Latvijā dibinātais lietoto auto tirgotājs A/S “Longo Group” pirmo reizi iekļauts biznesa medija “Financial Times” straujāk augošo uzņēmumu topā FT 1000 un atzīts par Latvijā visstraujāk augošo uzņēmumu.
Kompānija šajā reitingā ierindota 550.vietā, sasniedzot visaugstāko rezultātu no Latvijas uzņēmumiem, savukārt auto nozarē sasniedza pat 10.vietu.
Lielbritānijas biznesa laikraksts “Financial Times” veidotais FT 1000 tiek gatavots ik gadu sadarbībā ar neatkarīgu tirgus izpētes kompāniju “Statista”, iekļaujot tajā tūkstoš Eiropas uzņēmumus, kas četru gadu laikā sasnieguši vislielāko kopējo ieņēmumu organisku pieaugumu.
“Pēdējos gados esam spējuši A/S “Longo Group” attīstīt par tirgus līderi Latvijā, izveidojot meitas kompānijas Igaunijā, Lietuvā, Polijā, Nīderlandē, Beļģijā un Vācijā, nodrošinot darbu vairāk nekā 140 darbiniekiem. Mūsu mērķtiecīgais darbs ir atalgots, kļūstot par Latvijā visstraujāk augošo uzņēmumu, ko pierāda “Financial Times” augstais novērtējums,” saka A/S “Longo Group” valdes priekšsēdētājs Edgars Cērps, piebilstot, ka topa veidotāji atlases posmā noteikuši ļoti stingrus kritērijus, tostarp veic arī grāmatvedības datu pārbaudi un analīzi, lai precīzi sagatavotu reitingu.
“Financial Times” veidotā FT 1000 1.vietu ieņem saules paneļu tirgotājs “Raylyst Solar“ no Čehijas, savukārt 2. un 3. vietā ierindojušās reklāmas un mārketinga kompānijas “Adagio.io” no Francijas un “Bidberry” no Itālijas. Kā norāda topa veidotāji visvairāk uzņēmumu reitingā iekļauti no IT nozares – kopumā 188 uzņēmumi –, savukārt otrajā vietā ar 94 pārstāvētām kompānijām ir būvniecības nozare. Trešajā vietā šogad pārstāvēta e-komercija ar 78 uzņēmumiem, kas ir mazāk nekā iepriekšējos gados, ko var skaidrot ar dažādu pandēmijas ierobežojumu atcelšanu un cilvēku atgriešanos tradicionālās tirdzniecības vietās.
Sešu gadu laikā kopš izveidots A/S “Longo Group” pārdotas automašīnas par kopējo summu 170 miljoni eiro. Uzņēmums veic tirdzniecību Rīgā, Viļņā, Paņevežā, Klaipēdā, Tallinā, Narvā, kā arī Polijas pilsētā Belostokā.
“Mūsu sadarbība ar 16 tūkstošiem klientu ir vainagojusies ne tikai ar strauju izaugsmi, bet arī ieceri nākotnē strādāt gan lietoto, gan arī jauno auto segmentā. Manuprāt, šāda pieeja varēs nodrošināt spēkratu pieejamību par zemākām cenām nekā tas ir pašreiz, tāpēc esmu pārliecināts, ka uzņēmuma attīstība turpināsies,” saka E.Cērps. Viņš norāda, ka līdz šim noiets grūt un sarežģīts ceļš, lai piesaistītu nepieciešamās finanses biznesam, taču tagad interesi par A/S “Longo Group” izrāda arī miljardus vērtu fondu pārstāvji, īpaši novērtējot izstrādātās tehnoloģijas un pieejas pārdošanas procesā.
A/S “Longo Group” piedāvā klientiem cita veida pieeju nekā tas bija ierasts, jo uzņēmums savā darbībā neizmanto ierastās sludinājumu platformas, bet gan klientus sasniedz tikai ar savas interneta vietnes un dažādu reklāmas kanālu izmantošanas palīdzību. Apkopotā informācija liecina, ka kompānijas mājas lapas unikālo apmeklējumu skaits nedēļā pieaudzis līdz 100 tūkstošiem.
Savukārt, lai pilnveidotu “Longo Group” klientu apkalpošanas sistēmu, ieviest mākslīgā intelekta rīks. Paredzēts, ka gada laikā pārdošanas process uzlabosies par 10% līdz 20%, palielinot apgrozījumu līdz pat desmit miljoniem eiro.
Uzņēmums strādā arī pie tā, lai sasniegtu izvirzītos vides mērķus, ievedot Baltijas valstīs un Polijā tirgošanai paredzētas automašīnas, kas ir ar zemāku CO2 izmešu apjomu nekā vidēji tirgū, “pašreiz automašīnu tirdzniecības nozare nav tik attīstīta kā citas mazumtirdzniecības jomas, tāpēc rūpīgi jāstrādā pie tirgus sakārtošanas.”
AS “Longo Group” ir Latvijā izveidots uzņēmums, un 2022.gadā apgrozījums sasniedza 44,7 miljonus eiro (50,4 miljonus eiro, ieskaitot PVN), kas ir par 48% vairāk nekā iepriekšējā gadā. Kompānijas obligācijas iekļautas Nasdaq Riga Baltijas First North obligāciju sarakstā. Grupa nodrošina pilna cikla lietoto automašīnu iepirkuma un pārdošanas procesus. Automašīnas tiek iepirktas, galvenokārt izmantojot filiāles Nīderlandē, Beļģijā un Vācijā, savukārt transportlīdzekļu pārbaude, kvalitātes nodrošināšana, klātienes vai tiešsaistes tirdzniecība un pēcpārdošanas garantija notiek Baltijā un Polijā.