Finanses

Apdrošināšanas brokeri aicina mazināt OCTA izmaksas

,23.02.2007

Jaunākais izdevums

Latvijas Apdrošināšanas brokeru asociācija (LABA) šī gada 23.februārī nosūtīja vēstuli Latvijas Transportlīdzekļu apdrošināšanas birojam (LTAB) aicinot nopietni apsvērt iespēju samazināt OCTA izmaksas, atsakoties no OCTA standartveidlapām un uzlīmēm, Db.lv informēja Latvijas Apdrošināšanas brokeru asociācijs valdes priekšsēdētājs Aigars Krūms.

Šī gada 16.februārī Īpašu uzdevumu ministra elektroniskās pārvaldes lietās sekretariātā notika starpinstitūciju sanāksme, kurā tika apspriests jautājums par sauszemes transportlīdzekļu obligātās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas (turpmāk OCTA) līgumu slēgšanu elektroniskā formā (tā sauktā e-polise) un, kurā bez ministra sekretariāta darbiniekiem piedalījās apdrošinātāju, apdrošināšanas brokeru, Latvijas Transportlīdzekļu apdrošināšanas biroja, Valsts policijas, CSDD, Latvijas robežsardzes un citu institūciju pārstāvji. Latvijas Apdrošināšanas brokeru asociācija (turpmāk LABA) šajā sanāksmē ierosināja atteikties no OCTA polišu standartveidlapām, uzlīmēm un atļaut šīs polises drukāt uz vienkāršas lapas. Sanāksmes dalībnieki neizteica principiālus iebildumus pret šādu priekšlikumu.

LABA uzskata, ka OCTA standartveidlapas un uzlīmes ir zaudējušas savu funkcionālo jēgu un to objektīvā nepieciešamība ir zudusi, it īpaši situācijā, kad konceptuālu atbalstu ir guvusi ideja par e-polises, jeb elektroniskas OCTA līguma slēgšanas ieviešanu, kā ieviešanas rezultātā daļai Latvijas autovadītāju OCTA polises standartveidlapas formā nebūs vispār, bet jau šobrīd liela daļa autovadītāju pārvietojas ar automašīnām, kurām nav OCTA apliecinošas uzlīmes. Darbības, kas jāveic saistībā ar OCTA polises standartveidlapu un uzlīmju izdrukāšanu, izsniegšanu un polises otrajiem eksemplāriem, kā arī pašu standartveidlapu un uzlīmju iegāde, nevajadzīgi palielina OCTA polišu izsniegšanas administratīvās un cita veida izmaksas. LABA skatījumā atteikšanās no OCTA polišu standartveidlapām un uzlīmēm daļēji risinātu arī jautājumu par OCTA radītajiem iepriekšējā gada zaudējumiem, jo, samazinot OCTA polišu izsniegšanas izdevumus, apdrošinātājiem būtu iespēja mazākā mērā paaugstināt OCTA cenu, no kā iegūtu visa Latvijas sabiedrība. Arī pēc analoģijas ar Valsts ieņēmumu dienesta izsniedzamajām stingrās uzskaites pavadzīmēm, kurām jau ir atcelta īpaši iespiestu standartveidlapu nepieciešamība, saglabājot tikai pašu būtiskāko – numerāciju, OCTA standartveidlapu un uzlīmju pastāvēšana ir acīmredzami zaudējusi savu vēsturisko jēgu. Kopumā var secināt, ka, atsakoties no OCTA polišu standartveidlapām, uzlīmēm un atļaujot OCTA polises drukāt uz vienkāršām lapām, OCTA izsniegšanas un izmantošanas process kļūtu ievērojami ātrāks, ērtāks ikvienam no mums un lētāks.

Pamatojoties uz iepriekšminēto, LABA ierosina LTAB izstrādāt grozījumus nepieciešamajos tiesību aktos, lai nodrošinātu atteikšanos no OCTA standartveidlapām un uzlīmēm. Atbilstoši LABA veiktajai tiesību aktu analīzei, šim nolūkam būs nepieciešami atsevišķi grozījumi Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā, jaunu Latvijas Transportlīdzekļu apdrošināšanas biroja (turpmāk LTAB) noteikumu izstrāde, kas regulētu OCTA polises izdošanas kārtību un sastāvdaļas, kā arī grozījumi LTAB noteikumos, kas attiecas uz OCTA uzlīmēm.

LABA piedāvā LTAB tikties, lai apspriestu šī ierosinājuma ieviešanas iespējas un nosacījumus, kā arī pauž gatavību aktīvi piedalīties nepieciešamo dokumentu izstrādes procesā, lai pēc iespējas ātrāk nodrošinātu OCTA izmaksu samazināšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daļai autoīpašnieku, neskatoties uz pozitīvām izmaiņām risku izvērtēšanas sistēmas Bonus-Malus klasēs, šogad strauji augušas transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) cenas, novēroja aģentūra LETA. Vienlaikus aptaujātie apdrošinātāji prognozē cenu kāpumu arī turpmāk.

Tostarp, piemēram, 2007.gada izlaiduma automašīnai Škoda Octavia, kurai OCTA apdrošināšanu 12 mēnešiem pērn varēja iegādāties par 37,73 eiro, šobrīd lētākais piedāvājums ir par 81,9 eiro, Bonus-Malus klasei gada laikā uzlabojoties no 12 līdz 13. Savukārt 2002.gada izlaiduma automašīnai Volvo S80, kurai OCTA pirms gada varēja iegādāties par 56,30 eiro, šobrīd lētākais piedāvājums ir par 86,40 eiro, riska klasei pieaugot no 6. līdz 7, bet 2011.gada izlaiduma automašīnai Hyundai i-30, kuras OCTA apdrošināšanu 12 mēnešiem pērn varēja iegādāties par 36,84 eiro, šobrīd lētākais piedāvājums ir par 54,82 eiro, Bonus-Malus klasei gada laikā augot no 16 līdz 17.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Grozījumi Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā

,24.04.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izdarīt Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā (Latvijas Vēstnesis, 2004, nr.65.) šādus grozījumus:

1. Aizstāt visā tekstā vārdu "inspekcija" (attiecīgā locījumā) ar vārdu "aģentūra" (attiecīgā locījumā).

2. Aizstāt visā tekstā vārdus "ceļu satiksmes negadījumu izraisīt (izraisītājs, izraisījušais)" (attiecīgajā locījumā) ar vārdiem "ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarīt (nodarījušais)" (attiecīgā locījumā).

