Jaunākais izdevums

Latvijas iedzīvotāji automašīnu izvēlē ir kļuvuši daudz racionālāki, sacīja lietoto auto tirgotāja "Longo Group" valdes priekšsēdētājs Edgars Cērps.

"Cilvēku paradumos var sākt manīt ļoti nopietnas izmaiņas. Cilvēki, izvēloties automašīnas, ir kļuvuši daudz racionālāki," teica Cērps.

Tostarp viņš atzīmēja, ka Latvijā autoparks ir viens no vecākajiem Eiropas Savienībā (ES) un viens no iemesliem šādai situācijai meklējams tajā, ka automašīnu izvēlē līdz šim daudz ir dominējis tāds emocionāls faktors kā patīk/nepatīk. "Rezultātā cilvēki daudz ir izvēlējušies "premium" auto zīmolus, bet, lai varētu tos atļauties, ar lieliem nobraukumiem vai ar kādām problēmām un defektiem, nevis ekonomiskās klases un jaunākus auto modeļus. Tas viennozīmīgi sāk mainīties - cilvēki lēmumus pieņem arvien racionālāk, mazāk kļūst emocionālu pirkumu," sacīja Cērps.

Viņš minēja, ka cilvēki ir ne tikai sākuši vairāk pirkt ekonomiskās klases automašīnas, bet pieaug arī benzīna dzinēju mašīnu iegāžu skaits, jo automašīnām ar benzīna dzinējiem ir vienkāršāka uzturēšana, mazāki potenciālie nodokļi, augstāka automašīnas vērtība. "Tādēļ bez ekonomiskuma tiek vērtēta arī automašīnas potenciālā vērtība pēc kāda noteikta laika," piebilda Cērps.

Tāpat viņš norādīja, ka tipiski katrs automašīnas pirkums sākas internetā ar pieejamo iespēju pētīšanu, bet ir arī tādi gadījumi, kad automašīna tiek iegādātā internetā, to klātienē neapskatot, kas gan vairāk bija raksturīgi Covid-19 pandēmijas laikā, tomēr šādam iegādes risinājumam ir potenciāls. "Mašīnu iegādei tiešsaistē ir nopietns potenciāls, un mēs šajās iespējās nākamos gados gribam investēt. Cik daudz šis tirgus segments augs? To vēl ir grūti pateikt, taču galvenais ir, lai cilvēkiem šāda iespēja ir," teica Cērps.

Pēc viņa minētā, atvērtākie pirkumiem tiešsaistē ir Lietuvas iedzīvotāji, kamēr Igaunijā ir visracionālākie pircēji, viņiem svarīga ir ne tikai cena, bet arī garantijas, kvalitāte, atsauksmes. Tajā pašā laikā Latvijas iedzīvotājiem vissvarīgākais ir cenas faktors.

"Ir redzams, ka sāk augt pieprasījums pēc jaunākām mašīnām un mašīnām ar zemākiem nobraukumiem. Turklāt es uzsvēršu - ar reāli zemākiem nobraukumiem, jo nav noslēpums, ka arī manipulācijas lietoto auto tirgū ir lielas. Tas ietekmē to, ka aug arī vidējās cenas. Vēl pirms 10 gadiem ļoti liela nozīmē bija mašīnas zīmolam, un tieši tas varēja veidot milzīgas atšķirības cenās. Ja mēs skatāmies uz mašīnām tagad, tad atšķirības starp ierastajiem "premium" zīmoliem un pārējiem kļūst arvien mazākas un mazākas un automašīnu zīmols pircēju izvēlē kļūst par arvien mazāk svarīgu faktoru. Vecākos "premium" zīmolu auto modeļos nav tādu tehnoloģiju kā jaunākos ekonomiskās klases modeļos. Visā auto industrijā pašlaik notiek lielas izmaiņas," sacīja Cērps.

Jautāts, kāds ir pieprasījums pēc elektroauto, Cērps atzīmēja, ka problēma pašlaik ir nevis elektroauto pārdošana, bet gan to iepirkšana labā kvalitātē par samērīgām cenām.

Viņš arī norādīja, ka elektroauto pārdošana joprojām ir ļoti maza daļa no visa kopējā lietoto auto tirgus.

