Valdība šodien lēma piedalīties Latvijas nacionālās lidsabiedrības airBaltic glābšanā, kā nosacījumu izvirzot kompānijas vadības un menedžmenta maiņu, pēc valdības sēdes paziņoja satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).
Auditorkompānijai Prudentia divu nedēļu laikā ir jāizvērtē, kā valstij labāk piedalīties kompānijas tālākā attīstībā.
Jau rakstīts, ka valdība šodien plānoja lemt par tālāko rīcību ar Latvijas nacionālo lidsabiedrību AS Air Baltic Corporation (airBaltic).
Satiksmes ministrs Augulis iepriekš pauda viedokli, ka Ministru kabinetam šodien jāizlemj, kā palielināt airBaltic pamatkapitālu. Tādējādi tiktu dots signāls nozarei, kompānijai, kreditoriem un sadarbības partneriem, ka valdība saprot kompānijas svarīgumu un plāno tās darbību stabilizēt.
Nepieciešamais ieguldījums pamatkapitālā ir 63 miljoni latu, līdz ar to jāizlemj, vai valstij ieguldīt pusi no šīs summas, vai jālemj par papildu akciju emisiju. Ja tas tiks izdarīts, kompānija varot turpmāko gadu strādāt un auditori var sniegt atzinumu par 2010.gadu un nākotnes darbību. Lēmums esot jāpieņem ātri, jo kompānijai esot dārgi aizņemties un aizņēmumi katru dienu nesot zaudējumus.
Premjers Valdis Dombrovskis (V), vairākkārt taujāts par to, vai valdība varētu pieņemt lēmumu par airBaltic pamatkapitāla palielināšanu, vien atkārtoja, ka esot jāredz Satiksmes ministrijas (SM) piedāvājums un Finanšu ministrijas viedoklis. "Jautājums ir pietiekami sarežģīts un komplekss," norādīja Dombrovskis.
Gan Dombrovskis, gan Zaļo un zemnieku savienības (ZZS) līderis Raimonds Vējonis žurnālistiem apgalvoja, ka pirmdien koalīcijā neesot runāts par pagājušajā nedēļā izvērsto diskusiju saistībā ar iespējamo Auguļa atbrīvošanu no amata. "Iepriekš diskusija bija, un lieku reizi diskutēt nav nepieciešams," teica Vējonis.
Jau ziņots, ka Augulis aicinājis premjeru sasaukt valdības sēdi, lai pieņemtu lēmumu par valsts kā akcionāra tālāko rīcību, taču Dombrovskis paudis viedokli, ka SM vispirms jāiesniedz pilnīga informācija un jāizpilda iepriekš dotie uzdevumi, kas cita starpā skar arī akcionāru līguma grozīšanu, padarot to valstij izdevīgāku. Ja Augulis to neizdarīs, premjers pauda gatavību izvērtēt ministra atbilstību amatam.
Dombrovskis 17.augustā parakstīja satiksmes ministram adresētu rezolūciju, kurā uzskaitīti darbi, kas jāizdara saistībā ar aviosabiedrību airBaltic, un dokumenti, kas jāiesniedz. SM norādīja, ka Dombrovska pieprasītie dokumenti lielākoties jau bijuši iesniegti uz Ministru kabineta sēdi, taču 18.augustā iesniegti vēl papildus prasītie dokumenti. Premjers uzdeva ministram līdz 23.augusta valdības sēdei sagatavot konkrētu un pamatotu priekšlikumu par tālāko rīcību airBaltic jautājumā, lai maksimāli efektīvi īstenotu valsts intereses, kā arī saskaņot to ar Finanšu, Tieslietu un Ekonomikas ministriju.
Ministrija ir saņēmusi neauditētu, bet airBaltic vadītāja Bertolta Flika parakstītu 2010.gada pārskatu, kurā uzrādīti zaudējumi 34,2 miljonu latu apjomā. Fliks piedāvājis palielināt airBaltic pamatkapitālu par 63,68 miljoniem latu.
Air Baltic Corporation ir dibināta 1995.gadā. Aviokompānijas galvenie akcionāri ir Latvijas valsts (52,6%) un Baltijas Aviācijas sistēmas (47,2%). Baltijas Aviācijas sistēmas vienādās daļās pieder Flikam un Bahamās reģistrētajai kompānijai Taurus Asset Management Fund Limited.