Lietotu automašīnu tirgotājs "Longo Group" 2019. gadā Baltijā pārdevis 2350 automašīnas un sasniedzis 12,5 miljonu eiro apgrozījumu.
"Neskatoties uz to, ka tirgū esam tik īsu laiku, esam iekarojuši nopietnu pozīciju un pārdodam lielu skaitu automašīnu. Nav neviena cita tirgotāja Baltijā, kas pārdotu tik daudz. Esam izveidojuši zīmolu segmentā, kam nav pati labākā reputācija," biznesa portālam db.lv saka Edgars Cērps, AS "Longo Group" valdes loceklis.
Viņa skatījumā uzticība lietotu auto tirgotājiem esot salīdzinoši zema. Daudzām automašīnām nav pieejama to vēsture un nav zināms, vai odometra rādītāji ir pareizi. Daļa pētījumu liecina, ka otrreizējā tirgū 70% mašīnu nav verificējams odometra rādītājs.
"Mēs auto iepērkam no uzticamiem partneriem Holandē, Beļģijā un Vācijā, kur mūsu darbinieki tos pārbauda. Sadarbojamies tikai ar lieliem uzņēmumiem, kas tirgo vairumā un kad varam pārliecināties, ka auto vēsture un tehniskais stāvoklis tam atbilst," teic E. Cērps.
Viņš arī uzsver, ka uzņēmums visām automašīnām nodrošina divu mēnešu vai 3000 km garantiju, lai pircējs būtu pārliecināts, ka auto nav slēpto defektu. Ar lietotiem auto vienmēr kaut kas var atgadīties, bet E. Cērps uzskata, ka pats galvenais ir pārliecināt pircēju, ka nav slēpto defektu, kas parasti parādās pavisam drīz.
Aptuveni pusi apgrozījuma – gandrīz sešus miljonus eiro – pērn veidoja darbība Latvijā, pārdodot gandrīz teju 1000 automašīnas. "Latvija ir viens no mūsu svarīgākajiem tirgiem un tā arī paliks. Pēc pārdoto auto skaita Latvija un Lietuva savā starpā konkurē un vienu mēnesi līderos ir viena valsts, bet citu – otra. Pēdējā laikā aug pārdošanas temps Igaunijā. Tāpēc šogad tur plānojam lielāku izaugsmi," viņš saka.
Pērn uzņēmums nopietni palielināja pamatkapitālu – līdz 5 miljoniem eiro. "Investori tic mūsu idejai," saka E. Cērps. Tāpat pērn "Longo Group" investēja 250 tūkstošus eiro IT sistēmas izstrādē, kas, pēc viņa teiktā, uzņēmumam palīdz strauji augt.
Pērn martā "Longo Group" atvēra tirdzniecības laukumu Rīgā, kas ir Baltijā lielākais un tā ietilpība ir 450 auto. Kopumā biznesā Baltijā kompānija investējusi divus miljonus eiro.
Uzņēmums nekoncentrējas uz kādu konkrētu auto marku, un cilvēki iegādās visdažādāko zīmolu mašīnas – "Volvo", "Volkswagen", "Opel", "Audi", "Škoda" utt. Vismaz 50% auto tiek iegādāti, piesaistot aizdevumu.
"Longo Group" mērķē uz vidējo cenu segmentu – pircējiem, kuri iegādājas auto cenā no sešiem līdz desmit tūkstošiem eiro.
"Situācija ir līdzīga, jo nevienā no Baltijas valstīm nav tāda situācija, ka visi var atļauties dārgas, jaunas mašīnas vai elektroauto. Mašīnas iegāde ir pragmatisks lēmums, cilvēki vadās pēc savām finansiālajām iespējām," saka E. Cērps.
Taču pēdējā laikā vērojama tendence, ka, pieaugot uzņēmuma atpazīstamībai, cilvēki pērk arī dārgākas mašīnas. Redzot pieprasījumu, plānots "kāpt" arī citos cenu segmentos un piedāvāt dārgākas automašīnas. Tomēr viņš atzīst, ka, pērkot dārgāku auto, cilvēki izvēlas ilgāk, piesardzīgāk un šajā segmentā ir sīvāka konkurence.
2018. gadā Baltijas valstīs tika pārdoti 80 tūkstoši jaunu auto un 440 tūkstoši lietotu. Lietoto auto vērtība ir vismaz 2,6 miljardi eiro. "Lietoto auto tirgus ir daudz lielāks, nekā jauno. Tas skaidrojams ar to, ka mašīnas, līdzīgi kā mājokļi, kalpo daudz ilgāk nekā citas preces un tām ir attīstīts otrreizējais tirgus," saka E. Cērps.
Latvijā ir 800 auto tirgotāji, bet vidēji tiem tirdzniecībā ir desmit mašīnas. Liela daļa tirdzniecības notiek ss.com un savstarpēji. Latvijā pārdod 120 tūkstošus lietotu auto gadā.
"Mēs mēnesī PVN un citos nodokļos Latvijā samaksājam 90 tūkstošus eiro. Mūsu tirgus daļa nav pat 1% no tirgus, bet mūsu nomaksāto nodokļu proporcija liecina, ka no lietoto auto tirgus valsts budžetā varētu iegūt papildu desmitiem miljonus eiro," viņš saka.