3. 1.pantā:

izslēgt 3. punktā vārdu "rakstveida";

izteikt 8. punktu šādā redakcijā:

"8) cietusī persona -- fiziskā persona, kurai ceļu satiksmes negadījumā nodarīts veselības kaitējums, izņemot ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa vadītāju;"

izslēgt 9. punktu;

izteikt 11. punkta a) apakšpunktu šādā redakcijā:

"a) tās valsts teritorija, kur transportlīdzeklim piešķirts valsts reģistrācijas numurs un izsniegta atbilstoša valsts reģistrācijas numura zīme (turpmāk - numura zīme), neatkarīgi no tā, vai šī numura zīme ir pastāvīga vai pagaidu,";

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Apdrošināšanas tirgū - zini vai mini

Ieva Mārtiņa, [email protected], 7084426,30.01.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bankas, vēloties klientam piedāvāt vairāku apdrošinātāju polises, rada priekšnosacījumus apdrošināšanas brokeru izstumšanai no tirgus.

Brokeri lēš, ka no tā varētu ciest klienti. Virzību varas gaiteņos sākušas banku ierosinātās izmaiņas apdrošināšanas starpniecības jumta likumā, kas paredz bankām iespēju kā aģentiem piedāvāt vairāku apdrošinātāju polises, neapdrošinot savu civiltiesisko atbildību.

Eiropas ekonomiskās zonas vairākās valstīs bankām ir tiesības darboties kā aģentiem, tomēr tās atzīst, ka vairumā gadījumu banka kā aģents pārstāv tikai to apdrošinātāju, kurš ir banku meitas uzņēmums (Francija, Somija, Vācija), bet situācija, kad bankas izplata vairāku apdrošinātāju produktus, nav bieži sastopama, liecina Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) apkopotā informācija. Dažās valstīs ir nosacījums, ka jāsaņem piekrišana no visiem iesaistītajiem apdrošinātājiem par to, ka banka izplatīs arī citu apdrošinātāju produktus (Luksemburga). Polijā noteikts, ka pretējā gadījumā bankai ir pienākums apdrošināt savu civiltiesisko atbildību. Ungārijā noteikts, ka bankas ir tiesīgas izplatīt tikai savstarpēji nekonkurējošus apdrošināšanas produktus, ja tie kalpo kā papildinājums banku pamatdarbībai (īpašuma apdrošināšana nav uzskatāma par tādu).

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

OCTA tirgū valda bardaks

Ieva Mārtiņa kopā ar Aldi Zelmeni,12.11.2007

«Attiecībā uz OCTA izcenojumu apdrošināšanas tirgus Latvijā ir absolūti nesakārtots,» tā automašīnas nomas pakalpojumu sniedzējs ALD Automative priekšsēdētājs Andrejs Pančenko.

Foto: Ritvars Skuja, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par joprojām nesakārtotu uzskatīto OCTA tirgu daži apdrošinātāji, iespējams, izmanto pārspīlētam OCTA cenu kāpumam.

Lai arī kopumā apdrošinātāju piedāvāto un iepriekšējos gados konkurences dēļ necelto obligātās civiltiesiskās transporta apdrošināšanas (OCTA) polišu cenu pieaugumam patlaban ir vairāki objektīvi pamatojumi un pieaugums ir neizbēgams, tomēr pastāv iespējas pieaugumu piebremzēt, neradot šoku OCTA polišu pircējiem, sevišķi tiem, kas līdz šim uzticējušies vienam apdrošinātājam. Latvijas Apdrošināšanas brokeru asociācijas (LABA) valdes priekšsēdētājs Aigars Krūms norādīja, ka OCTA polišu cenu pieaugums galvenokārt ir saistīts ar autoservisu un arī veselības aprūpes iestāžu pakalpojumu cenu pieaugumu. Viens no būtiskākajiem kāpuma faktoriem ir nepārtrauktais algu pieaugums šajos sektoros. «Nav noslēpums, ka šobrīd atrast kvalificētu autoservisa darbinieku ir ārkārtīgi sarežģīti. Problēmu saasina fakts, ka apdrošinātāji nenodrošina pietiekamu autoservisu konkurenci un strādā tikai ar atsevišķiem autoservisiem. «Apdrošinātāji, lai samazinātu OCTA izmaksas, varētu «sapurināt» senos sadarbības partnerus - autoservisus, paplašinot izmantojamo autoservisu loku un, piem., katra auto bojājumiem pieprasot aprēķinu no diviem servisiem, izvēloties lētāko,» tā A. Krūms. Latvijas lielākā apdrošinātāja a/s BTA viceprezidente Jeļena Alfejeva piekrīt: ja apdrošinātāji sadarbotos ar visiem servisiem, tas iedzīvinātu konkurenci autoremontu uzņēmumu vidū, kas pozitīvi ietekmētu cenas. «Problēma ir remontu kvalitātē - pašreiz apdrošinātāji slēdz līgumus un sadarbojas ar dažiem servisiem, baidoties, ka citiem ir slikta kvalitāte un būs sūdzības no klientiem,» tā viņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

LAA: Nav pamata domāt, ka OCTA cenu pieaugums ir nejaušība un var apstāties

Žanete Hāka,04.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagaidām Latvijas Apdrošinātāju asociācijai (LAA) nav pamata domāt, ka OCTA polišu cenu pieaugums ir nejaušība un tas var apstāties, norāda LAA vadītājs Jānis Abāšins.

