Pēc trekno gadu mazumtirdzniecības trauciena augšup un tad lejup tirgotāji piemērojušies lēnākai, bet stabilākai izaugsmei.
Tirdzniecības centri ir Latvijas mazumtirdzniecības spogulis. Protams, tajos tirgotāji apkopoti visvairāk koncentrētā veidā, un veiksmīgākie no tiem pārspēj vidējos mazumtirdzniecības rādītājus valstī. Centrālās statistikas pārvaldes apkopotā informācija liecina, ka 2011. gadā mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums, neskaitot degvielu, sasniedzis 3,2 miljardus latu, kas ir par 9% vairāk nekā 2010. gadā. Turklāt pērnā gada sākumā ik mēnesi pieaugums bijis 5-7% robežās, bet gada otra puse mazumtirgotājus priecējusi ar pieaugumu par vairāk nekā 10% salīdzinājumā ar attiecīgo 2010. gada mēnesi.
Ņemot vērā vidējos mazumtirdzniecības statistikas rādītājus, tirdzniecības centru rezultāti - apgrozījuma, vidējā pirkuma apmēra un apmeklējuma izmaiņas - ilustrē katra stratēģiju, mārketinga metodes un spējas strādāt pēckrīzes apstākļos pie ierobežotas iedzīvotāju maksātspējas un ievērojama ēnu ekonomikas līmeņa, protams, to darbības rezultātus noteic arī pilsētas attīstība - iesākti un pabeigti infrastruktūras objekti, citu tirdzniecības centru tuvums. Abi tirdzniecības smagsvari - Alfa un Spice, kas dominē katrs savā Rīgas pusē, palielinājuši gan apgrozījumu par 6-8%, gan apmeklējumu. Īpaši jāizceļ tie tirdzniecības centri, kas apgrozījumu spējuši palielināt krietni vairāk nekā konkurenti: Spice Home - 48%, Sky&More - 32%, Dole - 12% un Mols - 10%. «Lielo tirdzniecības centru darbība stabilizējas, vērojams neliels pieaugums, bet mazākajiem centriem ir jāstrādā pie unikalitātes, piesaistot jaunus un citur neesošus veikalus. Pērn un šā gada sākumā Sky&More atvērti astoņi jauni veikali, pateicoties jaunu nomas platību izbūvei (ir pārbūvētas dažas lielās platības vairākās mazās), kā arī atrastas iespējas izbūvēt nomas platības pilnībā no jauna,» skaidro Sky&More mārketinga vadītāja Karīna Jermušs, piebilstot, ka saglabāts tāds svarīgs rādītājs kā pirkumu skaits uz apmeklētājiem, t.i., 130 pirkumi uz 100 centra apmeklētājiem, savukārt vidējais pirkums ir 9,67 lati (ar PVN).