Rīgas domes Pilsētas attīstības komiteja sēdē atbalstīja priekšlikumu piešķirt finansējumu 39,32 tūkst. Ls apmērā no Rīgas infrastruktūras fonda, lai varētu virzīt tālāk projektu par gājēju ielu sistēmas izsveidošanas izvērtēšanu un pamatotu priekšlikumu sniegšanu gājēju ielas attīstības koncepcijas realizēšanai Tērbatas, Kr. Barona un Vaļņu ielās.
Par atbildīgo iestādi gājēju ielas attīstības koncepcijas izvērtēšanā nozīmēts Pilsētas attīstības departaments.
Kā liecina pieejamā informācija domes informācijas sistēmā, departaments ir veicis situācijas apzināšanu un piedāvā organizēt attīstības koncepcijas tehniski un vizuālo materiālu izstrādi.
Projekta pieteikumā arāi atzīmēts, ka jau ilgstoši tiek apspriests jautājums par nepieciešamību izveidot gājēju zonas Vecrīgā un arī ārpus Vecpilsētas tādējādi veicinot ekonomisko aktivitāti. Projekts paredz teritorijas labiekārtošanas izmaksu-ieguvumu analīzes (tehniski ekonomiskā pamatojuma) veikšanu, lai noteiktu šī risinājuma ekonomisko pamatotību un atbilstošu vizuālo materiālu izstrādāšanu.
Projekta mērķis ir uzlabot pilsētvides kvalitāti Rīgā, veidot kvalitatīvas apkaimes, veicināt uzņēmējdarbību, kā arī izstrādāt tehniski ekonomisko pamatojumu, lai noteiktu projekta ilgtspēju. Savukārt DB jau šā gada maijā rakstīja, ka skaļi atsāktais Tērbatas ielas pārveides projekts zaudējis apgriezienus un nav pieņemts galīgais lēmums par Tērbatas vai kādas citas ielas izveidi par gājēju ielu.
Jāatgādina, ka pirms pāris gadiem Ainārs Šlesers, pildīdams Rīgas vicemēra pienākumus, aktualizējis pāris desmitus gadu vecu ideju padarīt Tērbatas ielu par kājāmgājēju ielu, tādējādi veicinot uzņēmējdarbību un citas aktivitātes pilsētā. Ja tiek realizēts šis projekts, Tērbatas iela varētu ienest ap 50 milj. Ls, toreiz kalkulēja vicemēra padomnieki. Arī ielas un apkārtnes uzņēmēji lielākoties pauda atbalstu idejai, taču ne visi autobraucēji bija par šo ieceri pozitīvi noskaņoti. Arhitektu un pilsētplānotāju vērtējums bija atšķirīgs, taču ne noraidošs, tostarp atsevišķi speciālisti pieļāva, ka priekšroka būtu dodama Vecrīgai un tās tuvākajai apkārtnei.
Savulaik SIA E. Daniševska birojs, pētījumā izvērtējot satiksmes plūsmu K. Barona un Tērbatas ielā un šķērsielās, secināja, ka piemērotāka varētu būt Tērbatas iela. Šis pētījums gan neietvēra nekādus finansiālos aprēķinus.
Vēlāk Rīgas domes Satiksmes departaments rīkoja konkursu gājēju ielas izveidošanas iespēju pētīšanai Tērbatas ielā, un tajā vinnēja SIA Imink, kura speciālisti norādīja, ka Barona ielas pārveidošanu par gājēju ielu varētu apgrūtināt intensīvā tramvaju satiksme - pa šo ielu brauc vidēji 40 tramvaju stundā, un nākotnē intensitāti plānots palielināt. Kaut arī pasaulē ir daudz piemēru, kur gājēju iela un sabiedriskais transports veiksmīgi tiek apvienots, nākotnē tas varētu apgrūtināt ātrgaitas tramvaju ieviešanu.Pilsētas attīstības departaments iepriekš informēja, ka būtu nepieciešami aptuveni 40 tūkst. Ls, lai rīkotu metu konkursu, pētītu ekonomiskos aspektus.