Ko dāvināt darbiniekiem? 8 universālas dāvanu idejas personāla motivēšanai un sveikšanai īpašos notikumosLatvijā lielākā daļa uzņēmumu izvēlas pasniegt dāvanas darbiniekiem svētkos un īpašos notikumos. Tā ir samērā populāra personāla motivēšanas metode organizācijās ar apstiprinātu darbinieku labbūtības programmu un augstu darbinieku apmierinātības līmeni kā vienu no uzņēmuma prioritātēm. Vienlaikus vērts sev pajautāt, vai saldumu paciņas un karstvīna komplekti Ziemassvētkos, siera cepumu un limonādes sainīši Jāņos, kārtējā termokrūze, kas personalizēta ar uzņēmuma logo, vislabāk spēj nodot darbiniekiem iecerēto vēstījumu?
Kā liecina korporatīvo dāvanu vides ekspertu pieredze – īsti nē. Enija Kibelko, uzņēmuma “Lieliska dāvana” B2B segmenta pārdošanas vadītāja, pārstāv vienu no Latvijā vadošajiem piedzīvojumu dāvanu zīmoliem ar 13 gadu pieredzi vietējā biznesa vidē. Viņa atzīst, ka tendences par to, kas patīk un nepatīk darbiniekiem, visskaidrāk iezīmējas sadarbības pieredzē ar privātā un sabiedriskā sektora organizācijām, kurās ir liels kolektīvs virs 100 darbiniekiem.
“Darbinieku dāvanām, īpaši uz Ziemassvētkiem, uzņēmumos nereti ir ļoti ierobežots budžets. Piemēram, ko gan kvalitatīvu un taustāmu mēs varam uzdāvināt kolēģim par 5, 10 vai 15 eiro, kas turklāt vēl iepriecinātu dažādu paaudžu cilvēkus ar atšķirīgu gaumi? Par dāvanu sagādāšanu atbildīgie vadītāji tad nereti izmisumā ķer galvu, jo sarūpēt kaut ko paliekošu, kas turklāt darbiniekam raisītu pozitīvas sajūtas par piederību uzņēmumam, ar tik maziem līdzekļiem šķiet teju neiespējami. Lai gan mēs uzņēmumā “Lieliska dāvana” jau uzreiz varam palīdzēt ar ātrām un foršām idejām. Cita lieta un arī lielāks budžets pieejams, kad dāvana jāmeklē mazākam darbinieku skaitam – apaļās dzīves un darba jubilejās, labākajiem darbiniekiem, veiksmīgi noslēdzot projektus,” skaidro biznesa dāvanu eksperte E. Kibelko. Šajā rakstā viņa dalās ar korporatīvajā vidē iecienītākajām darbinieku dāvanām, kas visbiežāk iepriecina “Lieliska dāvana” biznesa klientu kolektīvus.
1. Iepirkšanās centru dāvanu kartes
Dažādas dāvanu kartes, protams, ir starp populārākajām izvēlēm darbinieku apdāvināšanā, un tās kā drošu variantu iesaka arī “Lieliska dāvana” komanda. Tām ir universāls pielietojums un iespēja izpatikt visdažādākajām gaumēm. “Iepirkšanās un izklaides centru “AKROPOLE Rīga” un “AKROPOLE Alfa” apvienoto dāvanu karti mūsu klienti bieži izvēlas ne vien saviem darbiniekiem, bet tām ir augsts pieprasījums arī no organizācijām, kur dāvanas uz svētkiem tiek gādātas darbinieku bērniem. Jebkurā vērtībā no 10 līdz 150 eiro ar iespēju saņēmējam piemaksāt par dārgākiem pirkumiem vai izklaidi – “AKROPOLE” dāvanu karti patiešām priecājas saņemt visi,” pieredzē dalās E. Kibelko.
2. Skaistumkopšanas produktu dāvanu karte
Ar nedaudz konkrētāku vēstījumu nekā iepirkšanās centros, bet joprojām plašu un universālu izvēles iespēju – skaistumkopšanas produktu veikalu tīkla “Douglas” dāvanu karti bieži izvēlas kolektīvos, kuros vairāk ir sieviešu, lai gan zināms, ka skaistumkopšanas piedāvājums šajos veikalos ir pietiekami iespaidīgs visiem dzimumiem. Dāvināšanas eksperte stāsta, ka “”Doglas” dāvanu karte ir ļoti iecienīta vidē, kurās darbinieku ikdiena cieši saistīta ar klātienes komunikāciju un ir nepieciešams pastāvīgi uzturēt reprezentablu ārējo tēlu. Dekoratīvā kosmētika, labs sejas krēms, jauns smaržu aromāts – dāviniet šīs iespējas, papildinot darbinieku pirkumu budžetu no 5 līdz pat 500 eiro”.
3. Apģērbu veikala dāvanu karte
Atsvaidzināt garderobi vai mājokļa interjeru laiku pa laikam nepieciešams mums visiem, tāpēc populārā modes zīmola “H&M” veikalu dāvanu karte apģērbu vai iekštelpu aksesuāru iegādei ir drošs variants, kā iepriecināt kolēģus vai viņu bērnus, sākot no mazuļu vecuma līdz skolēniem un pusaudžiem. “Šo dāvanu karti 10, 20 vai 50 eiro vērtībā pēdējos gados nereti izvēlas kolektīvi, kas īpaši sveic darbiniekus ar bērniem 1. septembrī, kā arī joprojām bieži dāvina kolektīvam Ziemassvētkos,” stāsta “Lieliska dāvana” eksperte.
