Ar lielu sparu sāktās pašvaldības aktivitātes iepirkšanās/gājēju ielu izveidei Rīgā pieklusušas, savukārt lielāka iniciatīva atkal uzplaiksnījusi biznesa pusē, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Pirms vairākiem gadiem sāktā īpašumu iegāde Vecrīgā vainagojusies ar nekustamo īpašumu uzņēmuma Baltic RE Group paziņojumu par Kaļķu ielas pārvēršanu par iepirkšanās ielu. Iespēju sadarboties ar Kaļķu ielas attīstītājiem, veidojot sinerģiju, redz arī Linstow Center Management, kura attīstības plānos jau ilgāku laiku ir vīzija par Vaļņu ielas pārveidi par aktīvu gājēju un tirdzniecības ielu. Palēnām tiek reanimēta ideja arī par K. Barona ielu kā garāko iepirkšanās ielu, kam zināmu impulsu varētu dot arī kustība bijušās Sporta pils teritorijas attīstībā.
Kopumā interese par ielu tirdzniecības segmentu ir augusi, DB iepriekš (14.01.) apliecināja t/c Rīga Plaza un t/c Galleria Riga apsaimniekošanas kompānijas CBRE direktore Baltijas valstīs Santa Rozenkopfa. «Iezīmējās daudzu pazīstamu multi/mono brendu interese par jaunu veikalu atvēršanu Rīgas centrā, daudzi veikali savas durvis vērs 2015. gada pavasarī. Droši varam apgalvot, ka Rīgas centrā ir atgriezusies tirdzniecība, iezīmējot tādas ielas kā Tērbatas, Dzirnavu un Elizabetes, sauktas arī par Tērbatas kvartāliem,» tā viņa.
Gribēja, bet...
Laikā, kad Rīgas vicemēra krēslā sēdēja Ainārs Šlesers, tika aktualizēta sena ideja par prioritāti gājējiem Tērbatas ielā, biznesam piedāvāja arī Vaļņu un K. Barona ielu. Lai gan par ielas izveidi tika plaši diskutēts, veiktas izpētes, taču līdz realizācijai ideja nav novesta. Pērn DB, pētot pašvaldības attīstības dokumentus, «uzdūrās» atzīmei par nepieciešamību izvērtēt un sniegt priekšlikumus gājēju ielas attīstības koncepcijas realizēšanai. Turklāt bez diezgan plaši izdiskutētās Tērbatas un Vaļņu ielas, tika spriests arī par Z. A. Meirovica bulvāri. Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta speciālisti gan toreiz precīzi neatbildēja, kas notiek ar gājēju ielas projektu, norādot, ka tiek strādāts. Tagad, jautāti par pilsētas plāniem šajā virzienā, departamenta speciālisti ir krietni runātīgāki, uzreiz gan stingri nošķirot jēdzienus «gājēju iela», «iela ar prioritāti gājējiem» un «iepirkšanās iela». Pēdējais kā termins nefigurē ne pašvaldības, ne Ministru kabineta noteikumos, turklāt gājēju ielas un iepirkšanās ielas nav viens un tas pats. Lai gan iepirkšanās ielas bieži mēdz vienlaikus būt gājēju ielas, tomēr tas nav obligāts universāls nosacījums (piemēram, Londonas un Parīzes centra iepirkšanās ielas ir ar diezgan intensīvu satiksmi, kas gan tiek regulēta tā, lai nedominētu par gājēju interesēm).
Visu rakstu Iepirkšanās ielu idejas – dzīvas lasiet 16. marta laikrakstā Dienas Bizness.