Pateicoties klimatiskajiem apstākļiem un gleznainajām pludmalēm, Spāniju katru gadu apmeklē miljoniem tūristu. Tagad Spānijas uzņēmēji vēlas veicināt arī iepirkšanās tūrismu, vēsta thelocal.es.
«Spānijai trūkst iepirkšanās galamērķa tēla,» Fitur pasaules tūrisma gadatirgū Madridē atzina Angela Kastāno no aģentūras Turespana, kas veicina Spānijas tēla atpazīstamību.
Pagājušajā gadā Spāniju apmeklējuši 65 miljoni tūristu, liecina Pasaules Tūrisma Organizācijas dati. Lai gan tas ir rekordliels skaits, iepirkšanās Spānijā nav tūristu prioritāte.
«Tūrists Spānijas veikalos vidēji iztērē 400 eiro,» informēja Lučiano Očoa no kompānijas Innov Taxfree, kas nodrošina beznodokļu iepirkšanos Eiropas Savienības nerezidentiem.
Iepirkšanās ir kļuvusi par brīvdienu neatņemamu sastāvdaļu, liecina Pasaules Tūrisma Organizācijas ziņojums. Šo tendenci veicina tūristu skaita pieaugums no jaunattīstības valstīm, piemēram, Ķīnas un Krievijas, bet Spānijas gadījumā – no Latīņamerikas. «Ķīniešu tūrists Spānijas veikalos vidēji atstāj 900 eiro, bet Parīzē – ap 1500 eiro,» norādīja L. Očoa.
Pasaules Tūrisma Organizācija Spāniju ierindo kā trešo populārāko brīvdienu galamērķi, tomēr tā joprojām cīnās par iepirkšanās pozīciju iekarošanu.
Parīze ar plašu luksusa preču piedāvājumu, Milāna kā modes galvaspilsēta, bet Londona ar piedāvājumu turīgajiem tūristiem izkonkurē Madrides un Barselonas sekmes pārdošanas sektorā, norāda eksperti.
«Nozari ietekmē arī ierobežotie lidojumi uz Āzijas valstīm un rubļa sabrukums, kas piespieda daudzus krievu tūristus atcelt savas brīvdienas Spānijā. Neskatoties uz to, daudzi vidējas cenu grupas apģērbu veikali, piemēram, Zara un Mango, ir vietējie un var piedāvāt tūristiem zemākas cenas kā citviet,» sacīja A. Kastāno. «Daudzi veikali ir atvērti svētdienās un vēlos vakaros, tāpat uzņēmumiem ir atļauts rīkot izpārdošanas, kad vien tie vēlas,» viņa piebilda.
Tagad Spānijas uzņēmēji sākuši aktīvi strādāt pie Spānijas kā iepirkšanās centra tēla. Viena no populārākajām Spānijas universālveikalu ķēdēm Corte Ingles šobrīd palielina norāžu daudzumu angliski un atmaksā PVN nerezidentiem.
«Mērķis ir padarīt tūristus uzticīgus Spānijas zīmoliem,» norādīja Pedro Vergas, Spānijas zīmolu lobija pārstāvis.