"Tādu lietotu elektroauto, kas vēl brauc, šodien var nopirkt par ne mazāk kā 20 000 eiro. Protams, tirgū ir arī lētāki piedāvājumi, bet tur ir jautājums par to, vai šie auto vēl ilgi kustēsies. Savukārt iekšdedzes dzinēju automašīnu zemākajā cenu segmentā auto var nopirkt arī trīs četras reizes lētāk. Tādēļ ļoti liels jautājums ir par cenu. Visdrīzāk, šie auto dārgi būs vēl ļoti ilgu laiku. Tādēļ, jā, šis tirgus segments strauji attīstīsies, taču, lai mēs nonāktu līdz situācijai, kad elektroauto īpatsvars veidos jau vērā ņemamus procentus, būs vajadzīgi vēl daudzi gadi. Protams, ir jautājumi par pieejamību, infrastruktūru utt., bet vissvarīgākais ir tieši ekonomiskais aspekts," klāstīja Cērps.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietoto auto tirgotājs "Longo Group" tuvākajā nākotnē plāno sasniegt 100 miljonu eiro apgrozījumu gadā, informē uzņēmuma pārstāvji.

Pašlaik “Longo Group” ir sasniedzis 100 miljonu eiro apgrozījumu ieskaitot PVN kopš darbības sākuma 2018. gadā.

“Simts miljonu eiro apgrozījums kopš darbības sākšanas ir mērķtiecīga darba rezultāts, kas panākts spītējot virknei globālo izaicinājumu – Covid-19 izraisītajai pandēmijai vairāku gadu garumā, kā arī ekonomiskajiem satricinājumiem pēc Krievijas iebrukuma Ukrainā. Iespaidīgais apgrozījuma pieaugums tika panākts īstenojot četras būtiskas aktivitātes, kuru mērķis bija padarīt auto iegādi vēl ērtāku un pieejamāku. Pirmkārt, mēs mērķtiecīgi vairojām zīmola atpazīstamību, jo ir skaidrs, ka tik būtiskā jautājumā kā auto iegāde pircēji vēlas uzticēties profesionāļiem. Otrkārt, mēs paplašinājām fizisko auto tīklu, lai klients izvēlēto spēkratu pirms iegādes var gan novērtēt vizuāli, gan izbraukt ar to testa braucienā. Treškārt, mēs palielinājām publicēto auto sortimentu. Ceturtkārt, pilnveidojām apkalpošanas kvalitāti un sniegtos pakalpojumus, piemēram, piedāvājot jauna koncepta mājas piegādes,” informē “Longo Group” dibinātājs un valdes priekšsēdētājs Edgars Cērps.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Longo Group apgrozījums Baltijā pieaudzis par 120%

Db.lv,01.06.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietoto auto tirgotāja AS "Longo Group" apgrozījums šogad pirmajā ceturksnī bija 8,9 miljoni eiro, kas ir par 120% vairāk nekā attiecīgajā periodā gadu iepriekš, informē "Longo Group" pārstāvji.

Uzņēmuma peļņa pirms procentu, nodokļu, amortizācijas un pēc nomas atskaitījumiem jeb EBITDA šogad pirmajā ceturksnī bija 0,2 miljoni eiro, un bruto peļņa sasniedza 1,1 miljonu eiro, kas ir par 143% vairāk nekā attiecīgajā periodā 2021.gadā.

Aprīlī "Longo Group uzstādīja jaunu pārdošanās rekordu, sasniedzot 4,4 miljonus eiro apgrozījumu mēneša laikā.

"Longo Group" valdes priekšsēdētājs Edgars Cērps norāda, ka digitālo kanālu nozīme lietoto auto tirdzniecībā arī šogad saglabājas nemainīgi liela, un arvien vairāk klientu dod priekšroku pirmo saziņu sākt attālināti.

Šogad uzņēmums plāno palielināt peļņu un ieņēmumus, šim nolūkam plānojot strādāt pie zīmola atpazīstamības, kā arī lietoto auto tirdzniecības tīkla piedāvāto automašīnu klāsta paplašināšanas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

AS Longo Group sasniedzis rekordlielu konsolidēto apgrozījumu

Db.lv,03.03.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietoto auto tirgotāja Baltijas valstīs "Longo Group" pērn konsolidētais apgrozījums pagājušā gada 12 mēnešos bija 44,7 miljoni eiro (50,4 miljoni iesk. PVN), kas ir par 48% vairāk nekā šajā pašā laika posmā gadu iepriekš.

Savukārt EBITA peļņa palielinājusies par 89% – no 820 tūkstošiem eiro 2021. gadā uz 1,55 miljoni eiro pērn.

“Pērn “Longo Group” turpināja pilnveidot un efektivizēt visus uzņēmuma departamentu procesus un īpaša uzmanība tika pievērsta uzņēmuma servisa centra jaudas palielināšanai,” norāda AS “Longo Group” dibinātājs un valdes priekšsēdētājs Edgars Cērps.

