Pasaulē

Lielā pieprasījuma dēļ LinkedIn ceļ savu akciju vērtību

Gunta Kursiša,18.05.2011

Jaunākais izdevums

Pieprasījums pēc akcijām biznesa sociālajam tīklam LinkendIn ir pieaudzis tik ievērojami, ka uzņēmums ir paaugstinājis cenu diapazonu ceturtdien sākotnējam publiskajam piedāvājumam (IPO), vēsta BBC.

LinkedIn IPO cenu diapazons pieauga no 32-35 ASV dolāru līdz 42-45 ASV dolāriem. Šāds IPO novērtē uzņēmumu vismaz četru miljardu ASV dolāru vērtībā.

LinkedIn ir pirmais sociālais tīkls ASV, kas iesaistās akciju tirgū, un šis solis tiek vērtēts kā tests, lai pārbaudītu pircēju «apetīti uz LinkedIn».

Tiek paredzēts, ka tuvāko gadu laikā arī Facebook un Twitter meklēs savu vietu akciju tirgus sarakstos.

LinkedIn vērtība šobrīd tiek lēsta 50% apmērā no populārā sociālā portāla Facebook vērtības, tomēr tas ir ievērojami vairāk nekā ir novērtētas vairums daudz pieredzējušāku interneta vietņu. LinkedIn tirgus vērtība ir 17 reizes lielāka par uzņēmuma peļņu 2010. gadā.

Google, kas ienāca akciju tirgū 2004. gadā, novērtējums sešas reizes pārsniedz uzņēmuma gada ienākumus.

Galīgā LinkedIn akcijas cena tiks paziņota pēc Ņujorkas tirgus aizvēršanas šodien, savukārt akciju tirgošana varētu sākties ceturtdien.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas Federālais sakaru, informācijas tehnoloģiju un masu komunikācijas jomu uzraudzības dienests Roskomnadzor uz karjeru orientēto sociālo tīklu LinkedIn iekļāvis personu datu pārkāpēju reģistrā un uzdevis to bloķēt, ceturtdien paziņoja Roskomnadzor preses dienests.

«Pamatojoties uz spēkā stājušos tiesas lēmumu, sociālais tīkls LinkedIn iekļauts personu datu pārkāpēju reģistrā un nodots sakaru operatoriem bloķēšanai,» teikts Roskomnadzor paziņojumā.

Dienesta preses pārstāvis paskaidroja, ka sakaru operatoriem ceturtdienas laikā jāizpilda rīkojums par LinkedIn bloķēšanu.

Kā ziņots, Maskavas pilsētas tiesa 10.novembrī atzina par likumīgu zemākas instances tiesas lēmumu, kas paredz Krievijā bloķēt LinkedIn.

Lēmumu bloķēt tīklu LinkedIn augustā pieņēma Maskavas Tagankas rajona tiesa, kas atzina, ka LinkedIn ir pārkāpis Krievijas likumu, kas noteic, ka Krievijas iedzīvotāju personas dati ir jāglabā Krievijas teritorijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālo interneta vietņu Facebook un Twitter lietotāju skaits Latvijā pieaug. Šos sociālos tīklus cilvēki lieto kā personīgos, tā korporatīvos nolūkos, savukārt mazāk izplatīta ir dalība profesionālajos sociālajos tīklos un forumos.

Pasaulē plašāk izmantotā interneta platforma profesionāļiem ir LinkedIn. Personāla atlases speciālists Rihards Briģis teic, ka Baltija kopumā LinkedIn lietotāju vidū Eiropā atrodas topa apakšā. «LinkedIn statistikā valstis tiek izdalītas tad, ja to lietotāju skaits pārsniedz 200 tūkstošus. Baltijas reģionam vieta šajā statistikā nav atvēlēta, kas liek domāt, ka arī kaimiņvalstīs lietotāju ir maz. Ja var ticēt mediju monitoringa vietnes socialbakers.com datiem, Lietuva ir Baltijā vienīgā, kur LinkedIn lietotāju skaits ir pārsniedzis 100 tūkstošus,» viņš stāsta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

LinkedIn akciju vērtība dubultojas, radot bažas par jaunu «burbuli»

Jānis Rancāns,20.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības pirmās dienas beigās Ņujorkas fondu biržā LinkedIn akciju vērtība bija nostabilizējusies pie 94,25 ASV dolāriem par vienu akciju. Tas nozīmē, ka pavisam neilgu laiku pēc LinkedIn akciju tirdzniecības sākuma to vērtība ir dubultojusies, vēsta San Francisco Chronicle.