Šobrīd vēl grūti spriest, cik liels pieaugums procentuāli būs gada griezumā. Visticamāk, straujais cenu kāpums tiks piebremzēts vien gadījumā, ja, klientam OCTA polises izvēlē aizvien vairāk vadoties no cenas faktora, vēl sīvāk pastiprināsies konkurence apdrošinātāju vidū, vai arī tirgū ienāks kāds jauns spēlētājs un, vēloties iekarot savu tirgus daļu, piedāvās zemākas cenas.

Tiesa gan, cenu aptauju veikšana ir praktiski neiespējama, jo apdrošināšanas produktiem cenošana ir izteikti individuāla, pamatojoties uz konkrētā klienta riska profilu.

Lai gan izvērtēt vispārēju cenu pieaugumu tirgū ir gana komplicēts uzdevums, tomēr pēc Latvijas Apdrošinātāju asociācijas un atsevišķu klientu novērojumiem secināms, ka indikācijas gaidāmajam OCTA polišu cenu pieaugumam tirgū bija vērojamas jau sen. Sadārdzinājumu kavējusi ārkārtīgi sīvā konkurence apdrošinātāju vidū. OCTA apdrošināšana ilgtermiņā bijusi nerentabla – izmaksāto atlīdzību apmērs ilgākā laika periodā ir audzis straujāk nekā parakstīto prēmiju apjoms. Tas likumsakarīgi noveda pie tā, ka pērn OCTA tirgus piedzīvoja rekordlielus zaudējumus – gandrīz 12 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Papildināta - KP aicina Finanšu ministriju izvērtēt iespēju noteikt OCTA prēmijas maksimālo apmēru

LETA, Žanete Hāka,19.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) tirgu apjomīgā regulācija un pārmērīgā finanšu un darbības rādītāju publiskošana ir padarījusi pārlieku caurredzamu.

Tas apdrošināšanas sabiedrībām ļauj viegli sekot līdzi konkurentu darbībai, tai pielāgoties un veikt ekonomiski nepamatotas atkāpes no individuālās cenu politikas. Tā kā OCTA ir obligāts priekšnoteikums transportlīdzekļu īpašnieku dalībai satiksmē, Konkurences padome (KP) rosina atbildīgās institūcijas īstenot nozīmīgas korekcijas.

KP tirgus uzraudzībā pētīja, kādi apstākļi veicinājuši būtisku OCTA prēmijas cenu kāpumu 2017. gadā un vai starp tirgus dalībniekiem nav notikušas aizliegtas saskaņotas darbības. Izpēte liecina, ka OCTA prēmijas vidējā pieauguma amplitūda un apmērs katrai apdrošināšanas sabiedrībai ir atšķirīgs, tomēr ne visām sabiedrībām tas bijis pamatots ar ekonomisko situāciju un individuālajiem OCTA finanšu rādītājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošināšanas biroja (LTAB) skatījumā esošais Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) likuma regulējums ir samērīgs gan negadījumā cietušo personu, gan transportlīdzekļu īpašnieku interesēs, un nebūtu maināms, pavēstīja LTAB pārstāvji komentējot Saeimas deputāta Andra Kulberga (AS) ierosinātos priekšlikumus veikt grozījumus likumā, lai transportlīdzekļa īpašnieks, noņemot transportlīdzekli no uzskaites, var saņemt atpakaļ neizmantotās OCTA apdrošināšanas starpību.

LTAB aģentūrai LETA skaidroja, ka attiecībā uz OCTA polises pārtraukšanu un neizmantotās prēmijas saņemšanu atpakaļ, ja transportlīdzeklis tiek noņemts no uzskaites, jau šobrīd OCTA likums paredz tādu iespēju, ja līdz ar transportlīdzekļa noņemšanu no uzskaites Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) glabāšanā tiek nodotas transportlīdzekļa reģistrācijas numura zīmes.

Tāpat arī gadījumos, kad transportlīdzeklis tiek nodots tirdzniecībā, tad transportlīdzekļa īpašniekam ir tiesības izbeigt esošo OCTA līgumu un saņemt atpakaļ neizmantoto prēmiju.

Savukārt attiecībā uz zaudējumu atlīdzību no OCTA Garantijas fonda, ja atbildīgais transportlīdzeklis nav noskaidrots - LTAB ieskatā šāds regulējums varētu veicināt atbildīgā transportlīdzekļa vadītāju rīkoties negodprātīgi, bēgt no notikuma vietas, lai netiktu identificēts, tādējādi nebojājot savu apdrošināšanas vēsturi, kā arī tikt izmantots krāpniecības nolūkos, tas ir, visi bojājumi, tostarp, kas attiecas uz KASKO, varētu tikt pieteikti kā OCTA, skaidro LTAB pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Šoruden sola elektronisku OCTA

,15.06.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) informē, ka visticamāk jau septembrī, kad Saeima atgriezīsies no vasaras brīvdienām, tiks pieņemtas ierosinātās izmaiņas OCTA likumā, kas vienlaikus ar vairākām ļoti svarīgām izmaiņām, ko pieprasa Eiropas Komisijas direktīvas prasības, nodrošinās arī elektroniska OCTA līguma slēgšanai nepieciešamo normatīvo bāzi. Par to liecina Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas konceptuāli atbalstītie grozījumi otrajam lasījumam.

Jāmin, ka e-polise plānota kā papildus OCTA līguma slēgšanas veids un arī turpmāk OCTA līgumu būs iespējams slēgt ierastajā kārtībā.

