatojoties uz Satversmes aizsardzības biroja (SAB) atzinumu, kas nebija pieejams iesniedzējam, izsniedzot termiņuzturēšanās atļauju Latvijā, liedza viņam darboties kā mācītājam Latvijā laikā no 2000.gada jūlija līdz 2004.gada martam. Savukārt, atsaucoties uz Konvencijas 14.pantu (diskriminācijas aizliegums), iesniedzējs uzskatīja, ka ir cietis no diskriminācijas, kas balstīta uz pilsonību, jo teoloģiskās izglītības nosacījums ārvalstu misionāriem Latvijā netiek attiecināts uz Latvijas pilsoņiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s DNB Banka valdē iecelti divas jaunas amatpersonas – personāla vadītāja Dace Kauliņa un par Finansējuma administrēšanas pārvaldi, Operāciju pārvaldi, Administratīvo pārvaldi, Projektu un procesu pārvaldi un Drošības pārvaldi atbildīgais Intars Sloka, liecina informācija Lursoft.

D. Kauliņa strādā DNB bankā kopš 2011. gada, pirms tam ieņemot SIA Lattelecom Personāla dienesta Personāla pārvaldes nodaļas vadītājas amatu, savukārt I. Sloka strādāja DNB bankā no 1999. līdz 2008. gadam, veicot Filiāļu pārvaldes vadītāja pienākumus, un pēc divu gadu darba valdes priekšsēdētāja vietnieka amatā a/s BM Bankā Ukrainā atgriezās DNB bankā kā Operacionālās darbības vadītājs, liecina informācija bankas mājas lapā.

Izmaiņas bankas valdē reģistrētas 26. februārī, un jaunievēlētie valdes locekļi, tāpat kā pārējie valdes locekļi un valdes priekšsēdētājs, drīks pārstāvēt a/s DNB Banka kopā ar vismaz vēl vienu valdes locekli.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lems par reliģisko svētku dienu noteikšanu likumā

Madara Fridrihsone,20.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

6. janvāris – Zvaigznes diena, 7. janvāris – vecticībnieku un pareizticīgo Ziemassvētki, 15. augusts – Jaunavas Marijas Debesīs uzņemšanas diena, 31. oktobris – Reformācijas diena, kā arī Jom Kipura jeb Grēku izpirkšanas svētku diena likumā «Par svētku un atceres dienām» varētu tikt noteikti par reliģisko svētku dienām.

Tāpat likumā ir plānots noteikt, ka citus reliģiskos svētkus atzīmē konfesiju noteiktajos datumos.

Minētie likuma grozījumi, kurus izstrādājuši Reformu partijas deputāti, ceturtdien nodoti izskatīšanai Saeimas komisijās.

Likumprojekta autori norāda, ka daļu no reliģiskajiem svētkiem, proti, Ziemassvētkus un Lieldienas, kas tiek atzīmēti saskaņā ar Gregora kalendāru, valsts jau ir noteikusi par svētku dienām, tādēļ valstij būtu jādod saviem pilsoņiem iespēju reizi gadā pēc darbinieka izvēles, vienojoties ar darba devēju, svinēt nozīmīgu vienu reliģisko svētku dienu, pavadot svētkus kopā ar ģimeni un apmeklējot pasākumus savā draudzē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā trasta pakalpojumu sniedzēji piedāvā tikai īpašuma pārvaldi. Klasiskais trasts ārvalstīs ļauj baudīt visus trasta labumus, arī izvairīties no kreditoriem

Vēsturiski trastam bagātie iedzīvotāji nodeva pārvaldīt savu mantu tad, kad paši nevēlējās vai arī vairs nespēja ar to pienācīgi saimniekot. Mūsdienās šīs funkcijas ir pārņēmušas ieguldījumu sabiedrības. Klasiskajam trastam ir radušies citi uzdevumi - mantas aizsardzība no nākotnes kreditoriem, nodokļu plānošanas iespējas un mantojumu tiesību realizācija. Trastu paveidus pasaulē pamatā dala divās daļās - trasti, kas darbojas tā izveidotāja dzīves laikā, un trasti, kas ir izveidoti uz testamentu pamata. Pirmajā gadījumā labuma guvējs visbiežāk ir pats trasta veidotājs, otrajā gadījumā - tā mantinieki vai citi testamentā norādīti saņēmēji. «Galvenais atcerēties, ka klasiskā trasta gadījumā manta pāriet trasta īpašumā un to atgūt parasti vairs nav iespējams,» uzsver biroja Raidla, Lejiņš & Norcous zvērināts advokāts Andrejs Lielkalns. Mantas īpašnieks, atdodot savu mantu, vienlaikus var norādīt ne tikai labuma guvējus, bet arī trastā nodotās mantas izmantošanas mērķus, kā arī to, ko drīkst un ko nedrīkst ar to darīt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deklarācija par Ministru kabineta iecerēto darbību - Nacionālajai izaugsmei un vienotībai