Ceturtdien, uzsākot akciju publisko piedāvājumu, pieprasījums pēc tām bija tik liels, ka uzņēmums paaugstināja cenu diapazonu sākotnējam publiskajam piedāvājumam. LinkedIn cenu diapazons pieauga no 32-35 ASV dolāru līdz 42-45 ASV dolāriem.

Pirmo akciju tirdzniecības dienu kompānija noslēdza jau ar tirgus vērtību 8,9 miljardu ASV dolāru apmērā.

LinkedIn panākumus ekonomistu un nozares pārstāvju vide ir uzņēmusi dažādi – daļa ir sajūsmināta un norāda, ka šāda notikumu attīstība liks arī tādiem gigantiem kā Facebook un Twitter publiskā piedāvājumā tirgot savas akcijas, bet citi brīdina pa «jauna burbuļa izveidošanos», kuram plīstot sekas varētu būt ievērojamas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

LinkedIn lietotāji saņēmuši krāpnieciskas e-pasta vēstules

Gunta Kursiša,07.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc tam, kad hakeri nozaguši vairāk nekā sešu miljonu sociālā tīkla LinkedIn lietotāju paroles, sociālā medija lietotāji saņēmuši arī krāpnieciskas e-psata vēstules, informē BBC.

E-pasti LinkedIn lietotājiem tika rakstīti tā, lai tie izskatītos tāpat kā sociālā tīkla LinkedIn sūtīti. Tajos tika lūgts «apstiprināt» savu e-pasta adresi, noklikšķinot uz linka.

Norādītais links gan neveda lietotāju uz portālu LinkedIn, bet uz vietni, kurā tiešsaitē tiek tirgotas viltotas vielas.

Pirms tam sociālais medijs LinkedIn norādīja lietotājiem, kuru paroles tika nozagtas, ka viņi drīzumā saņems informāciju par to, kā nomainīt savas paroles. Acīmredzot to izmantojuši krāpnieki, nosūtot e-pastu ar pievienotu linku.

Gartner analītiķis Ents Alens (Ant Allen) norādīja, ka socialais tīkls LinkedIn nav rīkojies pietiekami, lai informētu savus lietotājus par notikušo paroļu zādzību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Izveido paplašinājumu, kas ļauj redzēt LinkedIn lietotāju e-pasta adreses

Gunta Kursiša,02.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālā tīkla LinkedIn lietotāju e-pastu adreses nu ir viegli atklājamas arī tiem apmeklētājiem, kas nav konkrētā lietotāja LinkedIn kontaktu lokā. To var izdarīt, izmantojot interneta pārlūka paplašinājumu Sell Hack, vēsta BBC.

Paplašinājums Sell Hack ir pieejams Chrome pārlūkam, un pēc tā uzinstalēšanas pie LinkedIn lietotāju profiliem parādīsies poga «hack in». Tādējādi šī paplašinājuma izmantotāji var uzzināt šī sociālā tīkla lietotāju e-pasta adreses pat, ja LinkedIn abu cilvēku profili nav saistīti. Sell Hack uzstāj, ka šis paplašinājums izveidots mārketinga jomas profesionāļiem un ka visi dati ir publiski pieejami.

LinkedIn pārstāvji tam nepiekrīt un ir uzsākuši juridiskas darbības pret šo paplašinājumu, kā arī aicina LinkedIn lietotājus atbrīvoties no tā, ja tas reiz instalēts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Facebook algoritma maiņa – vai citu sociālo tīklu lielā iespēja?

Arnis Ozols, HTTPOOL Baltics CEO,12.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Uzņēmumu pārstāvjiem, kas grib virzīt savu zīmolu Facebook, jāiegaumē, ka kopienas jeb grupas būs svarīgākas nekā jebkad.

