Tā kā viesmīlības nozarē trūkst kvalificētu darbinieku, uz lielākiem pasākumiem uzņēmumi piesaista viesmīļus, izmantojot servisa aģentūras pakalpojumus
Šāds pakalpojums ļauj izskaust ēnu ekonomiku, jo viesmīļiem samaksa par paveikto netiek maksāta aploksnē; uzņēmumiem nav juridiski jānoformē darba attiecības ar katru viesmīli. Taču šāds ārpakalpojums sadārdzina ēdināšanas izmaksas, un restorānu prasības piesaistītajiem darbiniekiem ir visnotaļ augstas.
Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!
SIA Extra people datu bāzē ir vairāk nekā simts viesmīļu. Servisa ārpakalpojumu aģentūras pakalpojumus galvenokārt izmanto lielas organizācijas, viesnīcas un ēdināšanas uzņēmumi, kas spēj novērtēt kvalitatīvus viesmīlības pakalpojumus, atzīst SIA Extra people valdes loceklis Rūdolfs Saulīte, kurš uzņēmumu ir izveidojis pirms sešiem gadiem. Ideja par aģentūras izveidošanu viņam radusies, mācoties viesnīcu biznesa menedžmentu Sidnejas Starptautiskajā menedžmenta koledžā (Austrālijā).
«Latvijā tolaik vēl šāda servisa nebija. Lai arī uzņēmuma galvenais fokuss ir uz viesmīļu ārpakalpojumiem, piedāvājam arī personālu dažādiem pasākumiem, piemēram, konferencēm un izstādēm, kad nepieciešamas palīdzīgas rokas dalībnieku reģistrēšanā, skatuves uzstādīšanā, garderobē, stendos vai pie biļešu kontroles. Tāpat mūsu pakalpojumus izmanto dažādu mārketinga aktivitāšu organizatori,» klāsta R. Saulīte. SIA Extra people ir sadarbojusies ar restorānu Vincents, Trīs pavāru restorānu Tam labam būs augt, viesnīcu Grand Hotel Kempinski Riga, SemaraH viesnīcu grupu u.c. «Viesmīļu pakalpojumu īri izmanto restorāni, organizējot izbraukuma banketus, kā arī viesnīcas, kuras sāk savu darbību Latvijā, jo darba tirgū šobrīd nav viegli atrast kvalificētus darbiniekus,» secina R. Saulīte.
«Galvenais, ko vērtējam, ir pieredze, izglītības dokuments viesmīlības jomā vairāk ir nepieciešams pavāriem un menedžeriem. Tie viesmīļi, kuri ir izgājuši aģentūras atlasi, noteikti būs labā profesionālā līmenī,» viņš ir pārliecināts.
Uzņēmums spēj nodrošināt ar viesmīļiem dažāda mēroga pasākumus. Lielākās bijušas kādas finanšu institūcijas jubilejas svinības 800 viesiem, kurā bijuši nodarbināti 60 Extra people viesmīļi.
Viesmīļiem ir būtiska loma ikvienā banketā, tieši no viņu profesionalitātes ir atkarīgs, cik izdevies tas būs, uzskata banketu servisa uzņēmuma Vanilla Catering vadītāja Daniela Miķelsone-Gretere. Kad Vanilla Catering veidoja savu komandu, tieši viesmīļu atlase un piesaiste bijusi viens no grūtākajiem uzdevumiem. «Cenšamies nemainīt savus viesmīļus un strādāt ar vieniem un tiem pašiem, jo profesionāls un uzticams personāls ir daļa no uzņēmuma veiksmes formulas,» norāda uzņēmuma vadītāja.
Visu rakstu Pieprasa viesmīļu ārpakalpojumu lasiet 7. novembra laikrakstā Dienas Bizness. Lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!