Tikai divas pašvaldības – Liepāja un Ventspils – tika iesniegušas savas prasības izmaiņām Nacionālajā attīstības plānā 2014.-2020.gadam (NAP 2020). Tomēr vairums no priekšlikumiem nav guvuši NAP izstrādātāju un Saeimas atsaucību.
«Virkne sabiedrībai būtisku jautājumu joprojām nav iekļauti vidēja termiņa plānošanas dokumentā – NAP 2020 projektā, lai gan šādi jautājumi tiek paredzēti un atbalstīti 2010.gada 10.jūnijā Saeimā apstiprinātajā Latvijas ilgtermiņa attīstības stratēģijā – Latvija 2030,» iniciatīvu pamato Ventspils pilsētas domes priekšsēdētāja pirmais vietnieks infrastruktūras jautājumos Jānis Vītoliņš. Viņš uzsver, ka Ventspils savus priekšlikumus sniegusi vairākas reizes jau kopš NAP 2020 prioritāšu pamatojuma ziņojuma 2012. gada 15. februārī. Savus priekšlikumus plāna izstrādātājiem iesniegusi arī Liepājas dome, pamatlīnijās būdama vienota ar Ventspili.
Gan Liepājas, gan Ventspils dome iesniegtos priekšlikumus dēvē par būtiskiem visai Latvijai, jo vairums no tiem nestu labumu ne tikai konkrētajām pilsētām, bet balstītu arī dažādu tautsaimniecības virzienu attīstību valstī kopumā. Daļa prasību abām ostas pilsētām vērsta uz transporta infrastruktūras un loģistikas pilnveidošanu. «Latvijas reģionālas attīstības veicināšanai nepieciešams izmantot Liepājas, Ventspils un Daugavpils lidostu potenciālu. Nacionālo lidostu attīstība būs svarīga tūrisma un uzņēmējdarbības veicināšanai ne tikai reģionālā un nacionālā līmenī, bet arī transnacionālai sadarbībai,» paredzēts Latvija2030, taču priekšlikums par atbalstu Ventspils lidostai nav iekļauts NAP.
Liepājas dome uzsvaru likusi uz valsts atbalstu autoceļiem, tostarp reģionālas nozīmes pievadceļam lidostai (P134). Liepājnieki pieprasa iekļaut valsts nozīmes plānošanas dokumentā arī starptautiskās šosejas A11 rekonstrukciju. Db.lv jau rakstīja, ka šoseja Liepāja – Klaipēda kaimiņvalsts pusē tiek rekonstruēta par ātrgaitas ceļu ar vērienīgiem viaduktiem, pievadceļiem, nodrošinot pieslēgumu Klaipēdas ostai un Kauņas ātrgaitas autoceļam. Savukārt Latvijas pusē ceļš ir katastrofālā stāvoklī, lai arī Liepājas teritorijā tas pārtop dienvidu pieslēgumā ostai. Tranzītbiznesa attīstības vārdā Liepāja prasa Jelgavas – Liepājas dzelzceļa līnijas rekonstrukciju, bet Ventspils akcentē nepieciešamību izbūvēt sašķidrinātās dabasgāzes pārkraušanas un uzglabāšanas termināli Latvijā.
Abu piejūras pilsētu priekšlikumos ietvertas prasības nodrošināt NAP2020 atbalstu kultūrai un pilsētvidei. Prasot atbalstu kultūras infrastruktūrai, Ventspils dome atsaucas uz Latvija 2030 – pirmā prioritāte ir Latvijas kultūras telpas attīstība. Arī Liepāja prasa atbalstu kultūrvēsturisko un arhitektoniski vērtīgo ēku atjaunošanai, kas ir pilsētas identitātes pamatā. Liepāja kā prioritāri atbalstāmu akcentē savu profesionālās kultūras potenciālu. Vides sadaļā pašvaldības prasa atbalstu gan videi draudzīgam transportam (Liepāja), gan piesārņojuma un atkritumu plūsmas samazināšanai, papildinot emisiju ierobežošanu ar ūdens un augsnes piesārņojuma samazināšanu (Ventspils), gan degradēto teritoriju revitalizācijai un tūrisma infrastruktūrai. Pašvaldības uzskata, ka jānosaka atbalsts visiem energoefektivitātes projektiem nevis tikai pilotprojektiem.
Ventspils priekšlikumu apkopojumā ir atsauce uz Latvija 2030 iezīmētajiem Kurzemes pilsētu attīstības scenārijiem un prasīts atbalsts pašvaldību «specializācijai» – zinātnes, industriālajiem un veselīga dzīvesveida centriem. Ventspilij, balstoties uz pilsētas loģistikas un multimodālo transporta pakalpojumu nodrošinājumu, izglītības iespējam, zinātnes un pētniecības potenciālu, ir iespēja kļūt par inovāciju, augstas pievienotās vērtības rūpniecības un inženiernozaru (īpaši elektronikas, informācijas un komunikāciju tehnoloģiju jomā), kā arī loģistikas un tranzīta attīstības centru Baltijas jūras reģionā. Par Kurzemes attīstības centru funkcionālā tīkla balstiem, saskaņā ar Latvija 2030, jāuzskata Liepāja, Ventspils, Kuldīga, Talsi un Saldus. Liepāja kā industriāla pilsēta ar pieredzi un tradīcijām ražošanā un loģistikā un Ventspils kā loģistikas, izglītības, zinātnes un inovāciju centrs būs reģiona attīstības vadošais virzītājspēks ar pieaugošu starptautisko potenciālu. Sadarbībā ar Kuldīgu, Talsiem un Saldu tās nodrošinās reģiona specializēšanos konkurētspējīgā tranzīta un loģistikas biznesā, kā arī tehnoloģiski modernā pārtikas produkcijas ražošanā, zvejniecībā un tūrismā.