Ziņu par to, ka Facebook mainīs ziņu lentas (timeline – angļu val.) algoritmu, dažādi pasaules interneta resursi aprakstīja ar skaļiem virsrakstiem. Daži to nosauca par giljotīnu medijiem, kam Facebook ir viens no galvenajiem lietotāju «piegādātājiem». Daži savukārt metās apgalvot, ka sociālo mediju vide neatgriezeniski mainīsies un nekas neliecina, ka šīs pārmaiņas būs pozitīvas. LinkedIn un Twitter klusē un turpina ierasto praksi – pagaidām pieturēsies pie jau pārbaudītajiem algoritmiem. Vai tā būs viņu lielā iespēja?

Facebook prioritāri ziņu lentā turpmāk rādīs paziņojumus no draugiem, ģimenes locekļiem un grupām, kam pievienojies konkrētais lietotājs, pieņemot, ka šīs ziņas viņu interesē visvairāk. Sociālā tīkla vadītājs Marks Zakerbergs (Mark Zuckerberg) uzsver, ka tā ir atgriešanās pie «saknēm», tajā pat laikā neapšaubot, ka zīmoliem savu auditoriju sasniegt būs grūtāk nekā jebkad agrāk. Eksperti norāda, ka tuvāko mēnešu laikā zīmoli pieredzēs būtisku kritumu dabīgajā sasniedzamībā jeb «organic reach» un arī kopējais sociālajā tīklā pavadītais laiks samazinās. M. Zakerbergs gan uzskata, ka šis laiks, kas tiks veltīts Facebook, būs pavadīts kvalitatīvi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maskavas pilsētas tiesa ceturtdien atzinusi par likumīgu zemākas instances tiesas lēmumu, kas paredz Krievijā bloķēt uz karjeru orientēto sociālo tīklu LinkedIn, un līdz ar to šis lēmums ir stājies spēkā.

Lēmumu bloķēt tīklu LinkedIn augustā pieņēma Maskavas Tagankas rajona tiesa, kas atzina, ka LinkedIn ir pārkāpis Krievijas likumu, kas noteic, ka Krievijas iedzīvotāju personas dati ir jāglabā Krievijas teritorijā.

Krievijas Federālā sakaru, informācijas tehnoloģiju un masu komunikācijas jomu uzraudzības dienesta Roskomnadzor preses dienestā aģentūru Interfax informēja, ka vietne varētu tikt bloķēta apmēram nedēļas laikā, tiklīdz Roskomnadzor būs saņēmis tiesas lēmuma motivējošo daļu.

Prasību bloķēt LinkedIn Tagankas rajona tiesā bija iesniedzis Roskomnadzor.

LinkedIn pārstāve Maskavas pilsētas tiesas sēdē sacīja, ka Roskomnadzor prasību bloķēt vietni iesniedzis, lai aizstāvētu nenoteikta personu loka intereses, un neesot saņemtas pretenzijas no konkrētiem lietotājiem. Turklāt ar personas datu vākšanu nodarbojas cita juridiskā persona, nevis tā, kas prasībā ir norādīts ka atbildētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV informācijas tehnoloģiju uzņēmums Microsoft pirmdien paziņoja, ka tas parakstījis vienošanos, lai iegādātos korporatīvo kontaktu sociālo tīklu LinkedIn.

Paredzamā darījuma summa veidos 26,2 miljardus dolāru (23,2 miljardus eiro).

LinkedIn komanda izveidojusi satriecošu biznesu, kas koncentrējas uz pasaules profesionāļu savienošanu, norāda Microsoft vadītājs Satja Nadella.

Abu uzņēmumu publiskotajā paziņojumā teikts, ka LinkedIn saglabās savu atšķirīgo zīmolu, kultūru un neatkarību, bet Džefs Veiners saglabās savu kompānijas vadītāja amatu.

Abi uzņēmumi vēsta, ka ir panākta galīga vienošanās, kas tiks noslēgta šā gada laikā ar "LinkedIn" priekšsēdētāja un kontrolējošā akcionāra Reida Hofmana atbalstu.

Par šo darījumu paziņots laikā, kad Microsoft pārkoncentrē savu darbību no absolūta programmatūras izstrādātāja, bet "LinkedIn" lūkojas pēc iespējām savas izaugsmes veicināšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Papīra formāta CV ir arvien retāki un viens no veidiem, kā meklēt darbiniekus, ir izmantot virtuālās vides priekšrocības, jo īpaši – vadītāju atlasē, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Lai gan pagaidām liela daļa Latvijas Personāla vadīšanas asociācijas biedru neizmanto sociālos tīklus (37%), visbiežāk tiek izmantots LinkedIn (34%), kam seko Facebook (16%) un draugiem.lv (12%), liecina asociācijas biedru aptauja par sociālo tīklu izmantošanu darbinieku atlasē. Kopumā aptaujā piedalījās 73 asociācijas biedri.

