Pirmdien, 17.septembrī, Saeimas Prezidijs nolēma iekļaut 20.septembra Saeimas sēdes darba kārtībā nodošanai izskatīšanai komisijās šādus iesniegtos likumprojektus:
" Ministru kabineta iesniegto Tieslietu ministrijas sagatavoto likumprojektu "Grozījumi likumā "Par nekustamā īpašuma ierakstīšanu zemesgrāmatās"" (Nr.439/Lp9). Likumprojekts paredz paplašināt dokumentu loku, uz kuru pamata ēkas (būves) ierakstāmas zemesgrāmatās uz valsts un pašvaldību vārda. Vienlaikus tiek precizēta likumā lietotā terminoloģija atbilstoši Nekustamā īpašuma valsts kadastra likumam.
" Ministru kabineta iesniegto Tieslietu ministrijas sagatavoto likumprojektu "Grozījumi likumā "Par Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru"" (Nr.440/Lp9). Likumprojekts, reorganizējot Reliģisko lietu pārvaldi, paredz daļu tās funkciju nodot Uzņēmumu reģistram, līdz ar to Uzņēmumu reģistram nododot 4 štata vietas. Tiek arī paredzēts, ka reliģisko organizāciju un to iestāžu reģistru ved Uzņēmumu reģistrs saskaņā ar likumu "Par Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru", Reliģisko organizāciju likumu un citiem normatīvajiem aktiem. Nododot daļu Reliģisko lietu pārvaldes funkcijas Uzņēmumu reģistram, tiks uzlabota un vienkāršota reliģisko organizāciju un to iestāžu reģistra vešana, vienlaikus atrisinot šobrīd pastāvošās problēmas.
" Ministru kabineta iesniegto Tieslietu ministrijas sagatavoto likumprojektu "Grozījumi Reliģisko organizāciju likumā" (Nr.441/Lp9). Likumprojekts paredz noteikt jauno reliģijas lietu pārvaldības institucionālo modeli. Tiek noteikts, ka Reliģisko lietu pārvaldes funkcijas tiek sadalītas starp Tieslietu ministriju un Uzņēmumu reģistru. Tieslietu ministrija nodrošinās politikas izstrādi, koordināciju un īstenošanu reliģijas jomā, savukārt Uzņēmumu reģistrs nodrošinās reliģisko organizāciju un to iestāžu reģistrāciju. Likumprojektā tiek reglamentēti reliģisko organizāciju un to iestāžu reģistra vešanas pamatnoteikumi, ieraksta izdarīšanas reģistrā nosacījumi, kā arī precizēts reliģisko organizāciju un to iestāžu reģistrācijai, pārreģistrācijai u.c. iesniedzamo dokumentu klāsts un to apraksts. Likumprojekts nosaka reliģisko organizāciju un to iestāžu reģistrā ierakstāmas ziņas, ieraksta izdarīšanas reģistrā kārtību. Tiek reglamentēti reģistrā iestādei iesniedzamie dokumenti reliģiskās organizācijas vai to iestādes reģistrācijai, pārreģistrācijai, kā arī dokumenti statūtu, vadības un revīzijas komisijas sastāva izmaiņu reģistrācijai. Likumprojektā tiek precizēta reliģisko organizāciju un to iestāžu darbības izbeigšanās pamati un kārtība. Tiek paredzēts ieviest precizēto reliģisko organizāciju reģistrācijas kārtību un noteikt reliģisko organizāciju pārreģistrācijas kārtību.
" Ministru kabineta iesniegto Satiksmes ministrijas sagatavoto likumprojektu "Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā" (Nr.442/Lp9). Likumprojekts paredz noteikt sankcijas par tādiem pārkāpumiem, par kuriem pašreiz atbildība nav paredzēta, kā arī precizēt atbildību par dažādiem pārkāpumiem bīstamo kravu autopārvadājumu jomā, autovadītāju darba un atpūtas režīma jomā, komercpārvadājumu un pašpārvadājumu jomā. Tiek paredzēta atbildība par tāda transportlīdzekļa izmantošanu ceļu satiksmē, kam riepas neatbilst normatīvo aktu prasībām, kā arī tiesības Autotransporta inspekcijas amatpersonām pieņemt lēmumu par šāda veida pārkāpumiem. Paredzēts sīkāk un atbilstoši pārkāpuma smagumam noteikt atbildību par autovadītāju darba un atpūtas režīma neievērošanu un reģistrēšanas noteikumu neievērošanu, lai izpildītu Eiropas Parlamenta un Padomes 2006.gada 15.marta Regulas 561/2006 noteikumus, kas nosaka, ka dalībvalstīm jāparedz noteikumi par efektīviem, proporcionāliem nediskriminējošiem un preventīviem sodiem. Tiek paredzēta atbildība par tādiem pārkāpumiem bīstamo kravu autopārvadājumu jomā, par kuriem pašreiz atbildība nav noteikta, līdz ar to tiks novērsta iespēja pārvadātājiem palikt nesodītiem par konstatētajiem bīstamo kravu pārvadāšanas noteikumu pārkāpumiem. Normatīvā akta projekts precīzāk nosaka atbildību par pārkāpumiem, kas saistīti ar autotransporta komercpārvadājumu un pašpārvadājumu noteikumu neievērošanu, starptautisko autopārvadājumu noteikumu neievērošanu un citiem ar autopārvadājumu dokumentāciju saistītiem pārkāpumiem. Tiks noteikta atbildība par autovadītāju atestāta neesamību, kad tas ir nepieciešams. Konkretizētas sankcijas par autopārvadājumu veikšanu bez tādiem dokumentiem kā Eiropas Ekonomikas Kopienas atļauja, Eiropas Transporta Ministru Konferences atļauja, maršruta atļauja pasažieru pārvadājumiem un citiem. Pašlaik atbildība par šiem pārkāpumiem izteikta nekonkrēti un vispārēji. Atsevišķi tiek izdalīta atbildība par dažādu veidu pārkāpumiem - par bīstamo kravu autopārvadājumu pārkāpumiem, autovadītāju darba un atpūtas režīma pārkāpumiem un ar dokumentāciju saistīto noteikumu pārkāpumiem, kā rezultāta tiks uzlabota Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa struktūra. Paredzēts palielināt Autotransporta inspekcijas vecāko inspektoru pilnvaras izskatīt administratīvo pārkāpumu lietas, kur maksimālais soda apmērs nepārsniedz divsimt latu.
