Latvijas banku sektoram attīstoties, arvien svarīgāks kļūst jautājums par kvalificētu darbinieku piesaisti. Privātbankām, kas specializējas turīgu privātpersonu un uzņēmumu apkalpošanā Latvijā un ārvalstīs, patlaban lielākais izaicinājums personāla jomā ir atrast labus klientu darbības analītiķus, kā arī digitālā mārketinga ekspertus un IT speciālistus ar padziļinātām zināšanām finanšu jomā.
Lai gan Latvijas bankās arvien plašāk tiek ieviesti attālinātie pakalpojumi, izmantojot digitālos risinājumus, kas ļauj samazināt arī darbinieku skaitu, labu speciālistu bankām joprojām trūkst. Piemēram, portālā CV-Online banku sektorā patlaban tiek piedāvāts vairāk nekā pusotrs simts vakanču, un šim skaitlim ir tendence pieaugt.
Atšķirībā no tā sauktajām retail jeb privātpersonas apkalpojošām bankām privātbankās līdztekus pakalpojumu attīstībai e-vidē arvien lielāka nozīme tiek pievērsta tiešajai komunikācijai, kas ir svarīgi gan jaunu klientu piesaistē, gan specifisku bankas produktu pārdošanā. Līdz ar to aug vajadzība pēc padziļināti apmācītiem, motivētiem darbiniekiem – produktu un pakalpojumu pārdevējiem, kas spēj klientiem sniegt viņu vajadzībām atbilstošu, individuālu finanšu risinājumu. Ne velti mācību speciālisti akcentē, cik svarīgi ir ne tikai pilnveidot zināšanas, kas ātri noveco mainīgajā vidē, bet arī attīstīt darbinieku personības un ieguldīt līdzekļus komunikācijas prasmju attīstīšanā.
Raugoties uz Latvijas augstskolu sagatavotajiem banku speciālistiem, nākas atzīt, ka mūsu jaunie cilvēki, lai cik labu nodomu vadīti, tomēr atpaliek no studentiem, kas nāk no valstīm ar dinamiskākām ekonomikām un lielāku iedzīvotāju skaitu. Arī mūsu jauniešiem jātiecas kļūt ambiciozākiem, konkurētspējīgākiem, apzinoties – lai iegūtu labāku darbu, ir sevi jāapliecina. Viens no risinājumiem, kā šo prasmi attīstīt, ir kādu laiku rast iespēju studēt apmaiņas programmās ārzemēs, ko noteikti novērtēs arī darba devējs.
Visu viedokli Ārvalstīs mācījušies banku speciālisti izgriež pogas vietējiem lasiet 1. decembra laikrakstā Dienas Bizness.