«Atlases profesionāļi izmanto dažādus kandidātu meklēšanas un piesaistes resursus un veido saskarsmi ar kandidātiem pašu uzņēmuma karjeras vietnēs, sociālajos tīklos un citur. LinkedIn, Facebook un Twitter ir atlases profesionāļu sociālo tīklu biežākā izvēle. LinkedIn dominē visos atlases posmos. Facebook un Twitter ir spēcīgi atlases procesa sākuma posmos, piemēram, darba devēja tēla veidošanā, un noslēguma aktivitātēs – kandidātu izpētē pirms un pēc intervijām. Sociālā tīkla profils sniedz atlases speciālistiem pārliecību par kandidāta profesionālismu un saderību ar organizācijas kultūru,» saka Irēna Ļeoņenko, Latvijas Personāla vadīšanas asociācijas izpilddirektore.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Httpool iegūst LinkedIn partneru čempiona balvu

Db.lv,31.03.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums Httpool, kurš ir sociālā tīkla LinkedIn pārdošanas partneris vairāk nekā 18 tirgos Eiropā, tostarp Latvijā un Centrālajā Austrumeiropā, Austrijā un Šveicē, šogad LinkedIn partneru globālajā konferencē Partner Connect Httpool ir ieguvis nozarē atzītu apbalvojumu – Partneru čempiona balvu 2021.

Šis apbalvojums tiek piešķirts tam sadarbības partnerim, kurš ir rādījis vislabāko piemēru un darījis visu iespējamo, lai radītu vērtību klientiem.

"Lai gan piedzīvojām lielas uzņēmējdarbības pārmaiņas, mēs nodrošinājām atbalstu saviem klientiem arī šajā pārmaiņu un nenoteiktības pilnajā 2020. gadā. Esam patiesi lepni, ka LinkedIn mūs atzina par čempionu starp saviem partneriem," stāsta Httpool reģionālais vadītājs Baltijā Arnis Ozols.

"Mēs jūtamies pagodināti, ka tādi zīmoli kā Lokalise un Atea Global Services uztic mums savu LinkedIn kampaņu īstenošanu. Httpool arī turpmāk veicinās sadarbības partneru izaugsmi, garantējot veiksmīgus un pārdomātus risinājumus," piebilst A. Ozols.

Komentāri

Pievienot komentāru
Programmatūra

EK apstiprina Microsoft ieceri iegādāties LinkedIn

LETA--AFP,07.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) otrdien apstiprināja ASV informācijas tehnoloģiju uzņēmuma Microsoft ieceri pārņemt korporatīvo kontaktu sociālo tīklu LinkedIn, ja vien ASV kompānija ievēros prasības nodrošināt godīgu konkurenci.

EK norāda, ka tā apstiprinājusi šo darījumu pēc tam, kad Microsoft izteica solījumus, tostarp paredzot iespēju personālo datoru ražotājiem un izplatītājiem neuzstādīt LinkedIn operētājsistēmā Windows.

Microsoft jūnijā paziņoja, ka par 26,2 miljardiem dolāru iegādāsies LinkedIn, īstenojot visu laiku lielāko pārņemšanas darījumu, kas skar sociālo mediju uzņēmumu.

Par šo darījumu paziņots laikā, kad Microsoft pārkoncentrē savu darbību no absolūta programmatūras izstrādātāja, bet LinkedIn lūkojas pēc iespējām savas izaugsmes veicināšanai.

LinkedIn lietotāju skaits visā pasaulē sasniedzis aptuveni 433 miljonus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vērtējot pēc sieviešu īpatsvara lielākajā profesionālajā biznesa kontaktu sociālajā tīklā «LinkedIn», Latvija ierindojas otrajā vietā pasaulē, informē Latvijas Interneta asociācijai (LIA).

Tas nozīmē, ka Latvijas sievietes aktīvi izmanto digitālos rīkus profesionālajai izaugsmei un biznesa attīstībai.

Kā liecina LIA sniegtā informācija, tad sievietes Latvijā ir aktīvākas «LinkedIn» lietotājas nekā vīrieši - minēto biznesa sociālo tīklu izmanto 97 tūkstoši sieviešu jeb 67% no kopskaita.

