Šogad lietotu auto tirgotājs "Longo Group" plāno trīskāršot 2019. gada apgrozījumu un sasniegt 35 miljonu eiro atzīmi.
"Pie šī brīža tempiem tas ir reāli. Šomēnes tuvojamies diviem miljoniem eiro un, pat paliekot tādā līmenī, jau būs 25 miljoni gadā. Mēs darām daudz, lai tempu palielinātu, tāpēc ceram uz 35 miljoniem eiro," teic Edgars Cērps, AS "Longo Group" valdes loceklis.
Tālākā nākotnē uzņēmums mērķē uz vismaz simt miljonu eiro gada apgrozījumu. Šī gada beigās plānots sasniegt četru miljonu eiro apgrozījumu mēnesī, pārdodot vismaz 500 spēkratus.
"2020. gads ir iesācies labi un janvārī esam pārdevuši trīsreiz vairāk auto nekā pērnā gada janvārī," saka E. Cērps.
Db.lv jau rakstīja, ka 2019. gadā Baltijā pārdevis 2350 automašīnas un sasniedz 12,5 miljonus eiro apgrozījumu. Aptuveni pusi apgrozījuma - gandrīz sešus miljonus eiro - veidoja darbība Latvijā, pārdodot gandrīz teju tūkstoš automašīnas.
Pērn martā "Longo Group" atvēra tirdzniecības laukumu Rīgā, kas ir Baltijā lielākais un tā ietilpība ir 450 auto. Kopumā biznesā Baltijā kompānija investējusi divus miljonus eiro.
Piesaistot privātas investīcijas, "Longo Group" ir palielinājis uzņēmuma pamatkapitālu no nepilna miljona eiro līdz pieciem miljoniem eiro ar mērķi turpināt dinamisko uzņēmuma attīstības tempu, tostarp palielinot preču sortimentu, lai audzētu pārdošanas rādītājus. E. Cērps teic, ka lēmums vairāk nekā pieckārtīgi palielināt uzņēmuma kapitālu un efektivizēt darbību pieņemts vairāku apstākļu dēļ.
Pirmkārt, uzņēmums ir strauji audzis, un kapitāla pieaugums ļaus saglabāt un vēl vairāk kāpināt šo izaugsmes tempu. Otrkārt, šāds lēmums pieņemts, apzinoties, cik liels ir lietotu auto tirgus, un šādos apstākļos ir īpaši būtiski pēc iespējas efektivizēt uzņēmuma darbību, lai varētu sasniegt nākotnē ieplānotos finanšu rādītājus. Treškārt, publiskā telpā ir aktualizējies jautājums par lietotu auto tirgus sakārtošanu, izskaužot pelēko ekonomiku.
E. Cērps uzsver, ka pie tā ir jāturpina strādāt, un tas arī ir viens no "Longo Group" nākotnes mērķiem - īstenot un vēl stingrāk iestāties par likumīgu un caurskatāmu lietotu auto tirdzniecības segmenta darbību.
E. Cērps teic, ka investīcijas ļaus efektīvāk darboties to lietotu transportlīdzekļu segmentā, kur novērots lielākais pieprasījums. Visā Baltijā plānots paplašināt auto sortimenta izvēli cenu kategorijā līdz 12 tūkstošiem eiro un piedāvāt arī spēkratus, kuru vērtība pārsniedz 20 tūkstošus eiro, jo palielinās interese par šīs kategorijas automašīnām.
Tāpat pērn "Longo Group" investēja 250 tūkstošus eiro IT sistēmas izstrādē, kas pēc viņa teiktā uzņēmumam palīdz strauji augt.
"Longo Group" mērķē uz vidējo cenu segmentu - pircējiem, kuri iegādājas auto cenā no sešiem līdz 20 līdz tūkstošiem eiro. "Situācija ir līdzīga, jo nevienā no Baltijas valstīm nav tāda situācija, ka visi var atļauties dārgas jaunas mašīnas vai elektroauto. Mašīnas iegāde ir pragmatisks lēmums, cilvēki vadās pēc savām finansiālajām iespējām," iepriekš norādījis E. Cērps.