" Deputātu M.Grīnblata, J.Dobeļa, Dz.Rasnača, G.Laicāna, A.Seiles un I.Kalniņa sagatavoto un iesniegto likumprojektu "Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā" (Nr.443/Lp9). Likumprojekts, lai paaugstinātu sankciju efektivitāti, paredz noteikt bargākus sodus par sabiedriskās kārtības neievērošanu publiskās vietās, nokārtojot dabiskās vajadzības tam neparedzētās vietās. Tiek arī paredzētas tiesības policijas darbiniekiem sodīt pārkāpējus pārkāpuma izdarīšanas brīdī.
" Deputātu A.K.Kariņa, L.Mūrnieces, I.Circenes, Dz.Zaķa un I.Druvietes sagatavoto un iesniegto likumprojektu "Grozījumi Krimināllikumā" (Nr.444/Lp9). Likumprojekts paredz noteikt, ka nosacītu pirmstermiņa atbrīvošanu no soda nepiemēro, ja notiesātais ir persona, kam sods piespriests par smagu vai sevišķi smagu noziegumu pret nepilngadīgu personu.
" Ministru kabineta iesniegto Iekšlietu ministrijas sagatavoto likumprojektu "Grozījumi Robežsardzes likumā" (Nr.445/Lp9). Likumprojekts paredz papildināt likumu ar jaunu uzdevumu Valsts robežsardzei - ūdens satiksmes uzraudzība. Tiek papildinātas arī robežsargu pilnvaras, paredzot, kādas ir robežsargu tiesības, veicot ūdens satiksmes uzraudzību. Paredzēts, ka likums stāsies spēkā 2007.gada 1.oktobrī, jo saskaņā ar likumprojektā "Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā" (Nr.52/Lp9) paredzētajiem grozījumiem Valsts robežsardzes amatpersonas administratīvo pārkāpumu lietas izskatīs no 2007.gada 1.oktobra.
" Ministru kabineta iesniegto Labklājības ministrijas sagatavoto likumprojektu "Grozījumi likumā "Par valsts sociālo apdrošināšanu"" (Nr.446/Lp9). Likumprojekts paredz noteikt, ka no 2009.gada 1.janvāra par personām, kuras saņem maternitātes pabalstu, un personām, kuras kopj bērnu līdz pusotra gada vecumam, no valsts budžeta tiek veiktas sociālās apdrošināšanas iemaksas invaliditātes apdrošināšanai. No 2009.gada 1.janvāra personas, kuras saņem paternitātes pabalstu, ir pakļautas obligātajai sociālajai apdrošināšanai un par minētajām personām no valsts budžeta tiek veiktas sociālās apdrošināšanas iemaksas valsts pensiju apdrošināšanai, invaliditātes apdrošināšanai un apdrošināšanai pret bezdarbu. Tiek noteikts, ka ziņas par darba ņēmēju pieņemšanu darbā un atbrīvošanu no darba Valsts ieņēmumu dienestā tiek iesniegtas divas reizes mēnesī atbilstoši Ministru kabineta noteiktajai kārtībai un termiņiem, kā arī precizēts pašnodarbināto personu sociālās apdrošināšanas iemaksu objekts un tā izvēle. Darba ņēmēja darba ienākumi un sociālās apdrošināšanas iemaksas tiek precizētas par iepriekšējo pārskata mēnesi, bet izņēmumu gadījumus un precizēšanas kārtību nosaka Ministru kabinets. Tiek paredzētas tiesības Valsts ieņēmumu dienestam labot konstatētās kļūdas nodokļu maksātāju iesniegtajā informācijā un tiek paredzēts, ka personas pensijas apdrošināšanas stāžā tiks ieskaitīts laika posms līdz 2001.gada 13.martam, kad tā neieguva tiesības uz bezdarbnieka pabalstu sakarā ar nenomaksātājām sociālās apdrošināšanas iemaksām. Likumprojekts arī precizē atsevišķas normas atbilstoši citiem likumiem.
17.09.2007. Preses dienests