Mūsu valsti pasaules mērogā apsteidz tika Lietuva, kur sieviešu īpatsvars starp šī biznesa sociālā tīkla lietotājiem ir 69% jeb 120 tūkstoši. Trešajā vietā ar 11 miljoniem sieviešu jeb 65% no kopējā «LinkedIn» lietotāju skaita šajā valstī ierindojas Ķīna. Salīdzinājumam - vidējā vīriešu un sieviešu proporcija globālā mērogā ir 56% pret 44% par labu vīriešiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hakeru uzbrukumā vairāk nekā 6,4 miljoniem sociālā tīkla LinkedIn lietotāju nozagtas paroles, un patlaban visiem LinkedIn lietotājiem ieteikts līdzšinējās paroles nomainīt, informē zdnet.com.

Medijs informē, ka aptuveni 300 tūkstoši vienkāršāko lietotāju paroļu jau ir uzlauztas.

Somijas drošības uzņēmums CERT-FI brīdina, ka kibernoziedznieki varētu būt piekļuvuši arī LinkedIn lietotāju e-pasta adresēm.

Visā pasaulē LinkedIn apvieno 150 miljoni lietotājus, tādējādi kiberuzbrukms varētu skart mazāk nekā 10% no kopējās sociālā tīkla lietotāju bāzes, tomēr paredzams, ka šis hakeru uzbrukums nopietni iedragās «profesionāļu» sociālā tīkla reputāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Last.fm pievienojas nozagto paroļu parādei

Jānis Rancāns,08.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Populārā mūzikas vietne Last.fm kļuvusi par jaunāko hakeru upuri, kad vairākiem tās lietotājiem nozagtas paroles. Vietne uzsākusi izmeklēšanu un ieteikusi lietotājiem «nekavējoties nomainīt paroles», vēsta BBC.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Interneta sociālo tīklu efektivitāte biznesa kontaktu meklēšanā un karjeras attīstīšanā

Katrīna Ošleja, Talentor Latvia direktore, LPVA valdes locekle,15.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta sociāli tīkli tiek izmantoti arvien aktīvāk gan biznesa kontaktu meklēšanai, gan karjeras attīstīšanai, gan darbinieku nolūkošanai no darba devēju puses. Vai tiešām tas ir tik efektīvi?

Līdz šim 80% gadījumu cilvēki ieguva darbu, izziņojot savu interesi par jauna darba meklējumiem savu paziņu un draugu lokā. Tas vienmēr ir bijis efektīvākais veids, kā atrast darbu – pavēstīt par to pēc iespējas plašākam cilvēku lokam. Šī tendence turpinās arī mūsdienās, tikai tam tiek izmantoti citi komunikācijas kanāli – sociālie tīkli internetā.

Galvu mednieki agrāk apzvanīja simtiem cilvēku, lai lūgtu rekomendēt kandidātus kādai sarežģītai vakancei. Atceros, vēl tikai nepilnus 10 gadus atpakaļ krājām birojā biznesa laikrakstus, analizējām tajos pieminēto vadītāju profilus, lai papildinātu savu potenciālo kandidātu datu bāzi. Tagad atliek vien ieskatīties LinkedIn tīklā, lai ar vienu īsu vēstījumu minūtes laikā mērķtiecīgi uzrunātu konkrētās nozares profesionāļus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Cīņā ar LinkedIn par paroļu nozagšanu dosies «Silīcija ielejas nīstākie» juristi

Gunta Kursiša,21.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kāda sieviete Aiovas štatā vēlas piedzīt piecus miljonus ASV dolāru no sociālā tīkla LinkedIn, kas pieļāvis viņas paroles un līdz ar to – arī personīgās informācijas – nonākšanu hakeru rokās. Sievieti tiesā pārstāvēs «visvairāk nīstā kompānija Silīcija ielejā», kas iedveš bailes arī daudzos pasaules mēroga uzņēmumos, vēsta Business Insider.

Jau ziņots, ka šā gada jūnijā hakeru uzbrukumā tika nozagtas vairāk nekā sešu miljonu sociālā tīkla LinkedIn lietotāju paroles, kas vēlāk tika publicētas Krievijas kibernoziedznieku lapā.

