Turpinot mobilitātes eksperimentu, sestdien, 1. februārī, Blaumaņa iela visā garumā tika atvēlēta gājējiem, velobraucējiem, kā arī dažādām uzņēmējdarbību veicinošām iecerēm un citām aktivitātēm.
Blaumaņa ielas atbrīvošanu no transporta plūsmas izmantoja gan uzņēmēji, kas bija izvietojuši dažādas ēdienu un dzērienu tirdzniecības vietas, gan vietējie iedzīvotāji un nevalstiskās organizācijas, piedāvājot dažādas izklaides iespējas.
Blaumaņa ielas, Kr.Barona ielas un Pērses ielas skvērā Rīgas domes Satiksmes departaments bija izveidojis stendus ar informāciju par iecerētajiem mobilitātes pasākumiem galvaspilsētā, tāpat bija iespējams pārrunāt iecerēto ar Satiksmes departamenta vadību, pilsētplānotāju Viesturu Celmiņu un pārstāvjiem no apvienības “Pilsēta Cilvēkiem” un Rīgas Centra attīstības biedrības.
Rīgas domes priekšsēdētājs Oļegs Burovs informēja, ka nākamais eksperiments paredzēts martā, kad gājējiem un velobraucējiem varētu tikt slēgta Ģertrūdes iela, savukārt aprīlī kārta pienāks Stabu ielai.
“Kopā ar speciālistiem atzinām, ka Barona iela un Miera tomēr nebūtu labākā vieta šādām aktivitātēm drošības apsvērumu dēļ. Tā vietā esam iecerējuši maijā slēgt satiksmei Brīvības ielu pie Ministru kabineta un Tērbatas ielas posmu pie Saktas ziedu tirgus,” norādīja O. Burovs.
Kā iepriekš ziņots, katra mēneša pirmajā sestdienā Rīgas dome plāno slēgt privātajam transportam kādu no centra ielām, atvēlot to gājējiem un velobraucējiem. Mobilitātes eksperimenta mērķis ir atdzīvināt pilsētas centru, veicinot iedzīvotāju mobilitāti un pilsētvides attīstību.
Pirmā vieta, ko slēdza privātajam transportam, bija Tērbatas ielas posms, ko atzinīgi novērtēja ne tikai uzņēmēji, bet arī iedzīvotāji. Tūkstošiem cilvēku atnāca apskatīties ielu pat janvārī, kas laika apstākļu ziņā nav pateicīgākais mēnesis, neskatoties uz to, ka nekādi īpaši pasākumi netika organizēti. Kā novēroja klātesošie, visvairāk ielas slēgšanu novērtēja ģimenes ar maziem bērniem, tāpat liela daļa apmeklētāju bija ieradušies ar saviem mājdzīvniekiem.
Kā liecina aptaujas dati pēc Tērbatas ielas mobilitātes eksperimenta, vietējo kafejnīcu un tirdzniecības vietu apmeklējums un peļņa pieauga pat līdz 30%, informē Rīgas dome.
"Dienas Bizness" pētījums par gājēju ielu efektu Latvijas pilsētās lasāms 28. janvāra izdevumā.
Lasi arī, kā Taimskvēru atdeva kājāmgājējiem