Mēs esam vienojušies strādāt Latvijas nacionālajai vienotībai un izaugsmei. Veidot Latviju, kuras sabiedrība ir izglītota, vesela, pārtikusi un droša par nākotni. Nostiprināt Latviju kā nacionālu, eiropeisku un demokrātisku valsti, kuru raksturo laba pārvaldība, cilvēktiesību un pamatbrīvību ievērošana, tiesiskums un sociālais atbildīgums, kas ietver arī rūpes par cilvēkresursu atjaunošanu un tautas ataudzi.

Mūsu pienākums ir nostiprināt latviešu valodu, latvisko kultūrtelpu un nacionālo identitāti, vienlaikus esot tolerantiem un rūpējoties par visu Latvijā dzīvojošo tautību kultūras pienesumu, jo daudzveidība ir bagātība.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

VID trīs katoļu baznīcu draudzēs izņēmis vairākus desmitus tūkstošus eiro lielus ziedojumus

LETA,13.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienests (VID) kratīšanās trīs Latvijas Romas Katoļu baznīcu draudzēs izņēmis vairākus desmitus tūkstošus eiro lielus ziedojumus.

Tikmēr reaģējot uz kratīšanām Latvijas Romas Katoļu baznīcas dievnamos, tieslietu ministrs Jānis Bordāns (JKP) Garīgo lietu padomē aicinās Valsts ieņēmumu dienestam (VID) skaidrot baznīcās saņemto ziedojumu uzskaites pareizību, informēja ministra preses sekretārs Andris Vitenburgs.

Bordāns šodien iepazīšanās vizītē tikās ar Rīgas arhibīskapu metropolītu Zbigņevu Stankeviču, lai apspriestu valsts un baznīcas sadarbības jautājumus.

Īpaša uzmanība tikšanās laikā veltīta neseniem notikumiem, kas pēc VID iniciatīvas norisinājās vairākās katoļu draudzēs. Ņemot vērā sarunā paustās atziņas, Bordāns aicinās Ministru prezidentu Krišjāni Kariņu (JV) sasaukt viņa vadīto Garīgo lietu padomi, lai VID varētu skaidrot reliģisko organizāciju vadītājiem grāmatvedības dokumentu kārtošanas pareizības jautājumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pastāv liels risks, ka, pateicoties Satversmes tiesas nolēmumam, baznīcu īpašumi var tikt ierauti īpašumtiesību piederību tiesvedībās, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Proti, vienā konfesijā tagad var reģistrēt vairākas baznīcas, kurām, tiesas ceļā pierādot savu saikni ar līdz 1940. gadam (padomju okupācijai) pastāvējušo «mātes baznīcu», varētu rasties vēlme pieprasīt īpašuma pārdali agrāk reģistrētām baznīcām, kas īpašumus atguvušas. Tādējādi iespējami strīdi par turīgāko konfesiju – pareizticīgo un luterāņu – nekustamajiem īpašumiem, kuru rezultātā papildu darbs advokātiem, bet šo īpašumu nomniekiem – pamatīgas galvassāpes.

