Vairāku darbību veikšana paralēli jeb multitaskings nav mans, atzīst SIA Wooly World dibinātāja un Mr.Bunny shop, Mr.Bunny Kitchen līdzīpašniece, miljonāre, UPB akcionāre Madara More.
Toties viņai ir spēja izveidot trīs veiksmīgus biznesus, kuri cits citu papildina, un tāda pati ir arī visu uzņēmumu komanda.
Rada pirmo uzņēmumu
Pirms uzņēmumu dibināšanas uzņēmēja ieguvusi darba pieredzi pasākumu aģentūrā. Strādājusi dažādās pozīcijās - gan kā promotere, gan biroja administratore, gan projektu vadītājas asistente un beigās projektu vadītāja. Savukārt bakalaura un maģistra grādu ieguvusi Banku augstskolā. “Gāju studēt ar domu, ka strādāšu lielā, stabilā finanšu uzņēmumā, bet aizgāju pilnībā citādā, radošākā virzienā,” saka M.More.
Bērnu apģērbu un rotaļlietu uzņēmumu SIA Wooly World (zīmols Wooly Organic) M.More dibināja 2011.gadā, vien 23 gadu vecumā. “Strādāju pasākumu aģentūrā un lasīju ziņās, ka Liepājas biznesa inkubatorā netiek apgūti finanšu līdzekļi, jo uzņēmumi nepiesakās. Man likās - kā tā var būt, jo zināju, ka Rīgā bija mežonīgas rindas. Ar draugiem diskutējām un nolēmām, ka joka pēc kāda ideja jāuzraksta, nedaudz pārveidoju to pašu Banku augstskolas biznesa plānu un iesniedzu biznesa inkubatorā ar ideju šūt filča lāčus, kas varētu būt kā suvenīrs. Man tajā brīdī nebija domas, ka tas būs uzņēmums, kurš dzīvos 10,15, 20 gadus, bet, protams, ka uzņēmums ir tik daudz transformējies un galīgi vairs nav tāds, kādu dibināju,” stāsta M.More.
Atved zīmolus uz Latviju
Arī ideja par bērnu preču veikala Mr.Bunny Shop izveidošanu nāca diezgan dabiski. “Kopā ar Wooly Organic braucām uz ļoti daudzām izstādēm - no 10 līdz pat 14 izstādēm gada laikā. Izstāžu vide, uzņēmumi, kurus mēs tur katru reizi satikām, bija vieni un tie paši. Jau bija izveidojies saraksts ar zīmoliem, kurus mums likās ļoti forši atvest uz Latviju. Bieži vien tie bija dāņu zīmoli, kuri nevēlējās fokusēties uz Baltijas valstīm. Līdz tam mums bija pavisam neliels veikaliņš Miera ielas pagrabā, kurā mēs tirgojām Wooly Organic, bet tur vietas vairs nepietika, un bija nepieciešamas plašākas telpas. Bija skaidrs, ka nav vērts mainīt veikalu no 13 kvm uz 25 kvm. Ja taisām, tad taisām kaut ko lielu. Daidze Vālodze-Sončika un Agnese More, kuras tajā laikā strādāja pie manis Wooly Organic, bija ļoti iedegušās par šo ideju, un mēs nolēmām, ka šo uzņēmumu dibināsim kopā kā atsevišķu struktūrvienību no Wooly World. Noīrējām telpas Baznīcas ielā 300 kvm platībā, apzvanījām visus draugus un paziņas no izstādēm, kuru zīmolus, kā mums likās, būtu vērts ieviest Latvijā. Patiesībā ar daudziem no tiem zīmoliem mēs esam izaugušas kopā. Šobrīd daudzi no tiem ražotājiem ir tādi, par kuriem cīnās, lai tos dabūtu savā veikalā, bet mūsu personīgās attiecības, kas bija izveidotas jau līdz veikala atvēršanai, ļoti palīdzēja,” stāsta M.More.
“Madara noteikti ir ļoti mērķtiecīgs cilvēks, uz mērķi fokusēts, komandas cilvēks, līdere un cilvēks, no kā ļoti daudzi iedvesmojas, mācās, un labākais draugs. Citi varētu mācīties mērķtiecību, līderību un, es pat gribētu teikt, – dzīves vieglumu, tvert stresa situācijas ļoti mierīgi, rīkoties adekvāti, fokusēties, sagrupēties. Tajā pašā laikā ir tas adrenalīns un draivs, bet spēja arī saglabāt mieru. Viņa palīdzēja īstenot manu bērnības sapni par rotaļlietu veikalu, un ar to mūsu draudzība un bizness sākās. Ja saka, ka draugi kopā nevar būt biznesā, tad mūsu gadījumā ir pretēji. Tas var būt, un viss noteikti ir atkarīgs no cilvēkiem, personībām un citu lietu nolikšanas malā. Es nešauboties varu teikt, ka Madara ir gan labākā draudzene, gan biznesa partnere. Tas varētu būt diezgan liels retums,” saka Mr.Bunny Shop un Mr.Bunny Kitchen līdzīpašniece Daidze Vālodze-Sončika.
Visu rakstu lasiet 18.jūlija žurnālā Dienas Bizness!
ABONĒJIET, lasiet elektroniski vai meklējiet preses tirdzniecības vietās!
Abonē arī digitāli!