Keitija Spzirka (Katie Spzyrka) LinkedIn sūdz tiesā, norādot, ka sociālais tīkls nav nodrošinājis solīto tīkla lietotāju aizsardzību. Viņas pusi tiesā pārstāvēs juristu firma Edelson McGuire, ko medijs Business Insider iepriekš aprakstījis kā «Silīcija ielejas nīstāko kompāniju», turklāt juristu firma ir kļuvusi arī gana ietekmīga, tiesā uzvarot vairākus pasaulē atpazīstamus uzņēmumus. Medijs pauž, ka Edelson McGuire «uzbrūk» tādiem uzņēmumiem kā Google, Zynga un Groupon, sūdzoties par salīdzinoši nelieliem pārkāpumiem, piemēram, par to, ka Groupon nav pietiekami skaidri izskaidrojis pārdoto kuponu derīguma termiņu vai par neprecīzu cenu norādīšanu GrubHub ēdienkartēs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kā paviršība sociālajos tīklos var maksāt karjeras izaugsmi?

Artūrs Bļinovs, Human Source valdes priekšsēdētājs, Ervīns Čukurs, Human Source valdes loceklis,08.01.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsu ieraksti sociālo mediju platformās, atbalstītās un pārsūtītās ziņas, bilžu atlase, cilvēki, kuriem sekojam, – tas viss veido mūsu “digitālo reputāciju”, kas kļūst aizvien nozīmīgāka karjeras veidošanā.

Digitālais “es” pastāsta par kandidātu to, ko darba intervijā tas atturēsies pieminēt, tāpēc sociālo mediju profila analīze potenciālā darba devēja acīs kļūst par vienlīdz nozīmīgu kā saruna ar cilvēku. Un tam ir divi iemesli, – pirmkārt, darba devējs grib pārliecināties, ka savā kolektīvā uzņems cilvēku, kura vērtību sistēma ir līdzīga uzņēmumā vai institūcijā esošajai. Otrkārt, ja darbā tiks pieņemts cilvēks, kurš sociālo mediju platformās uzvedas izaicinoši, darba devējs uzņemas risku savai reputācijai. Tāpēc pārliecība, ka sociālie mediji ir mūsu “privātā telpa” atbilst patiesībai vien daļēji, – jāapzinās, ka jaunajā kolektīvā mēs ienāksim kopā ar savu privāto telpu un mūsu izpausmes tajā var tikt asociētas ar uzņēmumu vai institūciju, kurā strādājam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas regulators, kas uzrauga Eiropas Savienības (ES) datu privātuma noteikumu ievērošanu, noteicis 310 miljonu eiro naudassodu korporatīvo kontaktu sociālajai platformai "LinkedIn" par lietotāju personas datu pārkāpumiem mērķtiecīgas reklāmas nolūkos.

Īrijas Datu aizsardzības komisija likusi "LinkedIn" nodrošināt datu apstrādes atbilstību stingrajai ES Vispārīgajai datu aizsardzības regulai, kas tika ieviesta 2018.gadā, lai aizsargātu Eiropas patērētājus no personas datu aizsardzības pārkāpumiem.

"Personas datu apstrāde bez atbilstoša juridiskā pamata ir nepārprotams un nopietns datu subjekta pamattiesību uz datu aizsardzību pārkāpums," norāda komisija.

"LinkedIn" pieder ASV informācijas tehnoloģiju uzņēmumam "Microsoft".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā dibinātā investīciju platforma CrowdedHero informē par starptautisku uzņēmuma konsultatīvās padomes izveidi, kuras mērķis ir stiprināt uzņēmuma kompetences, globālo uzticamību un vairot platformas starptautisko atpazīstamību. Uzņēmuma padomē ir trīs pieredzējuši starptautiska līmeņa eksperti no Portugāles, Somijas un Lietuvas, kuri iepriekš ieņēmuši vadošus amatus globāla līmeņa korporācijās un guvuši plašu pieredzi, strādājot dažādās nozarēs.

Jaunizveidotā padome apvieno ekspertus ar plašu pieredzi dažādās nozarēs – padomē ir gan bijušais Portugāles nacionālās aviokompānijas TAP Air Portugal vadītājs Migels Fraskulio (Miguel Frasquilho), gan kosmētikas veikalu The Body Shop franšīzes ķēdes Baltijā izveidotājs Timo Valla, gan arī starptautiski pazīstama juriste Eugenija Sutkiene.

