Uzņēmēji Žans Mauris un Dagnija Lejiņa vēlas palīdzēt uzņēmumiem ieviest inovācijas, izmantojot organizāciju iekšējo potenciālu
Dagnija Lejiņa ir reputācijas menedžmenta aģentūras Lejiņa & Šleiers līdzīpašniece. Savukārt Žans Mauris iepriekš vadīja startup akseleratoru eegloo. Tā darbības laikā pie viņa vērsās vairākas kompānijas ar vēlmi uzzināt, kā sākt sadarbību ar jaunuzņēmumiem. Ir dažādi varianti – sponsorēt pasākumus, organizēt savu akseleratoru, bet bieži vien tas galu galā biznesam nesniedz pievienoto vērtību. «Pērn ar šo pašu jautājumu pie manis vērsās apdrošināšanas kompānija Ergo. Tā pozitīvi novērtēja publisko akseleratoru Ergo FinTech Academy, bet gribēja gūt kaut ko taustāmāku. Izstrādājām tai iekšējo inovāciju programmu, kas fokusēta uz to, lai gūtu investīciju atdevi, lai kādu ideju ieviestu un iegūtu taustāmu rezultātu. Tas bija interesants un veiksmīgs eksperiments. Šogad ar Dagniju sapratām, ka tas varētu būt labs produkts citām kompānijām. Programmu iepakojam kā produktu. Tā ir inovāciju programma uzņēmumiem, kas tikai tagad saprot, ka jāsāk ieviest inovācijas un darboties ar jaunuzņēmumiem, taču kuri nezina, no kura gala sākt,» viņš skaidro. Viņi šīs programmas ietvaros piedāvā sākt ar to, kas uzņēmumam pieejams uzreiz – darbiniekiem. Žans uzskata, ka tā ir liela vērtība, jo darbiniekiem ir idejas un viņi redz problēmas.
Programma paredzēta uzņēmumiem, kuros strādā vismaz 200 darbinieki. «Domājam, ka lielākā vērtība būs tiem uzņēmumiem, kas darbojas plaši un nestrādā vienā birojā,» saka Žans. Projekta ietvaros Dagnija ar Žanu galvenokārt skatās uz kompānijām, kas pārstāv finanšu, apdrošināšanas tehnoloģijas, mazumtirdzniecību, tāpat viņi vēlētos sadarboties ar pašvaldībām un valsts uzņēmumiem. «Choice ir kā sākuma punkts, lai uzņēmumā ieviestu inovācijas,» saka Žans. Projekta iniciatoru ambīcijas ir lielas – viņi gribētu, lai nākotnē Eiropas kompānijas, spriežot par inovācijām uzņēmuma iekšienē, uzreiz iedomātos par Choice. Dagnija ar Žanu šo programmu ir sākuši piedāvāt uzņēmumiem Latvijā, Baltijā un arī citviet Eiropā, taču rēķinās ar to, ka korporatīvajā vidē pārdošanas cikls ir ilgs – no trim līdz sešiem mēnešiem.
Visu rakstu Iedarbināt inovatīvo domāšanu lasiet 29. novembra laikrakstā Dienas Bizness.
TEV VARĒTU INTERESĒT ARĪ:
Mana pieredze: Nordi Furniture lieli plāni
Mana pieredze: Pierāda, ka arī industriālā vidē var iedzīvināt dabīgu produktu
Mana pieredze: Ar kafiju iziet pasaulē
Mana pieredze: Modes māksliniecei Šeilai Vanagai jauns piedāvājums
Mana pieredze: Nīderlandes pieredzi atved uz Latviju
Mana pieredze: Gan pakalpojumi, gan savi projekti
Mana pieredze: Biznesa ideja radās klubā Pulkvedim neviens neraksta