Veiksmes stāsts, kura pamatā ir darbs un uzdrīkstēšanās. „Pirms diviem gadiem uzdrīkstējāmies un riskējām, - neskatoties uz ekonomisko panīkumu valstī, nolēmām SKY & MORE nepārvērst par parastu lielveikalu, bet attīstīt to par unikālu iepirkšanās centru, kura koncepta pamatā ir nodrošināt pircējam pieeju visaugstākās kvalitātes produkcijai par pieņemamu cenu un iepirkšanās procesu padarīt par atpūtu un baudījumu,” uzsver Iepirkšanās centra SKY & MORE Valdes loceklis Rihards Rubenis.
Apmeklētāju plūsmas pieaugums par 43%
„Bijām paredzējuši, ka 2010.gada lēmums un smagais darbs pēc tam nesīs augļus un bijām prognozējuši, ka 2011.gadā apmeklētāju plūsmas izaugums varētu būt no 15 – 20% liels, tomēr statistika mūs patīkami pārsteidza,” skaidro R.Rubenis, turpinot, ka, salīdzinot ar iepriekšējā gada attiecīgo periodu, apmeklētāju plūsmas pieaugums bijis par 43%. Savukārt Sky&More apgrozījuma pieaugums 2011.gadā, salīdzinot ar 2010.gadu, ir 32%, kas ir viens no labākajiem rādītājiem Latvijas lielveikalu vidū.
Lielisks statistisks rādītājs ir arī tas, ka pirkumu skaits pārsniedz apmeklētāju skaitu - uz katriem 100 apmeklētājiem tiek izdarīti 130 pirkumi, tātad vairāk kā viens pirkums uz vienu cilvēku, kurš apmeklējis i/c Sky&More.
Arī jaunatvērtais sporta klubs City Fitness pirmajos darbības mēnešos ir sasniedzis tādu apmeklētāju skaitu un apgrozījumu, kādu tas plānoja sasniegt gada laikā. Tas tikai vēlreiz apliecina, ka mūsu auditorija ir gatava tērēt savus ienākumus, ja tiek piedāvāts kvalitatīvs un nepieciešams pakalpojums vai prece.
„Sky&More klients ir ar vidējiem, vidēji augstiem, augstiem ienākumiem, kurš pie mums brauc pirkt sev nepieciešamo, nevis bezmērķīgi pavadīt laiku. Ikdienā šeit redzam daudzus Latvijā pazīstamus uzņēmējus, politiķus, māksliniekus, - cilvēkus, kuri zina laika vērtību un servisa nozīmi,” uzsver i/c Sky&More mārketinga un iznomāšanas vadītāja Karīna Jermušs.
2010.gads, - jaunas koncepcijas un biznesa stratēģijas sākums
2010.gadā iepirkšanās centrs Sky&More pieņēma stratēģisku lēmumu – konceptuāli mainīt savu izaugsmes stratēģiju un kļūt par iepirkšanās centru, kurš veido pircēju izpratni par pasaules modes tendencēm un kvalitatīviem produktiem. Jaunais koncepts paredzēja, ka Sky&More saviem apmeklētājiem piedāvās pasaules zināmāko zīmolu kolekcijas par pieejamām cenām. Tāpat jaunā stratēģijas noteica, ka Sky&More savas telpas iznomā tikai uzņēmumiem, kuri pircējam piedāvā augstas kvalitātes preces un pakalpojumus, nodrošinot atbilstību kopējam kvalitātes standartam.
Tika uzsākta Sky&More pāreja no luksus līmeņa iepirkšanās centra uz atvērtu, modernu, inovatīvu iepirkšanās centru, kurš ir draudzīgs un atvērts ikvienam, saglabājot atšķirību ar veikalu sortimentu un augsto apkalpošanas kultūru, kurā arvien vēl ieguldām ne mazus resursus, piesaistot vadošos Eiropas mazumtirdzniecības konsultantus un vadot īpašu apmācības programmu visiem pārdevējiem, kuri strādā Sky&More.
2010.gadā uzsāktā stratēģija ir izrādījusies veiksmīga un vistiešākais pierādījums tam ir 2011.gada rezultāti, kuri apliecina, ka Sky&More strauji aug apmeklētības ziņā. Arvien vairāk īpaši interesantas un kvalitatīvas produkcijas ražotāju izrāda vēlmi atrasties Sky&More. Nomnieku izvēlei tiek pievērsta īpaša uzmanība. Varam lepoties, ka Sky&More veikali, kuri piedāvā dažāda veida produkciju un pakalpojumus, savā veidā ir unikāli un to darbības veids ir moderns, inovatīvs un apmeklētājam tiek sniegts īpašs servisa līmenis. Mūsu koncepts nepieļauj, ka Sky&More varētu atrasties tirgotāji, kuri, izmantojot mūsu centra līmeni, varētu tirgot slavenu zīmolu lētus pakaļdarinājumus.