Nepieciešamo grozījumu izstrādē būtisku ieguldījumu devusi Īpašu uzdevumu ministrija elektroniskās pārvaldes lietās, kas, sadarbojoties ar iesaistītajām pusēm - apdrošinātājiem, LTAB, Brokeru asociāciju, CSDD, Ceļu Policiju, Latvijas Robežsardzi un citām institūcijām, izstrādājusi priekšlikumus OCTA likuma izmaiņām un bija ierosinātāja to iekļaušanai jau esošajā likumprojektā.

Juris Stengrevics, LTAB valdes priekšsēdētājs: "Saeimas Budžeta komisijas konceptuālais atbalsts grozījumiem OCTA likumā nozīmē, ka visticamāk jau septembrī Saeima galīgajā lasījumā varētu pieņemt izmaiņas, kas atļautu autoīpašniekiem pēc to izvēles slēgt OCTA līgumu klātienē, veicot standarta procedūru, vai arī to darīt elektroniskā veidā ar interneta starpniecību. Tādējādi noslēgtos pirmais būtiskais posms OCTA e-polises ieviešanā Latvijā. Nākošie soļi jau būtu saistīti ar praktisku sistēmas ieviešanu."

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Paredzēts, ka jau šogad e-polises ieviešanai tiks veiktas nepieciešamās izmaiņas OCTA likumā

,15.06.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) informē, ka visticamāk jau septembrī, kad Saeima atgriezīsies no vasaras brīvdienām, tiks pieņemtas ierosinātās izmaiņas OCTA likumā, kas vienlaikus ar vairākām ļoti svarīgām izmaiņām, ko pieprasa Eiropas Komisijas direktīvas prasības, nodrošinās arī elektroniska OCTA līguma slēgšanai nepieciešamo normatīvo bāzi. Par to liecina Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas konceptuāli atbalstītie grozījumi otrajam lasījumam.

Jāmin, ka e-polise plānota kā papildus OCTA līguma slēgšanas veids un arī turpmāk OCTA līgumu būs iespējams slēgt ierastajā kārtībā.

Nepieciešamo grozījumu izstrādē būtisku ieguldījumu devusi Īpašu uzdevumu ministrija elektroniskās pārvaldes lietās, kas, sadarbojoties ar iesaistītajām pusēm - apdrošinātājiem, LTAB, Brokeru asociāciju, CSDD, Ceļu Policiju, Latvijas Robežsardzi un citām institūcijām, izstrādājusi priekšlikumus OCTA likuma izmaiņām un bija ierosinātāja to iekļaušanai jau esošajā likumprojektā.

Juris Stengrevics, LTAB valdes priekšsēdētājs: "Saeimas Budžeta komisijas konceptuālais atbalsts grozījumiem OCTA likumā nozīmē, ka visticamāk jau septembrī Saeima galīgajā lasījumā varētu pieņemt izmaiņas, kas atļautu autoīpašniekiem pēc to izvēles slēgt OCTA līgumu klātienē, veicot standarta procedūru, vai arī to darīt elektroniskā veidā ar interneta starpniecību. Tādējādi noslēgtos pirmais būtiskais posms OCTA e-polises ieviešanā Latvijā. Nākošie soļi jau būtu saistīti ar praktisku sistēmas ieviešanu."

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

OCTA LATVIJĀ - 10 GADUS

,26.06.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu satiksmes drošības fondā iemaksāti gandrīz 2,5 miljoni latu

Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) pastāvēšanas desmit gadu laikā Latvijā no kopējiem ieņēmumiem par OCTA polisēm gandrīz 2,5 miljoni latu ieskaitīti Ceļu satiksmes negadījumu novēršanas un profilakses fondā, kura darbības mērķis ir uzlabot ceļu satiksmes drošību, kā arī samazināt negadījumu un bojā gājušo skaitu uz Latvijas ceļiem. Lielākā daļa šo līdzekļu tiek izlietoti sociālo kampaņu veidošanai, lai veicinātu autovadītāju sociālo atbildību un uzlabotu braukšanas kultūru.

Ik gadu apdrošinātāji ieskaita speciālā Ceļu satiksmes negadījumu novēršanas un profilakses fondā (CSNNPF) daļu no ieņēmumiem par OCTA polisēm. Sākotnēji fondā tika ieskaitīti 0,6% apdrošinātāju ieņēmumu. Kopš 2004.gada, kad tika pieņemti jauni grozījumi OCTA likumā, apdrošinātāju ikgadējie ieskaitījumi fondā sastāda 2% no kopējiem OCTA ieņēmumiem. Desmit gadu laikā kopējā summa, kas pārskaitīta CSNNPF sasniegusi 2,5 miljonus latu, par ko liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) apkopotā statistika.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome nesaskata Konkurences likuma pārkāpumus OCTA apdrošināšanas tirgus dalībnieku darbībās, bet secina, ka šajā tirgū ir oligopols - mēreni koncentrēts tirgus ar vidēji augstu konkurences intensitāti.

Konkurences padome (KP) Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (turpmāk – OCTA) tirgus uzraudzību sāka 2008. gada aprīlī, Db uzzināja KP.

Laika periodā no 2006. gada līdz 2008. gada 1. ceturksnim vērojamā tendence samazināties lielāko tirgus dalībnieku kopējai tirgus daļai varētu nozīmēt, ka atsevišķi mazākie tirgus dalībnieki šajā tirgū kļūst konkurētspējīgāki, secina KP. Ņemot vērā tirgus struktūru, kā arī peļņas neesamību KP secina, ka OCTA apdrošināšanas tirgus nav pievilcīgs jauniem tirgus dalībniekiem. Konstatētās barjeras – administratīvie ierobežojumi, piem., licences saņemšana un nepieciešamība ieguldīt lielus finanšu līdzekļus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iecere ļaut iegādāties transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) polises vienam mēnesim palielinās neapdrošināto transportlīdzekļu skaitu, pauda Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojā (LTAB).

