Tirdzniecības pirmās dienas beigās Ņujorkas fondu biržā LinkedIn akciju vērtība bija nostabilizējusies pie 94,25 ASV dolāriem par vienu akciju. Tas nozīmē, ka pavisam neilgu laiku pēc LinkedIn akciju tirdzniecības sākuma to vērtība ir dubultojusies, vēsta San Francisco Chronicle.
Ceturtdien, uzsākot akciju publisko piedāvājumu, pieprasījums pēc tām bija tik liels, ka uzņēmums paaugstināja cenu diapazonu sākotnējam publiskajam piedāvājumam. LinkedIn cenu diapazons pieauga no 32-35 ASV dolāru līdz 42-45 ASV dolāriem.
Pirmo akciju tirdzniecības dienu kompānija noslēdza jau ar tirgus vērtību 8,9 miljardu ASV dolāru apmērā.
LinkedIn panākumus ekonomistu un nozares pārstāvju vide ir uzņēmusi dažādi – daļa ir sajūsmināta un norāda, ka šāda notikumu attīstība liks arī tādiem gigantiem kā Facebook un Twitter publiskā piedāvājumā tirgot savas akcijas, bet citi brīdina pa «jauna burbuļa izveidošanos», kuram plīstot sekas varētu būt ievērojamas.
Šāds vērtības pieaugums analītiķus ir pamatīgi pārsteidzis, kā arī uzjundījis pagātnes atmiņas no tā sauktās «dot-com» ēras, kad jaunu interneta kompāniju, kuras bija bruņotas tikai ar konceptu un interneta vietni, akciju vērtība regulāri pieauga milzīgos tempos. Piemēram, 1996. gadā Yahoo akciju vērtība pieauga par 154%, bet 1999. gadā VA Software Corp. - par 700%, jau pirmajā tirdzniecības dienā.
«Šīs ir labas ziņas visām sociālo mediju kompānijām,» norāda Keita Smita (Kathy Smith), Renaissance Capital, sākotnējā publiskā piedāvājuma konsultantu uzņēmuma pārstāve. Tomēr investoriem vajadzētu būt uzmanīgiem - «labāk būtu, ja akciju vērtība pieaugtu par 30%, bet nākošo sešu gadu laikā pakāpeniski līdz 100%,» uzsver K. Smita, raksta The Boston Herald.
Daži analītiķi gan uzskata, ka drīzumā LinkedIn akciju vērtība kritīsies, norādot, ka, piemēram, Ķīnas sociālā tīkla Renren akciju vērtība pēc pirmās tirdzniecības nedēļas samazinājās par 100%.
Jau ir rakstīts, ka LinkedIn ceturtdien sāka piedāvāt savas akcijas publiskā tirgū. LinkedIn akciju sākotnējā publiskā piedāvājuma panākumi, iespējams, veicinās citu sociālo mediju uzņēmumu vēlmi debitēt akciju tirgū.
LinkedIn ir pirmais lielais ASV sociālo tīklu uzņēmums, kas piedāvā savas akcijas publiskā akciju tirgū, tādējādi kļūstot par savdabīgu nozares barometru un, visticamāk, liks citiem sociālajiem medijiem, kā, piemēram, Facebook, jau nākošgad darīt to pašu.
LinkedIn ir ASV izveidots, uz «biznesu vērsts», sociālais tīkls, kuram visā pasaulē ir ap 102 miljoniem biedru. LinkedIn uzsver, ka ir «profesionāļu sociālais tīkls».