Papīra formāta CV ir arvien retāki un viens no veidiem, kā meklēt darbiniekus, ir izmantot virtuālās vides priekšrocības, jo īpaši – vadītāju atlasē, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Lai gan pagaidām liela daļa Latvijas Personāla vadīšanas asociācijas biedru neizmanto sociālos tīklus (37%), visbiežāk tiek izmantots LinkedIn (34%), kam seko Facebook (16%) un draugiem.lv (12%), liecina asociācijas biedru aptauja par sociālo tīklu izmantošanu darbinieku atlasē. Kopumā aptaujā piedalījās 73 asociācijas biedri.
«Atlases profesionāļi izmanto dažādus kandidātu meklēšanas un piesaistes resursus un veido saskarsmi ar kandidātiem pašu uzņēmuma karjeras vietnēs, sociālajos tīklos un citur. LinkedIn, Facebook un Twitter ir atlases profesionāļu sociālo tīklu biežākā izvēle. LinkedIn dominē visos atlases posmos. Facebook un Twitter ir spēcīgi atlases procesa sākuma posmos, piemēram, darba devēja tēla veidošanā, un noslēguma aktivitātēs – kandidātu izpētē pirms un pēc intervijām. Sociālā tīkla profils sniedz atlases speciālistiem pārliecību par kandidāta profesionālismu un saderību ar organizācijas kultūru,» saka Irēna Ļeoņenko, Latvijas Personāla vadīšanas asociācijas izpilddirektore.
Lattelecom personāla vadības direktore Ingrīda Rone domā, ka pašlaik LinkedIn kā personāla atlases rīka izmantošana Latvijā ir pašā attīstības sākumā, bet šī tendence pieaug. «Pieņemu, ka šo iespēju šobrīd vairāk izmanto personāla atlases uzņēmumi nekā iekšējie personālvadības speciālisti,» viņa spriež.
Igauņi un lietuvieši nav tik čakli LinkedIn lietotāji, stāsta Pārsla Baško, Rimi Baltijas personāla direktore. Tāpēc, ja kompānija vēlas piesaistīt kandidātus arī no citām Baltijas valstīm, tad papildu LinkedIn nākas izmantot arī citus atlases kanālus.
Visu rakstu Darbinieku meklēšana kļūst arvien virtuālāka lasiet 12. augusta laikrakstā Dienas Bizness.