LTAB norādīja, ka šajā nedēļā Saeima plāno skatīt grozījumus OCTA likumā, kuros cita starpā iekļauta norma par 30 dienu OCTA polisēm transportlīdzekļiem ar vēsturiskā spēkrata statusu un iespēju visiem transportlīdzekļu īpašniekiem iegādāties OCTA polisi arī vienam mēnesim.

"Priekšlikumi par OCTA polises iegādes termiņa samazināšanu nav jauna ideja, un daudzu iepriekšējo gadu laikā apspriesta un noraidīta jau vairākkārt. LTAB apkopotā statistika un līdzšinējā pieredze rāda - jo īsāks OCTA derīguma termiņš, jo lielāka iespēja, ka transportlīdzekļa īpašnieks savlaicīgi neiegādāsies jaunu polisi. Līdz ar to šādi ierosinājumi ir pretrunīgi un nav balstīti uz faktu reālu izvērtējumu," minēja LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

LABA: Nedzīvības apdrošināšanas prēmiju pieaugums 84%

,30.04.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atbilstoši apkopotajiem datiem par 2007.gadu, apdrošināšanas brokeru nozarē Latvijā pagājušajā gadā noticis lēcienveidīgs nedzīvības apdrošināšanā parakstīto apdrošināšanas prēmiju pieaugums vairāk kā par 84 %, salīdzinot ar 2006.gadu, informē Latvijas Apdrošināšanas brokeru asociācija (LABA).

Kopumā apdrošināšanas brokeri nedzīvības apdrošināšanā 2007.gadā ir parakstījuši apdrošināšanas prēmijas vairāk kā 77 miljonu latu apmērā. Dzīvības apdrošināšanā, kur bija noteikta cita apdrošināšanas prēmiju uzskaites kārtība kā nedzīvības apdrošināšanā, apdrošināšanas brokeri 2007.gadā ir parakstījuši apdrošināšanas prēmijas vairāk kā 9 miljonu latu apmērā, bet pārapdrošināšanā vēl 4,6 miljonu latu apmērā. Tādējādi kopējais uzskaitītais apdrošināšanas brokeru parakstīto apdrošināšanas prēmiju apjoms 2007.gadā sasniedz 91 miljonu latu.

Nedzīvības apdrošināšanā nozīmīgs apdrošināšanas prēmiju pieaugums ir vērojams visos apdrošināšanas veidos. Lielā mērā apdrošināšanas brokeru parakstīto apdrošināšanas prēmiju pieaugumu pagājušajā gadā ir ietekmējusi apdrošinātāju īstenotā apdrošināšanas prēmiju palielināšana. Taču visvairāk nozares kopējo rādītāju izaugsmi sekmēja apdrošināšanas brokeru sabiedrību skaita pieaugums, kas 2007.gadā bija visai nozīmīgs – gada laikā darbību uzsāka vairāk kā 20 jaunas apdrošināšanas brokeru sabiedrības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pētījums: OCTA pircēji apdrošināšanas nozarē vairāk uzticas tirgus līderiem

,27.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar pētījumu kompānijas "Data serviss" un www.eaģents.lv pētījuma rezultātiem, visvairāk klienti apmierināti ar sniegtajiem pakalpojumiem OCTA polišu jomā apdrošināšanas kompānijās Baltijas apdrošināšanas nams (36% klientu ir pilnībā apmierināti), Baltikums (29%), Balta un BTA (abām 28%).

Pētījums tiek veikts reizi divos mēnešos kopš 2006. gada jūnija, katru reizi aptaujājot 560 apdrošināšanas pakalpojuma lietotājus vecumā no 18 līdz 74 gadiem, noskaidrojot viņu viedokli par apdrošināšanas kompāniju atpazīstamību, apmierinātību, reputāciju, plāniem turpināt sadarbību, utt. Šādu pētījumu uzsākt mudināja projekta www.eaģents.lv realizācija.

Uzticas tirgus līderiem

"Data Serviss" valdes priekšsēdētājs Gatis Bolinskis atzīst, ka, saskaņā ar pētījumu datiem, OCTA lietotāji visvairāk uzticas tām apdrošināšanas kompānijām, kas ir tirgus līderi. Šādas kompānijas ir Balta, BTA, Ergo Latvija, Baltikums. Apdrošināšanas klientu attieksmi ietekmē arī tas, cik ilgi apdrošināšanas kompānija darbojas tirgū - jo ilgāk, jo lielāka uzticība.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Virzās elektroniskā OCTA līguma ieviešana

,12.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komiteja vakar, 11. septembrī atbalstīja grozījumus OCTA likumā, kas pēc grozījumu galīgās pieņemšanas Saeimā atļautu OCTA līgumu starp transportlīdzekļa īpašnieku un apdrošinātāju slēgt arī elektroniski.

Komiteja akceptēja OCTA likuma grozījumu virzīšanu Saeimā pēdējam 3.lasījumam, kas nozīmē, ka, jau sākot ar nākošo gadu apdrošinātāji varēs piedāvāt slēgt OCTA līgumu ar distances saziņas līdzekļu starpniecību.

E-polise plānota kā papildus OCTA līguma slēgšanas veids un arī pēc likuma grozījumu stāšanās spēkā turpmāk OCTA līgumu būs iespējams slēgt arī līdz šim ierastajā kārtībā - pērkot polisi pie apdrošināšanas aģentiem un saņemot papīra formas dokumentu.