Pēdējā gada veiksmes atslēga, - unikalitāte
Kā uzsver mazumtirdzniecības eksperti, pēdējo divu gadu vienīgā izdzīvošanas iespēja tirdzniecības centriem bija unikalitāte. Kas spēja rast idejas un netradicionālus risinājumus, tie arī ne tikai izdzīvoja, bet arī auga un attīstījās. „Tieši pateicoties netradicionālai pieejai, veidojot kopējo centra attīstības startēģiju un kampaņas, Sky&More piedzīvoja straujo izaugsmi 2011. un arī šobrīd,” uzskata Sky&More marketinga un iznomāšanas vadītāja Karīna Jermušs, uzsverot, ka unikalitātes neatņemama sastāvdaļa ir Sky&More nomnieki, kas piedāvā Iepirkšanās centra apmeklētājiem ne tikai jaunu, modernu un kvalitatīvu produkciju, bet arī īpašu servisu, attieksmi un noskaņu. „Pēdējos gados mēs īpašu uzmanību pievēršam tam, lai mūsu nomnieki būtu atšķirīgi un tādi, kuri nav citos iepirkšanās centros, kas nodrošina mūsu apmeklētājam kvalitatīvu daudzveidību, kā arī savādāku, īpašāku attieksmi,” uzskata K.Jermušs, papildinot, ka jau visdrīzākajā laikā atvērsies jauni būtisku un atpazīstamu zīmolu veikali, ar kuriem sadarbības līgumi jau ir noslēgti. Varam lepoties, ka esam sasnieguši līmeni, kad pasaulē zināmu zīmolu pārstāvji paši interesējas par iespējām atvērt savus veikalus tieši Sky&More.
Ja nepieciešams, sniedzam mūsu nomniekiem arī mārketinga adaptācijas atbalstu, jo Sky&More pircējs ir savādāks un prasa īpašu attieksmi. Nepieciešamības gadījumā uzņēmumam palīdzam izstrādāt unikālu mārketinga programmu veiksmīgai darbībai i/c Sky&More. Ir precedents, ka nomnieks veic ieteiktās pārmaiņas sortimentā un mārketinga stratēģijā, kā rezultātā nomnieka ikmēneša apgrozījums pieaug pat 3 reizes.
Protams, nomnieku interesi vairo arī fakts, ka dažiem veikaliem Sky&More apgrozījums 2011.gadā ir bijis lielāks nekā tā paša uzņēmuma veikaliem lielajos iepirkšanās centros.
Viennozīmīgi daudz vēl darāms, jo, pateicoties tam, ka 2011.gada beigās tirdzniecības platības tika palielinātas, esam auguši, bet virkne būtisku pārmaiņu vēl priekšā. „Varam apgalvot, ka 2010.gada lēmums bija sākums veiksmes stāstam, kura nosaukums ir Sky&More”,” atzīst K.Jermušs.
Moderns interjers un tirdzniecības zonu sadalījums
Pirmo stāvu Sky&More ir atvēlējis pirmās nepieciešamības precēm, kur atrodas arī zoopreces, īpaša koncepta aptieka, restorāni, Sky pārtikas veikals, sadzīves pakalpojumi, mobilo operatoru klientu apkalpošanas centri u.c. Savukārt otrais stāvs ir atvēlēts modei, skaistumam un mājas interjēram. Šobrīd otrajā stāvā atrodas arī plašs un moderns sporta klubs City Fitness, skaistumkopšanas salons Pastelle apvienojumā ar solāriju studiju.
Mums ir svarīgi, lai mūsu klients varētu nopirkt visu nepieciešamo un arī labi pavadīt laiku. Tā kā mūsu pircēju lielāko daļu veido ekonomiski aktīvi cilvēki, tad cenšamies veidot pakalpojumu klāstu tā, lai cilvēks varētu iegādāties visu sev nepieciešamo, nodoties sporta aktivitātēm un ieturēt veselīgu un garšīgu maltīti. Šeit apmierināt savas vajadzības var visa ģimene - ieturēt maltīti, nopirkt dāvanas, ziedus, grāmatas un Sky veikaliem raksturīgos pārtikas produktus.