Saskaņā ar Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojā (LTAB) saņemtajiem datiem 2006.gadā apdrošināšanas sabiedrībām piekritušo atlīdzību prasības veido 21,42 milj.latu, kas ir par 39% vairāk nekā tādā pašā laika periodā pērn. Savukārt šajā laika posmā nopelnīto prēmiju apjoms pieauga tikai par 5,6%, kas ir 24,8 milj.latu.
LTAB atlīdzību apjomu straujo kāpumu attiecībā pret izsniegtajām OCTA polisēm skaidro ar krasu izmaksu palielināšanos transportlīdzekļu remontam, jauno transportlīdzekļu īpatsvara palielināšanos ceļu satiksmē, kā arī sīvo konkurenci apdrošinātāju starpā, kā rezultātā transportlīdzekļu īpašnieki Latvijā joprojām var iegādāties OCTA polises par daudz zemākām cenām nekā citviet Eiropā.
Juris Stengrevics, LTAB valdes priekšsēdētājs stāstīja: "Pateicoties transportlīdzekļu skaita pieaugumam ceļu satiksmē, pērn palielinājās arī OCTA tirgus. Tai pat laikā saglabājās iepriekšējo gadu tendence, ka atlīdzības pieaug daudz straujāk nekā prēmijas. Piekritušo atlīdzību kāpums par gandrīz 40% ir viens no visstraujākajiem OCTA sistēmas Latvijā pastāvēšanas laikā un daudzkārt pārsniedz ieņēmumu pieaugumu no izsniegtajām OCTA polisēm."
J.Stengrevics uzskata, ka atlīdzību straujo apjomu kāpumu lielā mērā veicināja arvien pieaugošās izmaksas transportlīdzekļu remontam. No vienas puses mehāniķu darbs, energoresursi, kā arī tirgotās rezervju daļas kļūst drgākas. No otras puses ceļu satiksmē, pateicoties izdevīgajiem līzinga nosacījumiem, pieaug jauno transportlīdzekļu īpatsvars, kuru remonti garantijas servisos ir ievērojami dārgāki nekā, ja tos veiktu neatkarīgajos servisos.
Izsniegto OCTA polišu apjoma palielinājumu latos pērn var skaidrot, galvenokārt, ar reģistrēto transportlīdzekļu skaita pieaugumu un to, ka daudz vairāk autoīpašnieki ar transportlīdzekļiem piedalās ceļu satiksmē visu gadu. Kaut nelielu, bet apjomu pieaugumu veicināja arī OCTA polišu cenu kāpums, kas uz kopējā fona bija salīdzinoši ļoti minimāls un, galvenokārt, skāra tos autoīpašniekus, kuri atradās zemākajās Bonus-malus klasēs.
Vērtējot pagājušo gadu kopumā OCTA apdrošināšanas nozares darbības rādītāji ir pasliktinājušies. Par to liecinot fakts, ka 2006.gadu apdrošinātāji noslēguši ar negatīvu bilanci- ar 4,27 milj.latu zaudējumiem. Visas apdrošināšanas sabiedrības šajā apdrošināšanas veidā pagājušo gadu beigušas ar zaudējumiem.
Salīdzinot ar 2005.gadu, pērn zaudējumi palielinājās par gandrīz 4 miljoniem latu. 2005.gadā apdrošinātāju zaudējumi bija zemākie pēdējo gadu laikā - 292 tūkst latu.
J.Stengrevics skaidroja: "Neskatoties uz augsto inflāciju valstī, kā rezultātā palielinājušās zaudējumu atlīdzību izmaksas, OCTA polišu vidējās cenas paliek nemainīgi zemas, salīdzinot ar citām Eiropas valstīm un arī Lietuvu un Igauniju. Latvijā deviņi apdrošinātāji uz vairāk nekā pusmiljonu apdrošinātu transportlīdzekļu tirgu ir pietiekami liels skaits, lai nodrošinātu sīvas konkurences apstākļus tirgū un zemas polišu cenas. Taču jāņem vērā apstāklis, ka tiešās izmaksas ik mēnesi strauji pieaug, kas viennozīmīgi apdrošinātājiem agrāk vai vēlāk liek pārskatīt polišu cenas. Straujais zaudējumu kāpums noteikti liks izvērtēt savas darbības principus daudziem apdrošinātājiem."
Papildus zaudējumu atlīdzībām, apdrošinātājiem jārēķinās arī ar obligātajiem izdevumiem, ko nosaka OCTA likums. Pērn tie veidojuši 2,2 milj.latu. Saskaņā ar Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumu apdrošinātājiem ik gadu no naudas, ko saņem par polisēm, ir jāmaksā 2% Ceļu satiksmes drošības profilakses fondā, kura līdzekļus, atbilstoši Ceļu satiksmes drošības padomes lēmumiem, izlieto informatīvajām kampaņām un citiem ceļu satiksmes drošības uzlabošanas pasākumiem. Pērn šajā fondā apdrošinātāji ieskaitījuši 709 tūkst.latu. Savukārt OCTA garantijas fondu pērn tie papildinājuši par 701 tūkst. latu.
Bez tam pērn 15,73% no OCTA polisēm bija jāmaksā parakstīto risku pārapdrošinātājiem.