Redzot, ka ar jauniešiem personālatlasē jāstrādā pavisam citādi nekā ar vecāka gadagājuma cilvēkiem, Zane Čulkstēna un Ričards Križanovskis izveido īpašu personālatlases platformu jauniešiem
Zanes izveidotajā aģentūrā Erda, kas strādā ar darba devēja tēlu, radās ideja par platformu jauniešu rekrutēšanā. «Jauniešu skaits darba tirgū samazinās, līdz ar to darba devējiem rodas grūtības piesaistīt jaunus darbiniekus, turklāt strādāt ar jauniešiem ir pavisam citādi, nekā ar vecākiem cilvēkiem, ar ko darba devēji ir pieraduši strādāt. Jaunajai paaudzei ir cita pieeja karjeras veidošanai, citas prasmes un darba uztvere. Izvērtējot esošo darba tirgus situāciju, sapratām, ka būtu nepieciešams radīt tādu personālatlases rīku, kas varētu risināt šīs problēmas,» saka Ričards Križanovskis, personālatlases rīka UpMatched vadītājs.
Tādējādi izveidota platforma UpMatched, kurā atrodama informācija par jauniešiem, to izglītību, pieredzi, valodu zināšanām, prasmēm un personības iezīmēm. UpMatched tās mēģina noteikt ar pašu izstrādātiem un starptautiski atzītiem testiem, cenšoties noskaidrot, kādas īpašības jauniešiem ir visstiprākās. Šī informācija tiek apkopota datubāzē, kur darba devēji tiek aicināti meklēt viņu uzņēmuma kultūrai atbilstošus darbiniekus. Vaicāts, vai UpMatched ir LinkedIn līdzinieks, Ričards teic, ka LinkedIn apkopo darbinieku pieredzi, kuras jauniešiem bieži vien trūkst, savukārt UpMatched gadījumā atlases process balstīts uz jaunieša personību un izaugsmes potenciālu – platformas veidotāji mudina darba devējus meklēt jauniešus, kuri atbilst viņu kultūrai.
Visu rakstu Darba ņēmējam – jaunietim lasiet 29. marta laikrakstā Dienas Bizness.