Tādas sekas varētu raisīt Satversmes tiesas spriedums, kas groza Reliģisko organizāciju likumā noteikto, ka vienā konfesijā var pastāvēt tikai viena baznīca, un netieši norāda par iespēju tiesā cīnīties par pēctecību. Par 1995. gadā pieņemto Reliģisko organizāciju likuma normu atbilstību Satversmei lietu ierosināja pēc Augstākās Tiesas pieteikuma, kas savukārt balstās uz Administratīvo lietu departamenta skatīto lietu, kurā Latvijas Pareizticīgā autonomā baznīca apstrīdēja Uzņēmumu reģistra atteikumu reģistrēt to reliģisko organizāciju reģistrā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Parādu apkarošanai paplašinās pārvaldnieku pienākumu loku

Jānis Rancāns,24.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai veicinātu apsaimniekotāju aktīvāku komunikāciju ar dzīvokļu īpašniekiem un tādējādi novērstu parādu veidošanos, mazinātu nemaksātāju skaitu un sekmētu esošo parādu piedziņu, paredzēts paplašināt pārvaldnieka pienākumu loku un atbildību par apsaimniekošanu.

Dialogs ar dzīvokļu īpašniekiem īpaši svarīgs ir parāda izveidošanās sākumposmā, kas ļautu samazināt tā uzkrāšanos, norāda Ekonomikas ministrija (EM). Tāpēc EM rosinājusi grozījumus Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likumā, kas izstrādāti ar mērķi paplašināt pārvaldnieka pienākumu loku un līdz ar to arī atbildību par īpašuma efektīvu apsaimniekošanu. Grozījumi atbalstīti šodienas Ministru kabineta sēdē.

EM rosinātie grozījumi Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likumā paredz precizēt līguma veidus, kurus, pildot uzdotās pārvaldīšanas darbības, pārvaldnieks kā pilnvarotā persona slēdz dzīvokļu īpašnieku vārdā, un līgumos, kurus pārvaldnieks slēdz savā vārdā, kā arī paredz nosacījumu par to, ka, saņemot pilnvarojumu dzīvokļu īpašnieku vārdā slēgt līgumus, pārvaldnieks vienlaikus uz likuma pamata iegūst tiesības veikt maksājumus un saņemt maksājumus, kā arī vērsties tiesā pret dzīvokļa īpašnieku, pat ja tas nav norādīts pārvaldīšanas līgumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas Republikas 9.Saeimas 2007.gada 6.septembra sēdes darba apskats

,06.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeima 3.lasījumā pieņēma likumu:

- "Grozījums Dzīvesvietas deklarēšanas likumā". (Nr.218/Lp9)

(Dok.nr.1132) Balsojums: 88 par, 0 pret, 0 atturas.

Saeima 2.lasījumā pieņēma likumu:

- "Par Nolīgumu starp Eiropas Savienību un Īslandes Republiku un Norvēģijas Karalisti par nodošanas procedūru starp Eiropas Savienības dalībvalstīm un Īslandi un Norvēģiju". (Nr.345/Lp9)

(Dok.nr.950, 1151) Balsojums: 87 par, 0 pret, 0 atturas.

Saeima 1.lasījumā pieņēma likumprojektus:

- "Grozījumi likumā "Par piesārņojumu"". (Nr.371/Lp9)

(Dok.nr.1084, 1131) Balsojums: 86 par, 0 pret, 0 atturas.

- "Grozījums Muzeju likumā". (Nr.347/Lp9)

(Dok.nr.981, 1144) Balsojums: 63 par, 17 pret, 6 atturas.

- "Grozījumi Apdrošināšanas un pārapdrošināšanas starpnieku darbības likumā". (Nr.377/Lp9)

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Valsts kontrole: Labklājības ministrija neefektīvi pārvalda nekustamos īpašumus

Lelde Petrāne,29.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Labklājības ministrijas, tās padotības iestāžu, kā arī VSIA Šampētera nams darbība, nodrošinot valstij un tās kapitālsabiedrībai piederošo nekustamo īpašumu pārvaldību, nav bijusi tiesību aktiem atbilstoša, profesionāla un efektīva. Tā likumības revīzijā par Labklājības ministrijas un tās padotības iestāžu valdījumā nodoto valsts nekustamo īpašumu pārvaldīšanas efektivitāti un likumību secina Valsts kontrole.

