Intervija ar vienu no Golden Hammer radošās žūrijas pārstāvjiem aģentūras Naked radošo direktoru Zeki Tastasu (Zeke Tastas).
Tuvojas Golden Hammer, kas ir viens no daudziem reklāmas festivāliem pasaulē. Kāpēc vispār nepieciešami reklāmas festivāli?
Bez acīmredzamā iemesla – sanākt kopā un uzdzīrot, festivāli liecina par reklāmas līmeni un standartiem, kā arī tie iedvesmo. Tādi aizmirstie tirgi kā Ziemeļvalstis un Baltijas reģions ir ļoti svarīgi, jo, tos apzinot, gūstam pilnīgāku ieskatu tajā, kas reklāmā notiek pasaulē.
Es labprāt gribētu satikt kādu «speciālistu», kurš apgalvotu, ka neradošas un trulas reklāmas spēj pārdot efektīvāk nekā radošas un smieklīgas. Patiesi radoša ideja, kas pasniegta spoži, ir lielākais spēks pasaulē. Tomēr reklāmas cilvēkiem uzticētā ideja ir jāpadara efektīva, lai to pirktu.
Kāda ir reklāmas loma ekonomiskās lejupslīdes laikā?
Reklāma šajā jaunajā brīnišķīgajā pasaulē ir ne tikai nepieciešama, bet pat būtiska. Kapitālismam nogalinot Dievu, patēriņam aizvietojot reliģiju un zīmoliem kļūstot par jauno baznīcu, mēs esam kļuvuši par galvenajiem priesteriem – par dzinēju, kas to visu veicina. Katrā ziņā, zinu tikai vienu, ka esmu reklāmas cilvēks, kas interpretē pasauli, lūkojoties uz to no reliģijas nošķirta zviedra acīm.
Kā vērtējat faktu, ka naudas taupīšanas nolūkā reklāmdevēji pārstāj pasūtīt jaunas reklāmas, bet izmanto vecās?
Dodoties naktsklubu ar domu kādu pavedināt, ko jūs izvēlēsieties – uzvilkt to pašu kreklu, kurā visi jūs jau ir redzējuši, vai arī uzvilksiet kaut ko, kas komunicē: «Hei, paskatieties uz mani! Esmu svaigs, esmu nākotne! Esmu Džeimsa Dīna reinkarnācija!»?