Juris Stengrevics, LTAB valdes priekšsēdētājs: "Esam gandarīti par komitejas akceptu likumprojektam, kas vienlaicīgi nozīmē, ka tiek sperts būtisks solis, lai Latvija pārņemtu citu valstu praksi un OCTA apdrošināšanā ieviestu e-polisi. Pēc sistēmas praktiskās ieviešanas dzīvē transportlīdzekļu īpašnieki arī turpmāk pēc to izvēles OCTA līgumu varēs slēgt klātienē, veicot standarta procedūru vai arī elektroniski ar interneta starpniecību. Jau šobrīd liela daļa sabiedrības OCTA polises iegādājas, norēķinoties ar apdrošinātājiem ar interneta starpniecību. OCTA līguma slēgšana, neizejot no mājām vai darba vietas, ļaus ietaupīt autoīpašnieku laiku."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Vērts izskatīt iespēju nākotnē pielāgot stacionāros fotoradarus OCTA un tehniskās apskates kontrolei visā transporta plūsmā, neatkarīgi no transportlīdzekļu braukšanas ātruma.

Latvijā transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas vai izietas tehniskās apskates nav apmēram 2% automašīnu, kas piedalās satiksmē, secināts Latvijas transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) sociālajā kampaņā, kas tika rīkota sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju (CSDD) un Valsts policiju.

«Kampaņas laikā apkopotā statistika no fotoradariem un īpaši aprīkotas demo automašīnas liecina, ka vidējais transportlīdzekļu skaits, kas piedalās satiksmē bez derīgas OCTA vai savlaicīgi veiktas tehniskās apskates ir nedaudz lielāks - ap 2%,» sacīja LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins. Sākot sociālo kampaņu «Ja Tev nav OC/TA – nebrauc!», LTAB lēsa, ka kopējais neapdrošināto transportlīdzekļu skaits uz Latvijas ceļiem ir apmēram 1,5%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 1.jūlija stājas spēkā grozījumi OCTA likumā. Tie paredz, ka ģimenes, kurās ir bērni ar invaliditāti, polisi varēs iegādāties par 40% lētāk. Tāpat transportlīdzekļu īpašnieki OCTA polisi varēs iegādāties uz īsāku termiņu – vienu mēnesi, informē Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB).

"Apdrošinātāji, balstoties uz statistiku, secinājuši, ka, jaunā likuma norma par OCTA termiņa samazināšanu, iespējams, palielinās neapdrošināto transportlīdzekļu skaitu ceļu satiksmē. Tas, savukārt, novedīs pie izmaksu pieauguma no Garantijas fonda par neapdrošinātu transportlīdzekļu izraisīto CSNg zaudējumu kompensēšanu," skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

No 1.jūlija OCTA standartlīgumu varēs slēgt uz vienu mēnesi. "Līdz šim likums paredzēja, ka OCTA polisi varēja iegādāties uz trim, sešiem, deviņiem vai 12 mēnešiem, paredzot atsevišķus izņēmumus. LTAB apkopotā statistika un līdzšinējā pieredze rāda – jo īsāks OCTA derīguma termiņš, jo lielāka iespēja, ka transportlīdzekļa īpašnieks savlaicīgi neiegādāsies jaunu polisi. Līdz ar to drīzumā varēsim secināt vai un cik daudz palielināsies spēkratu skaits, kas satiksmē piedalās bez derīgas OCTA," stāsta J.Abāšins, piebilstot, ka nozare sagaida adekvātu likuma izpildes kontroli no valsts atbildīgo institūciju puses, lai nepieļautu situāciju, kas novedīs pie neapdrošināto skaita pieauguma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Apdrošināšanas firmām draud krīze

Ieva Mārtiņa, [email protected], 7084426,05.02.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielie zaudējumi nedzīvības apdrošināšanas tirgu dzen krīzē, kuras pārvarēšanai šis un nākamais gads var būt izšķirošie. Par šā brīža dramatisko situāciju liecina pēdējo gadu attīstības tendences trīs galvenajos veidos, kuri veido Latvijas apdrošinātāju portfeļa lauvas tiesu - OCTA, KASKO un īpašuma apdrošināšanu, atzina Ergo Latvija pārstāvis Ilmārs Veide.

Lielākie zaudējumi ir OCTA apdrošināšanā - pērn 9 mēnešos OCTA apdrošināšanas nozarē strādājošās kompānijas kopumā cieta virs 2.7 milj. Ls zaudējumus, kuru apmērs līdz gada beigām pārsniegs 3 milj. Ls, prognozē Latvijas lielākā apdrošinātāja Baltas vadītājs Jānis Abāšins.

Atlīdzības aug straujāk

Lai arī apdrošināšanas tirgū pērn parakstīto bruto prēmiju apjoms pieauga strauji, tomēr atlīdzību apjoma pieaugums bija vēl straujāks. J. Abāšins domā, ka apdrošināšanas tirgū patlaban ir izšķirošs mirklis, kāds var neizturēt nežēlīgo konkurenci. "Domāju, ka interesanti laiki var būt šogad, nākamgad - kāda kompānija ies uz pārdošanu, jo konstatēs, ka nevar savilkt galus kopā. Tas būs tieši OCTA zaudējumu dēļ," tā viņš. Latvijas apdrošinātāju asociācijas (LAA) dati liecina, ka pērn apdrošinātājiem bijuši iespaidīgi administratīvie un klientu piesaistīšanas izdevumi - attiecīgi 22.74 milj. Ls un 19.35 milj. Ls. Pēc J. Abāšina teiktā, kopumā klientu sadale, pārdale, asiņains cīniņš klientam ir labi, bet ilgtermiņā tam vajag arī ilgtspējīgu kompāniju, bet, ja sēž dziļos mīnusos, tad ēd savu kapitālu, "mammai" jāiegulda nauda, atklāts jautājums: cik ilgi? Agri vai vēlu griezīs nost klientam atlīdzības, piebilda J. Abāšins.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz šī gada 31.oktobri OCTA Garantijas fonda apmērs ir 15,82 miljoni eiro, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) dati.