“Padomes galvenais mērķis ir virzīt uzņēmuma inovāciju iniciatīvas, veicināt sadarbības un apzināt jaunas tirgus sniegtās iespējas. Izmantojot padomes locekļu ekspertīzi, esam gatavi vēl vairāk nostiprināt savu konkurētspēju un panākt ilgtspējīgu izaugsmi pastāvīgi mainīgajā investīciju nozarē. Ne mazāk svarīgi ir tas, ka šāda līmeņa ekspertu piesaiste pilnīgi noteikti veicinās uzticību CrowdedHero no stratēģisko un profesionālo investoru puses,” norāda CrowdedHero valdes priekšsēdētājs Jānis Blaževičs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

LinkedIn apsteidz MySpace, kļūstot par otru lielāko sociālo tīklu ASV

Lelde Petrāne,12.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz īpašnieku maiņu, sliktas ziņas par sociālo portālu MySpace turpinās, vēsta CNN.

LinkedIn, tiešsaistes tīkls, kas vērsts uz profesionāļiem, apsteidzis nīkuļojošo Myspace, kļūstot par otru populārāko tiešsaistes sociālo tīklu ASV aiz Facebook.

LinkedIn jūnijā bija 33,9 miljoni unikālo apmeklētāju, liecina uzņēmuma comScore jaunākie dati. Turpretī pagājušajā mēnesī Myspace apmeklējuši mazāk nekā 33,5 miljoni amerikāņu.

MySpace joprojām ir aptuveni 130 miljoni aktīvo lietotāju, salīdzinot ar aptuveni 115 miljoniem, kas ir LinkedIn, bet šis ir vēl viens simbolisks trieciens reiz dominējošajam sociālajam tīklam.

Myspace joprojām apsteidz Twitter, bet, iespējams, tas ir tikai dažu mēnešu jautājums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu ministre Dana Reizniece-Ozola (ZZS) Valsts ieņēmumu dienesta (VID) ģenerāldirektora amatam virza bijušo Latvijas Televīzijas valdes locekli Māri Skujiņu.

To šodien pēc divu stundu sarunas ar Skujiņu žurnālistiem paziņoja finanšu ministre.

Par Skujiņa iecelšanu VID vadītāja amatā vēl būs jālemj valdībai, bet pirms tam jāpanāk koalīcijas partiju atbalsts. Koalīcijas un uzņēmēju organizāciju pozitīva vērtējuma rezultātā, Ministru kabinets par Skujiņa iecelšanu VID vadītāja amatā varētu lemt nākamnedēļ, 12.jūnijā. Ja Skujiņš gūs nepieciešamo valdības atbalstu, viņš šajā amatā tiks iecelts uz pieciem gadiem.

Finanšu ministre stāstīja, ka viņa šodien ar Skujiņu pārrunājusi VID vadītāja darba uzdevumus, kā arī iestādes prioritātes. «Jaunajam VID vadītājam ir jāturpina iepriekšējās VID vadītājas Ilzes Cīrules iesāktie darbi, proti, jāturpina iestādes reforma, lai VID padarītu klientiem draudzīgāku. Tāpat viens no uzdevumiem ir padarīt lētāku nodokļu iekasēšanu, kā arī cīņa ar ēnu ekonomiku un nodokļu plaisas mazināšana. Sarunā guvu pārliecību, ka mums ir līdzīgs redzējums par VID turpmāko darbu un Skujiņš ar šiem jautājumiem tiks galā,» uzsvēra Reizniece-Ozola.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Redzot, ka ar jauniešiem personālatlasē jāstrādā pavisam citādi nekā ar vecāka gadagājuma cilvēkiem, Zane Čulkstēna un Ričards Križanovskis izveido īpašu personālatlases platformu jauniešiem

Zanes izveidotajā aģentūrā Erda, kas strādā ar darba devēja tēlu, radās ideja par platformu jauniešu rekrutēšanā. «Jauniešu skaits darba tirgū samazinās, līdz ar to darba devējiem rodas grūtības piesaistīt jaunus darbiniekus, turklāt strādāt ar jauniešiem ir pavisam citādi, nekā ar vecākiem cilvēkiem, ar ko darba devēji ir pieraduši strādāt. Jaunajai paaudzei ir cita pieeja karjeras veidošanai, citas prasmes un darba uztvere. Izvērtējot esošo darba tirgus situāciju, sapratām, ka būtu nepieciešams radīt tādu personālatlases rīku, kas varētu risināt šīs problēmas,» saka Ričards Križanovskis, personālatlases rīka UpMatched vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar SEB līzings valdes priekšsēdētāju Nelliju Kočanovu

Lelde Petrāne,07.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild SEB līzinga vadītāja Nellija Kočanova. Līzinga kompānija SEB līzings darbu uzsāka 1997.gadā (kā SIA Unilīzings).

