Ventspils šaursliežu dzelzceļā no 15.augusta kursēs unikāls jaunieguvums – restaurēta, gandrīz simtgadīga tvaika lokomotīve Ml 611.
Restaurētā lokomotīve pievienosies 1916.gadā ražotajai tvaika lokomotīvei Ml 631, tautā sauktai par Mazbānīti, informē Ventspils muzejs.
Ventspils šaursliežu dzelzceļš par visvairāk apmeklēto tūrisma objektu kļuvis pēc 2007.-2010.gadā īstenota Ventspils pašvaldības un Eiropas reģionālās attīstības fonda projekta Vienīgā Baltijas vēsturiski saglabātā 600 mm šaursliežu dzelzceļa kā kultūrvēsturiska objekta attīstība, kad notika 2,6 km garas jaunas – Kalna līnijas izbūve, veikta vēsturisko ēku repliku izbūve (Mazirbes un Pļavas stacijas, Aizputes Depo ēkas), palīgēku – vagonu nojumes, kases, ogļu iekraušanas vietas, divu pieturas punktu, estakādes un griezuļa izbūve.
Ar koncerna Latvijas dzelzceļš finansiālu palīdzību rekonstruēta vecākā sliežu ceļa daļa – Riņķa līnija, šaursliežu dzelzceļam tipiskas sešas vagonu kopijas un lokomotīve Ml 631.
2011.gada tūrisma sezonā dzelzceļu apmeklēja vairāk nekā 60 tūkstoši braucēju, bet 2012.gada trīs mēnešos jau 35 tūkstoši brauktgribētāju.
Lokomotīve Ml 611 restaurēta Čehijā, dāvinājuma līguma ietvaros rūpes par restaurāciju uzņēmusies VAS Latvijas Dzelzceļš un Latvijas dzelzceļa vēstures muzejs. Līgums paredzēja, ka pēc atgriešanās Latvijā lokomotīve tiks iekļauta Ventspils šaursliežu dzelzceļa aktīvajā ekspozīcijā.
Savukārt Ventspils muzejs plāno lokomotīves Ml-631 kapitālo remontu, kuru līdzfinansēs SIA LDZ ritošā sastāva serviss.
Pašreiz pasaulē saglabājušās 93 Brigadelok sērijas lokomotīves. Latvijā atrodas sešas, no kurām tikai divas, kas atrodas Ventspilī, ir darba kārtībā.