Revīzijā ir konstatēts, ka padotības iestādes un VSIA Šampētera nams neveic visas īpašumu pārvaldīšanas darbības. VK uzsver, ka revidenti galvenos pārmetumus vērš tieši uz VSIA Šampētera nams, kas ir izveidota ministrijas nekustamo īpašumu pārvaldīšanai un faktiski pārvalda tikai piecus no 63 ministrijas īpašumiem. Revidentu vērtējumā kapitālsabiedrības darbība nav bijusi profesionāla, jo tā nav veikusi nekustamā īpašuma vizuālās pārbaudes, nav uzkrājusi informāciju par īpašumu stāvokli, nav veikusi visus paredzētos kārtējos remonta darbus, bet remonta darbus ir veikusi, ja iestādes ir piedāvājušas segt to izmaksas papildus nomas maksai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Privatizēto māju īpašniekiem laicīgi nepārvaldot ēku, var pārtraukt komunālos pakalpojumus

Žanete Hāka,13.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc valsts dzīvojamo māju un dzīvokļu privatizācijas pabeigšanas iedzīvotāju pienākums ir pārņemt māju pārvaldīšanas tiesības no VAS Privatizācijas aģentūra (PA) un izvēlēties pārvaldnieku, tomēr jaunie īpašnieki ne vienmēr ir ieinteresēti pieņemt lēmumu par pārvaldnieka izvēli, informēja PA pārstāvji.

Likums nosaka, ka PA pienākums ir pārvaldīt tās valdījumā esošās valsts dzīvojamās mājas un to daļas līdz šo dzīvojamo māju un to daļu nodošanai dzīvokļu īpašnieku pārvaldīšanā un apsaimniekošanā. Pēc dzīvokļu privatizācijas iedzīvotājiem kopsapulcē būtu jāvienojas par turpmāko mājas pārvaldnieku un jāpārņem dzīvojamās mājas pārvaldīšanas tiesības no PA. Tomēr bieži iedzīvotāji ir nepietiekami aktīvi, lai uzņemtos atbildību par savu īpašumu, un PA ir spiesta veikt funkcijas, kas tai nav ilgtermiņā paredzētas.

«Privatizācijas aģentūra šobrīd ir spiesta saimniekot dzīvokļu īpašnieku vietā,» saka PA Dzīvojamo māju un dzīvokļu dienesta vadītāja vietniece Iveta Kamina, piebilstot, ka iedzīvotājiem jāapzinās, ka tikai paši īpašnieki var uzlabot sava īpašuma pārvaldīšanu, saprātīgi optimizēt pārvaldīšanas izdevumu apmēru un lemt par nepieciešamajiem ilgtermiņa ieguldījumiem īpašumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

RNP: VK pārmetumi dzīvojamo māju remontdarbu finansēšanā ir problēma visai nozarei

Dienas Bizness,12.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts kontroles (VK) pabeigtajā SIA Rīgas namu pārvaldnieks (RNP) revīzijas ziņojumā kā būtiska problēmsituācija, kas skar visus pārvaldniekus, iezīmēta dzīvojamo māju remontdarbu finansēšana no pārvaldnieka puses, norāda RNP Komunikācijas nodaļas projektu vadītāja Santa Vaļuma

Viņa skaidro, ka atbilstoši Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likumam dzīvojamo māju pārvaldniekam jānodrošina pamatpakalpojumu (apkure, ūdens un elektrība) sniegšana, kā arī jānovērš avārijas situācijas neatkarīgi no tā, vai konkrētai dzīvojamai mājai ir tam nepieciešamais finansējums. RNP informēja VK, ka uzņēmums priekšfinansē atsevišķu dzīvojamo māju remontus, kā arī nodrošina visām dzīvojamām mājām pamatpakalpojumus no saviem līdzekļiem un nevis citu dzīvojamo māju remontdarbiem uzkrātajiem līdzekļiem.

RNP norāda, ka maziem apsaimniekotājiem brīvu finanšu līdzekļu nodrošināšana likuma prasību izpildei varētu būt nozīmīga problēma, kas var novest pie dzīvojamo māju uzkrāto līdzekļu izmantošanas citu dzīvojamo māju pārvaldīšanas pakalpojumu nodrošināšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Turpinās Grūtupa iesākto

Andrejs Vaivars, BNS, 
speciāli DB,26.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vēl pirms bija aprāvusies advokāta Andra Grūtupa dzīve, viņa biroju jau kādu laiku de facto vadīja Viktors Tihonovs. Pēc Grūtupa aiziešanas aizsaulē tika nomainīta arī plāksnīte pie biroja durvīm, un viņa birojs pilnīgi oficiāli kļuva par Tihonova biroju.