Šobrīd fonds samazinājies līdz vēsturiski zemākajam slieksnim kopš 2015.gada, kad tas pārsniedza likumā noteiktos 20 milj. eiro, kas lielā mērā saistīts ar pēdējos gados veiktajām ievērojamām atlīdzību izmaksām maksātnespējīgās apdrošināšanas sabiedrības "Balva" (MAAS "Balva") vietā, izmaksājamajām OCTA atlaidēm lauksaimniekiem un personām ar invaliditāti, kas jāfinansē no OCTA Garantijas fonda, kā arī citiem faktoriem.

Neskatoties uz to, ka apdrošināšanas sabiedrības regulāri veic iemaksas OCTA Garantijas fondā, tā apmērs samazinās gadu no gada.

"Ņemot vērā pēdējos pāris gados raksturīgo lēno ekonomikas izaugsmes tempu, OCTA vidējās atlīdzības pieaugumu jau vairākus gadus pēc kārtas, kā arī citus būtiskus faktorus, Garantijas fonds šogad pirmo reizi samazinājies jau zem 16 milj. EUR atzīmes," skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins, piebilstot, ka apdrošinātāji pauž pamatotas bažas, ka OCTA Garantijas fonda apmērs turpinās samazināties arī turpmāk, ja netiks pieņemti nopietni risinājumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

LTAB: Pērkot OCTA starpnieku mājaslapās, autoīpašnieki vidēji pārmaksā 11-14%

Zane Atlāce - Bistere,16.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) salīdzinājis dažādos OCTA agregatoros jeb kalkulatoros pieejamās cenas un secinājis, ka pērkot OCTA starpnieku mājaslapās, autoīpašnieki katru reizi pārmaksā vidēji 11-14%.

Turklāt nereti starpnieka norādītā polises cena ir būtiski augstāka par tās cenu, pērkot to pa tiešo apdrošinātāju mājaslapā.

Šobrīd Latvijā ir vairāki apdrošināšanas starpnieku interneta portāli, kuros var iegādāties OCTA. Ievadot transportlīdzekļa datus, katrā no tiem var redzēt cenu piedāvājumu no dažādām apdrošināšanas sabiedrībām. Tomēr, neraugoties uz šajos portālu sludināto informāciju par it kā visizdevīgākajām OCTA cenām, patiesībā autoīpašniekam tās tiek uzrādītas jau ar iekļautu apdrošināšanas starpnieka atlīdzību. Tādējādi autoīpašnieki iegādājas OCTA, pārmaksājot par polisi, nenojaušot, ka, pērkot polisi pa tiešo apdrošinātāja mājaslapā, tās cena būtu par vidēji 11-14% zemāka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No ceturtdienas, 1. augusta beigs darboties esošā Bonus - malus (BM) sistēma, transformējot to uz centralizētu apdrošināšanas vēstures datu sniegšanas servisu bez sarežģītiem algoritmiem un formulām, kas padarīja līdzšinējo BM sistēmu grūti uztveramu.

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) apkopojis 10 svarīgākos jautājumus un atbildes, kas jāņem vērā autoīpašniekiem.

1. Kāpēc tiek reorganizēta BM sistēma?

Latvijā līdz šim pastāvošā BM sistēma bija balstīta uz komplicētiem algoritmiem un formulām, kas padarīja to grūti uztveramu. Līdz ar BM sistēmas transformāciju, apdrošināšanas vēstures datu atspoguļošana tiks īstenota vienkāršā un saprotamā veidā.

2. Vai BM reorganizācija ietekmēs OCTA polises cenu?

BM sistēmas reorganizācija nevar būt par pamatu OCTA cenu pieaugumam. OCTA cenu turpmāk, tāpat kā līdz šim, ietekmē daudzi faktori - līdzšinējo apdrošināšanas gadījumu un apdrošināšanas dienu skaitu rādītāji, dažādi papildus riska faktori (piemēram, dati par īpašnieka soda punktiem, transportlīdzekļa izmantošanas mērķis un vieta u.tml.), ekonomikas rādītāji Latvijā un pasaulē (piemēram, inflācija medicīnas un remonta nozarēs u.c.).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz šim veiktie sagatavošanās darbu rezultāti liecina, ka e-polises ieviešana Latvijā noris pēc plānotā grafika. Tas nozīmē, ka jau no šī gada 1.jūnija ar distances saziņas līdzekļu (interneta) starpniecību slēgts OCTA standartlīgums būs derīgs bez apdrošināšanas polises oriģināla, kas turpmāk, piedaloties ceļu satiksmē, vispār nebūs jāvadā līdzi, kā arī bez speciālās apdrošināšanas uzlīmes.

Tai pat laikā OCTA standartlīgumu varēs slēgt ierastajā kārtībā - klātienē pie apdrošinātāja, saņemot polisi papīra formātā, informēja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB).

No 1.jūnija visi noslēgto OCTA līgumu dati būs pieejami centrālajā datubāzē, kas ir pieejama arī Ceļu Policijai. Turpmāk atbildīgās institūcijas varēs pārbaudīt, vai transportlīdzeklis ir apdrošināts arī tad, ja transportlīdzekļa vadītājam līdzi nebūs OCTA polise papīra dokumenta veidā. Tāpat vairs nebūs nepieciešama speciālā uzlīme uz transportlīdzekļa priekšējā loga.