Kā vienu no nozīmīgākajiem 2022.gada apstākļiem, kas ir ietekmējis uzņēmuma attīstību, E. Cērps min jaunu filiāļu atvēršanu. Paplašināšanās notikusi gan esošajā reģionā, gan paplašinoties reģionāli – atverot jaunu filiāli ārpus Baltijas robežas – Polijā. Papildus tam pērn “Longo Group” atvēra arī divas jaunas filiāles Lietuvā – Panevēžā un Klaipēdā. Pašlaik uzņēmums aptver četras valstis ar septiņām filiālēm, turklāt divas no tām darbojas pēc unikāla koncepta – kā tirdzniecības vieta lielveikalā jeb tā sauktais “šovrūms”. Šāds auto pārdošanas veids sniedz iespēju klientiem komunicēt ar tirdzniecības pārstāvjiem klātienē, ļaujot apspriest savas vajadzības, veikt auto testa braucienus un uzreiz iegādāties automašīnu. Šo konceptu turpināsim attīstīt, jo redzam, kā to novērtē mūsu klienti” – uzsver E. Cērps.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā dibinātais lietoto auto tirgotājs A/S “Longo Group” pirmo reizi iekļauts biznesa medija “Financial Times” straujāk augošo uzņēmumu topā FT 1000 un atzīts par Latvijā visstraujāk augošo uzņēmumu.

Kompānija šajā reitingā ierindota 550.vietā, sasniedzot visaugstāko rezultātu no Latvijas uzņēmumiem, savukārt auto nozarē sasniedza pat 10.vietu.

Lielbritānijas biznesa laikraksts “Financial Times” veidotais FT 1000 tiek gatavots ik gadu sadarbībā ar neatkarīgu tirgus izpētes kompāniju “Statista”, iekļaujot tajā tūkstoš Eiropas uzņēmumus, kas četru gadu laikā sasnieguši vislielāko kopējo ieņēmumu organisku pieaugumu.

“Pēdējos gados esam spējuši A/S “Longo Group” attīstīt par tirgus līderi Latvijā, izveidojot meitas kompānijas Igaunijā, Lietuvā, Polijā, Nīderlandē, Beļģijā un Vācijā, nodrošinot darbu vairāk nekā 140 darbiniekiem. Mūsu mērķtiecīgais darbs ir atalgots, kļūstot par Latvijā visstraujāk augošo uzņēmumu, ko pierāda “Financial Times” augstais novērtējums,” saka A/S “Longo Group” valdes priekšsēdētājs Edgars Cērps, piebilstot, ka topa veidotāji atlases posmā noteikuši ļoti stingrus kritērijus, tostarp veic arī grāmatvedības datu pārbaudi un analīzi, lai precīzi sagatavotu reitingu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietoto automašīnu tirgotājs Longo Group ir atteicies no iepriekš nomātā servisa centra un pārcēlies uz savā īpašumā esošu centru, kas atrodas Paņevēžas pilsētā Lietuvā.

Šis ir stratēģisks ieguldījums 1,36 miljonu eiro apmērā, kura mērķis ir izveidot reģionā visjaudīgāko un modernāko automašīnu sagatavošanas un apkalpošanas centru.

Projekta ietvaros uzņēmums plāno investēt vēl 500 tūkstošus eiro ražošanas procesu efektivitātes paaugstināšanai un modernizācijai. Tādējādi kopējā ieguldījumu summa būs gandrīz divi miljoni eiro. Projekts īstenots ar bankas Citadele atbalstu, un tas ļaus Longo Group spert būtisku soli savas infrastruktūras attīstībā.

“Jaunais centrs kļūst par svarīgu automašīnu piegādes ķēdes posmu ne tikai Baltijas valstīm, bet arī Polijai un ļaus mums apkalpot līdz 12 000 automašīnu gadā, kas būs aptuveni divreiz vairāk nekā līdz šim,” informē Edgars Cērps, Longo Group dibinātājs un vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness izdevums #18

DB,02.05.2023

Dalies ar šo rakstu

Tuvāko gadu laikā zivrūpniecība Latvijā apgrozījuma un arī nodarbināto skaita pieaugumā varētu piedzīvot būtisku uzrāvienu, tomēr iepriekšējos gados valdības piekoptās politikas rezultāts ir ražošanas apjomu stagnācija, jo trūkst darbaspēka.

To intervijā Dienas Biznesam stāsta Latvijas Zivrūpnieku savienības prezidents un SIA Karavela attīstības direktors Jānis Endele.

Vēl uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness 2.maija numurā lasi:

Statistika

Mobilo sakaru publiskie iepirkumi kā teātris sabiedrībai

Tēma

Kuras augstskolu programmas ir ar vislielāko emigrācijas risku?

Izglītība

Latvijas augstākās izglītības institūcijas liktenīgie defekti

Aktuāli

Bērnos vairs neredz dzīves piepildījumu

Nodokļi

Nulles maksātāju nodokļos kļūst mazāk

Finanses

Krājobligācijas izgriež pogas banku depozītiem

Mazumtirdzniecība

Komentāri

Pievienot komentāru