Jūsu vadītā advokātu biroja darbu šobrīd var iedalīt divās daļās – pirms un pēc Andra Grūtupa. Vai pašreiz biroja darbā ir jūtamas kādas izmaiņas?

Var piekrist, ka no formālās puses viens posms ir noslēdzies, bet otrs iesācies, jo Grūtupa kunga biroja vairs nav, bet vai ir notikušas kādas kardinālas izmaiņas? Ceru, ka nē! Vismaz saistībā ar darba apjomu un lietu sarežģītību ceru, ka izmaiņas uz slikto pusi nebūs. Reāli es vadīju biroju jau kādu laiku pirms šī nelāgā notikuma. Mūsu prioritāte bija un būs civiltiesības. Tagad gan cenšamies paņemt arī kādu interesantu krimināllietu, un pēdējo gadu laikā apgriezienus uzņēmis arī darbs ar administratīvajām lietām, bet pamatdarbs vienmēr ir bijis civillietas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Vairāk nekā pusi no parādu piedzinēju portfeļa veido banku klienti

Žanete Hāka,10.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērnā gada otrajā pusgadā ārpustiesas parāda atgūšanas pakalpojuma sniedzējiem tika nodoti 203,9 tūkstoši jaunas patērētāju parādu lietu par kopējo summu 113,47 miljoni eiro.

Tā kā parādu atgūšanu ārpustiesas ceļā pakalpojumu sniedzēji parasti veic uz pilnvarojuma vai cesijas līguma pamata, tad lielākā daļa lietu – 141,6 tūkstoši par kopējo summu 75,5 miljoni eiro ir nodotas uz pilnvarojuma pamata, savukārt 62 tūkstoši lietu par kopējo summu 37,9 miljoni eiro ir nodotas, slēdzot cesijas darījumus starp pakalpojuma sniedzējiem un kreditoriem.

Lai efektīvi veiktu ārpustiesas parādu atgūšanas sektora tirgus uzraudzību un iegūtu vispusīgu informāciju par nozares attīstību, saskaņā ar nozari regulējošo normatīvo aktu bāzi, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) pirmo reizi ir apkopojis informāciju par ārpustiesas parādu atgūšanas pakalpojumu sniedzēju darbības rādītājiem par 2013. gada 2. pusgadu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc trim četriem gadiem, kad Latvijā beigsies privatizācijas process, uz esošās Privatizācijas aģentūras (PA) bāzes varētu izveidot jaunu institūciju - valsts aktīvu pārvaldīšanas aģentūru, kas nodarbotos ar valsts īpašumu kapitāldaļu pārvaldīšanu, intervijā biznesa portālam Nozare.lv stāstīja PA jaunieceltā valdes priekšsēdētāja Iveta Zalpētere.

Zalpētere stāsta, ka PA restrukturizācijai iespējami divi scenāriji, par ko vajadzētu izšķirties valdībai. «Pirmkārt, PA pārvaldījumā varētu nodot vairāku valsts uzņēmumu kapitāldaļas. Otrkārt, ja valdība uzskata, ka PA resursi pēc privatizācijas pabeigšanas nav izmantojami, tad PA būtu jālikvidē. Manuprāt, PA resursi jāizmanto to valsts uzņēmumu kapitāldaļu pārvaldīšanā, kuras patlaban pārvalda ministriju valsts sekretāri, piemēram, SIA Latvijas Valsts mērnieks, SIA Latvijas Nacionālais metroloģijas centrs, VAS Latvijas Loto, AS Jelgavas siltumtīklu uzņēmums un daudzi citi,» tā PA vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Eksperta viedoklis: Apmēram 25 eiro par vienu sistēmas dalībnieku

Dzintars Striks, ekonomists,21.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aprēķini liecina, ka tik lielu summu gadā pārvaldītāji no pensiju plānu aktīviem iekasē par otrajā pensiju līmenī ieskaitītās naudas pārvaldīšanu

