2010. gadā turpināsies pasaules reklāmas tirgus stabilizācija, veidojot pat tirgus pieaugumu par 0.9% salīdzinājumā ar 2009. gadu.
Tā prognozē globālā mediju aģentūra ZenithOptimedia. Šogad pasaules reklāmas tirgus piedzīvoja spēcīgāko reklāmas investīciju apjomu kritumu, kad investīciju apjomi samazinājās par 10.2%.
Pakāpeniska pasaules reklāmas tirgus atgūšanās prognozējama nākamo 3 gadu laikā. Atgūšanās vienmērīgi pastiprināsies, turpinot pieaugt uzņēmumu un patērētāju pārliecībai, ar 3.9% pieaugumu 2011. gadā un 4.8% pieaugumu 2012. gadā, teikts pētījumā.
Visi attīstītie tirgi Ziemeļamerikā, Rietumeiropā un Japānā ir cietuši ievērojamus zaudējumus un ZenithOptimedia prognozē, ka reklāmas investīciju apjomi 2010. gadā Ziemeļamerikā samazināsies par 2.4%, Rietumeiropā – par 0.5% un Japānā par 3.2%. Stabilizācija un mērens pieaugums šajos tirgos paredzams no 2011. gada. Savukārt, daudzi tirgi attīstības valstīs – it īpaši Āzijas Klusā Okeāna piekrastē un Latīņamerikā – šogad ir turpinājuši pieaugt. Daudzi attīstības tirgi Centrāleiropā un Austrumeiropā, kā arī pārējās pasaulē daļās, ir cietuši no lieliem triecieniem to ekonomikai un reklāmas tirgum. Kopumā Centrāleiropā un Austrumeiropā reklāmas investīciju apjomi 2010. gadā pieaugs par 2.3%.
Vienīgais medijs, kura reklāmas investīciju apjomi šogad ir pieauguši, ir internets. ZenithOptimedia aprēķini liecina, ka reklāmas apjomi internetā pasaulē pieaug par 9.5%, kam sekos 12 - 13% pieaugums gadā turpmākos trīs gadus. Sagaidāms, ka 2012. gadā internets būs piesaistījis 16.2% no visa reklāmas investīciju apjoma pasaulē. Prognoze rāda, ka internets apsteigs laikrakstus, nākošās desmitgades vidū kļūstot par otro lielāko reklāmas mediju pasaulē aiz televīzijas.