Ja, pārveidojot Tērbatas ielu par gājēju ielu, netiks nodrošināts pietiekami daudz autostāvvietu, tirgotājiem šī iela kļūs neizdevīga, aģentūrai BNS sacījis Latvijas Tirgotāju asociācijas prezidents Henriks Danusēvičs.
Viņš klāstījis, ka, pārveidojot Tērbatas ielu par gājēju ielu, svarīgi nodrošināt pietiekami daudz vietu, kur iedzīvotājiem novietot automašīnas. Ja turpmāk automašīnas būs jānovieto kādā citā vietā Rīgas centrā, pastāv iespēja, ka līdz Tērbatas ielai vairs nenonāks tik daudz apmeklētāju, un tādējādi šī iela no tirgotāju viedokļa kļūtu neizdevīga.
«Ja nebūs cilvēku pieplūduma, tirgotājiem tur atrasties vairs nebūs izdevīgi, » viņš teicis, piebilstot, ka līdz ar to arī jauni tirgotāji, visticamāk, šajā ielā vairs nebūs ieinteresēti sākt biznesu.
Danusēvičs norādījis, ka nedaudz veiksmīgāka savukārt varētu būt Barona ielas pārveidošana par gājēju ielu, kas iepriekš Rīgas domē arī minēts kā viens no variantiem. Viņš pastāstījis, ka patlaban vēl nav pilnībā sakārtota Vecrīga, tāpēc nav arī vajadzības Tērbatas ielu pārveidot par gājēju ielu, - Rīga tam vēl nav gatava, klāstījis tirgotāju pārstāvis.
Rīgas domes Investīciju un uzņēmējdarbības veicināšanas padome ceturtdien konceptuāli atbalstīja gājēju ielas izveidošanu Rīgā, Tērbatas ielā, nolemjot šo ideju virzīt publiskajai apspriešanai.