Martā lietotu auto tirgotāja Longo Group kopējais apgrozījums Baltijā bija 670 tūkstoši eiro, bet oktobrī sasniedza jau 1,5 miljonus eiro, kas ir vairāk nekā divtik
«Pēdējā pusgadā uzņēmumam ir diezgan strauja attīstība, mēnesī augam par 20%. Tāds temps parasti ir tehnoloģiju uzņēmumos, kur viegli piesaistīt klientus,» spriež Edgars Cērps, AS Longo Latvia valdes loceklis.
Viņš nebija plānojis, ka pārdošanas apjomi augs tik strauji. Tas liecinot par to, ka patērētāji novērtē garantiju un pārbaudītus odometra rādītājus. «Septembrī apzvanījām visus klientus un noskaidrojām, ka 26% kompāniju ir atraduši pēc radinieku un paziņu rekomendācijām,» viņš saka.
Nākamgad uzņēmums plāno dubultot vai pat trīskāršot apjomus – 2020. gada nogalē E. Cērps cer uz aptuveni četru miljonu apgrozījumu mēnesī un pārdot vairāk nekā piecus tūkstošus auto. «Gadā Baltijā tiek pārdoti 440 tūkstoši lietotu mašīnu, mūsu plānotais apjoms no kopējā tirgus neveido pat 2%. Tas ir izpildāms mērķis,» viņš uzskata.
Šā gada martā Longo atvēra tirdzniecības laukumu Rīgā, kas ir Baltijā lielākais, – tā ietilpība ir 450 auto. Kopējās investīcijas biznesā Baltijā ir divi miljoni eiro.
Izaugsmes pamatā ir vairāki iemesli. Pirmkārt, uzņēmumam ir lielas ambīcijas, un līdz šim darītais ir veikts, rēķinoties ar vēl vismaz piecas līdz desmit reizes lielākiem apjomiem. Otrkārt, nozare transformējas, visās Baltijas valstīs Valsts ieņēmumu dienests sāk strādāt cītīgāk un pelēkā ekonomika samazinās. «Pamazām bizness attālinās no pelēkās ekonomikas. Cilvēkiem ir pieejami daudz vairāk digitālo resursu, kur pārliecināties, vai nenotiek krāpniecība ar odometru rādījumiem. Ir arvien grūtāk apmānīt patērētājus, turklāt cilvēkiem ir «piegriezies» zemais apkalpošanas līmenis, tāpēc notiek nopietnas pārmaiņas,» skaidro E. Cērps.
Visu rakstu lasiet 5. novembra laikrakstā Dienas Bizness, meklējot tirdzniecības vietās.
Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!