Juris Stengrevics, LTAB valdes priekšsēdētājs: "Apdrošinātāji jau līdz šim piedāvāja iegādāties OCTA polises internetā. Taču pagaidām vēl likums paredz, ka autovadītājam ir nepieciešams fiziski vadāt līdzi OCTA polises oriģinālu. Līdz ar to pēc polises iegādes internetā ir jāsaņem OCTA polises veidlapa ar abu līgumslēdzēju pušu parakstiem. Pateicoties pērn veiktajām izmaiņām OCTA likumā, tika atvieglota OCTA standartlīguma slēgšanas kārtībā. No š.g. 1.jūnija pircējiem vairs nebūs nepieciešams saņemt polises veidlapu ar abu līgumslēdzēju parakstiem, bet par apstiprinājumu noslēgta OCTA apdrošināšanas līguma esamībai kalpos apdrošinātāja ar drošu elektronisku parakstu un laika zīmogu apliecināts apstiprinājums. Vēlos uzsvērt, ka ikviens varēs turpināt slēgt OCTA standartlīgumu arī līdzšinējā kārtībā – pie apdrošinātāja klātienē, saņemot OCTA standartlīguma polises oriģinālu."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) kampaņas "Ja Tev nav OC/TA - nebrauc!" ietvaros apkopotā statistika liecina, ka ceļu satiksmē piedalās aptuveni 1% neapdrošinātu transportlīdzekļu.

Lai skaidrotu sabiedrībai OCTA un tehniskās apskates savlaicīgas veikšanas nepieciešamību, kā arī mazinātu to autovadītāju skaitu, kas neiegādājas OCTA vai neveic transportlīdzekļa tehnisko apskati, oktobrī LTAB, sadarbībā ar CSDD un Valsts policiju, īstenoja sociālu kampaņu "Ja Tev nav OC/TA - nebrauc!". "Pirms kampaņas sākuma lēsām, ka kopējais transportlīdzekļu skaits, kas piedalās satiksmē bez derīgas OCTA, varētu būt ap 1 - 2%. Šādus secinājumus izdarījām, balstoties uz iepriekšējo kampaņu pieredzi un mums pieejamo statistiku, kas liecina, ka pērn 1,16% no visiem Latvijā reģistrētajiem CSNg bija izraisīti ar transportlīdzekli bez OCTA," skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins, piebilstot, ka izvērtējot datus starp dažādiem Latvijas reģioniem, secināts, ka, piemēram, Latgalē ar neapdrošinātu transportlīdzekli pērn izraisīti pat 1,85% CSNg, kamēr Kurzemē - vien 0,78%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

OCTA apdrošinātājiem ievērojami zaudējumi

,15.02.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojā (LTAB) saņemtajiem datiem 2006.gadā apdrošināšanas sabiedrībām piekritušo atlīdzību prasības sastāda 21,42 milj.latu, kas ir par 39% vairāk nekā tādā pašā laika periodā pērn. Savukārt šajā laika posmā nopelnīto prēmiju apjoms pieauga tikai par 5,6%, kas ir 24,8 milj.latu.

LTAB atlīdzību apjomu straujo kāpumu attiecībā pret izsniegtajām OCTA polisēm skaidro ar krasu izmaksu palielināšanos transportlīdzekļu remontam, jauno transportlīdzekļu īpatsvara palielināšanos ceļu satiksmē, kā arī sīvo konkurenci apdrošinātāju starpā, kā rezultātā transportlīdzekļu īpašnieki Latvijā joprojām var iegādāties OCTA polises par daudz zemākām cenām nekā citviet Eiropā.

Atlīdzības pieaug par 40%, bet ieņēmumi no OCTA polisēm tikai par 5,6%.

Juris Stengrevics, LTAB valdes priekšsēdētājs: "Pateicoties transportlīdzekļu skaita pieaugumam ceļu satiksmē, pērn palielinājās arī OCTA tirgus. Tai pat laikā saglabājās iepriekšējo gadu tendence, ka atlīdzības pieaug daudz straujāk nekā prēmijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vēlreiz par OCTA cenām…

Juris Stengrevics, Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja valdes priekšsēdētājs,17.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tie, kas aktīvi ceļo pa citām Eiropas Savienības (ES) valstīm noteikti ir pamanījuši krasās cenu atšķirības starp vienādiem pakalpojumiem vai precēm pie mums Latvijā, un kādā citā ES valstī. Atsevišķu preču kategorijas Latvijā ir vairākkārt lētākas nekā citur. Arī OCTA ir tā produktu grupa, kuras cenas, kaut vai salīdzinot ar mūsu kaimiņvalstīm – Lietuvu un Igauniju, ir krietni zemākas. Protams rodas jautājums – kā un kāpēc OCTA cenas tik ļoti atšķiras?

Lai atbildētu uz pirmo jautājumu, kā OCTA cenas citās valstīs atšķiras no Latvijas cenām, sniegšu salīdzinošu piemēru. Apskatīsim lētāko OCTA piedāvājumu katras konkrētās valsts apdrošināšanas tirgū, pie nosacījuma, ka apdrošināmais auto ir 2010. gada izlaiduma Dacia Logan, bet tā īpašnieks ir 30 gadus vecs autovadītājs ar sākotnējo bonus-malus klasi.

Rezultāti:

Valsts Lētākā OCTA polise tirgū (EUR)

Vācija 695

Horvātija 522

Slovēnija 424

Čehija 222

Polija 137

Lietuva 128

Rumānija 115

Igaunija 110

Bulgārija 98

Ungārija 96

Latvija 56

Pēc šiem rādītājiem redzam, ka OCTA cena Latvijā ir zemākā starp salīdzinātajām Eiropas Savienības valstīm. Latvijas OCTA cena, salīdzinājumā ar Lietuvu un Igauniju atšķiras vairāk kā uz pusi, savukārt ar Vāciju, pat vairāk nekā desmitkārtīgi. Interesants ir fakts, ka pat Horvātijā un Slovēnijā, kas līdzīgi, kā Latvija salīdzinoši nesen pievienojās Eirozonai, OCTA polišu cenas ir nesalīdzināmi augstākas.

Komentāri

Pievienot komentāru