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Jau kopš skolas laikiem mans sapnis bija strādāt finanšu jomā, sevišķi – bankā, tāpēc uz to arī mērķtiecīgi virzījos. Tieši šajā uzņēmumā strādāju, jo ticu SEB grupas vērtībām – profesionalitātei, savstarpējai cieņai, atbildībai un pastāvībai. Uzskatu, ka SEB kā darba devējs izcili motivē savus darbiniekus un veicina viņu izaugsmi.

- Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto nozari un Latvijas valsti kopumā?

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

10 ieteikumi pirms uzsākt darbu ar mentoru

Kristobals Alonso (Cristobal Alonso), «Startup Wise Guys» izpilddirektors un «Startup Wise Guys Riga powered by Lattelecom» akseleratora programmas krusttēvs,03.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mentora palīdzība var būt neatsverama, uzsākot uzņēmējdarbību, tomēr reizēm šķiet, ka startapiem un citiem «jaunajiem» tā ir kļuvusi par tādu kā «modes lietu», ne vienmēr iedziļinoties, ko tad nozīmē būt mentoram vai mentorējamam.

Ik gadu palīdzu ap 50 jaunajiem censoņiem. Savā ilgajā mentorēšanas pieredzē esmu redzējis gan izcilus vadītājus un komandas, kas var no mentorēšanas paņemt maksimumu, gan arī nepieredzējušus uzņēmējus, kas pieļauj daudzas tipiskas kļūdas sadarbībā ar mentoru. Nesen sarunā ar kolēģi par viņas iepriekšējo uzņēmējdarbības pieredzi, dzirdēju komentāru par sadarbību ar mentoru, kas burtiski iemieso visas iespējamās kļūdas: «Tā bija lieka laika tērēšana abām pusēm.. visvairāk tāpēc, ka mums nebija pieredzes, neveicām mājasdarbu un laikam tā īsti nebijām gatavi ieviest praksē mentoru ieteikumus. Tāpat sagaidījām, ka mentors vadīs procesu un mūsu pienākums ir vienkārši paklausīties gudrus padomus. Mentori bija no pavisam citas industrijas un daļa no mūsu problēmām viņiem vienkārši nebija saprotamas.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Kā uzrakstīt labu CV?

Kristīne Stepiņa,17.10.2018

Fontes Executive Search Līderības novērtēšanas un attīstības konsultante Anna Litvina

Foto: Edijs Pālens/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Parasti CV diezgan skaidri reprezentē kandidātu; pēc tajā sniegtās informācijas personāla atlases speciālistam ir skaidrs, kāds cilvēks atnāks uz darba interviju

CV (Curriculum vitae, kas latīņu valodā nozīmē dzīves ceļš) ir pirmais dokuments, ko darba devējs pieprasa cilvēkiem, kas piesakās uz konkrētu vakanci. Pēc tā izskatīšanas labākie kandidāti tiek aicināti uz darba interviju. Labi uzrakstīts CV bruģē ceļu uz kāroto amata pozīciju, to gatavojot ir jāizskauž liekvārdība un jāsaliek pareizie akcenti. Kvalitatīva CV saturs ir nemainīgs – tam jāatspoguļo cilvēka zināšanas (visa veida izglītība un apmācības), pieredze (darba un cita veida pieredze) un kompetences (kodolīgs ieskats veiktajos darba pienākumos un prasmes, piemēram, valodas, datorlietošanas prasmes un tamlīdzīgi).

Nereti kandidāti mēģina noslēpt kādu daļu iepriekšējās darba pieredzes vai izlikties zinošāki, tāpēc intervijas laikā dati tiek pārbaudīti, uzdodot situāciju jautājumus un izspēlējot lomu spēles.

Komentāri

Pievienot komentāru