Tas ir daudz vai maz? Jāsaka, ka atbilde būs atkarīga no skatu punkta. Tas ir pat pārsteidzoši maz, ja ņem vērā mūžīgos pārmetumus, ka finanšu institūcijas par otrā pensiju līmeņa aktīvu pārvaldīšanu iekasē salīdzinoši lielas komisijas maksas (procentuālā izteiksmē) un labi nopelna. Tas arī nav daudz, salīdzinot ar izmaksām citu valstu pensiju sistēmās, kurās uzkrājumus pēc līdzīgiem principiem pārvalda profesionāli aktīvu pārvaldītāji. Piemēram, Igaunijā par vienu sistēmas dalībnieku tiek iekasēti apmēram 50 eiro, Zviedrijā – 37 eiro, Dānijā – 70 eiro, bet Lietuvā – vien 17 eiro.

Runājot par komisijas maksas iekasēšanas principiem, Latvijas pensiju sistēmai ir vēl viena svarīga priekšrocība – vienkārša struktūra. Proti, no otrajā līmenī novirzītās naudas tiek atskaitītas tikai ar pārvaldīšanu saistītās izmaksas, tostarp maksa par turētājbankas pakalapojumiem: 1% plus mainīgā atlīdzība. Nav jāmaksā ne par jaunu līdzekļu iemaksām, kā tas notiek, piemēram, Bulgārijā, ne par izmaksu, kā tas notiek Igaunijā un Lietuvā. Bulgārijā komisijas maksa par jaunu līdzekļu iemaksāšanu var sasniegt pat 4,5%. Tādējādi sistēmas dalībniekam nav jālauza galva par to, kurā brīdī un kas tiks atskaitīts. Ja interesē, var ļoti vienkārši secināt, tieši cik daudz līdzekļu pārvaldītājs iekasē par savu darbu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru prezidenta Krišjāņa Kariņa (JV) vadītā Garīgo lietu padome plāno apspriest reliģisko organizāciju sadarbību ar Valsts ieņēmumu dienestu (VID), tostarp panākto progresu vienotas izpratnes veidošanā par grāmatvedības kārtošanas prasībām un to ievērošanu tajās, informēja Tieslietu ministrija.

Sēdes laikā tiks pārrunāti arī sakrālā mantojuma saglabāšanas un uzturēšanas jautājumi, tostarp valsts budžeta līdzekļu piešķiršana Sakrālā mantojuma finansēšanas programmai.

Tāpat arī tiks apspriesta reliģisko konfesiju turpmākā sadarbība ar Centrālo statistikas pārvaldi, nodrošinot 2021.gada tautas skaitīšanas sagatavošanu un organizēšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

AT: Kasācijas instances noslodze joprojām ir pārlieku liela

Žanete Hāka,17.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Norādot uz pozitīvu tendenci lietu uzkrājumam Augstākajā tiesā samazināties, departamentu pārstāvji, piedaloties Saeimas Juridiskās komisijas Tiesu politika apakškomisijas sēdē, tomēr atzina – kasācijas instances noslodze joprojām ir pārlieku liela un ir nepieciešama likumdevēja griba kopā ar tiesu meklēt iespējas problēmas risinājumam, informē AT.

Civillietu departamentā, kurā lietu uzkrājums ir vislielākais, 2015.gadā izdevies nepabeigto lietu skaita pieaugumu samazināt būtiski – par 21%. Kā galvenos iemeslus salīdzinoši garajiem lietu izskatīšanas termiņiem un nepabeigto lietu uzkrājumam departamenta priekšsēdētāja Edīte Vernuša minēja ekonomiskās krīzes radīto civilstrīdu pieaugumu, kasācijas instances noslogojumu ar maza apmēra prasību lietām līdz grozījumiem Civilprocesa likumā, savukārt pērn, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, vairāk nekā divkāršojies blakus sūdzību skaits un gandrīz trīsarpus reizes palielinājies pieteikumu skaits par lietas ierosināšanu sakarā ar jaunatklātiem apstākļiem. E.Vernuša uzsvēra, ka ir būtiski veikt pasākumus, kuru rezultātā ne vien tiktu likvidēts atlikušais lietu uzkrājums un samazināti lietu izskatīšanas termiņi, bet arī nodrošināta Civillietu departamenta kā kasācijas instances tiesas pilnvērtīga darbība.

Komentāri

Pievienot komentāru