4. Dāvanu karte aviobiļešu iegādei
Uzdāvināt darbiniekiem iespēju iegādāties aviobiļetes uz savu nākamo brīvdienu galamērķi ir viens no labākajiem veidiem, kā darba devējam parādīt rūpes un izpratni par darba un privātās dzīves līdzsvaru. “Ar vēstījumu kolēģiem paņemt atvaļinājumu, aizbraukt ceļojumā un kārtīgi atpūties aviokompānijas “airBaltic” dāvanu kartes 50 līdz 500 eiro vērtībā darba devēji bieži iegādājas labāko darbinieku motivēšanai, darba jubilejās vai atzīmējot veiksmīgu projektu noslēgumu,” atklāj E. Kibelko. Tāpat šo kā dāvanu izvēlas uzņēmumi, kuros ir attālināta darba iespējas ārzemēs jeb “workations”.
5. Dāvanu karte brīvdienu naktsmītņu rezervēšanai
Līdzīgi kā aviobiļetes, harmoniski sabalansētas darba un privātās dzīves ideju no vadības darbiniekam sniedz dāvana naktsmītņu rezervēšanai un atpūtai ar ģimeni vai draugiem. Izīrēt mājiņu pie ezera, no ārpasaules nošķirtu pludmales namiņu vai elegantu dzīvokli pilsētas centrā Latvijā vai ārzemēs – dāvanu karti “Airbnb” platformas pakalpojumiem 50, 100 vai 200 eiro vērtībā arvien biežāk izvēlas uzņēmumi, kas darbinieku labbūutībai pievērš īpašu uzmanību.
6. “Lieliska dāvana” ar vairāk nekā 2000 piedzīvojumu iespējām
Darbojoties Latvijas dāvanu nozarē kopš 2011. gada, “Lieliska dāvana” komanda arvien padziļinātāk izpratusi cilvēkus, viņu paradumus un to, kā laika gaitā mainās sabiedrības izklaides, atpūtas un iepirkšanās gaume. “Patiešām netrūkst darba devēju, kuri sava kolektīva motivēšanai izvēlas “Lieliska dāvana” vairāk nekā 2000 piedāvājumu iekļaujošo dāvanu karti no 10 līdz pat 2 999 eiro. Viņi mums uzticas, jo zina, ka iepriecinās katru dāvanas saņēmēju un uzdāvinās iespēju izmēģināt kaut ko jaunu, ekstrēmu, ūdenī, gaisā, restorānā, SPA kūrortā un tik daudz kur vēl. Protams, ka šo dāvanu vissirsnīgāk iesakām arī mēs, “Lieliska dāvana” komanda,” atzīst Enija.
7. Dāvanu komplekti piedzīvojumiem, relaksācijai, izklaidei
Arī “dāvana dāvanā” dažādiem cilvēkiem, raksturiem, gaumēm, vecumu grupām un interesēm – tie ir īpašie “Lieliska dāvana” komplekti, kas ir universāli, bet vienlaikus ar individualizētu pieeju dāvanas saņēmējam, balstoties uz viņa personību un interesēm. E. Kibelko atklāj, ka “līdzīgi arī uzņēmumu personāla vadība velta pūles darbinieku pētījumiem, lai spētu viņus labāk izprast un motivēt. Tie, kuri pazīst savus darbiniekus, labprāt izvēlas kādu no mūsu komplektiem, lai dāvinātu izklaides un atpūtas iespējas ģimenēm, atsevišķus piedāvājumus sievietēm un vīriešiem, bērniem, gardēžiem, ekstrēmu piedzīvojumu un relaksācijas mīļiem”.
8. Brauciens trasē ar “Lamborghini Huracan” vai “Ferrari”
Dāvanu karte braucieniem trasē ar superauto jeb ekskluzīviem un jaudīgiem spēkratiem ir neaizmirstama, dinamiska un adrenalīna pilna pieredze. E. Kibelko stāsta, ka “katru gadu “Lieliska dāvana” Biķernieku trasē organizē “Superauto festivālu”. Šeit vienmēr izmantoju iespēju aprunāties tuvāk ar braucējiem, kuri dāvanā saņēmuši iespēju vadīt vai būt stūrmaņa lomā ekskluzīvajos “Lamborghini” vai “Ferrari” spēkratos. Daudzi no braucējiem man atklāj, ka šo iespēju viņiem dāvinājis uzņēmums, kolēģi vai sadarbības partneri. Pēc tā, kādu sajūsmu un emocijas redzu, viņiem izkāpjot no auto, gribu, lai dāvinātāji droši jūtas lepni par šāda piedzīvojuma sagādāšanu!”.
Ja pārstāvat organizāciju un šobrīd esat lēmuma pieņemšanas procesā par dāvanām darbiniekiem Ziemassvētkos vai citos īpašos notikumos, “Lieliska dāvana” B2B Pārdošanas vadītāja Enija Kibelko Jums palīdzēs sarūpēt individuālu Jūsu darbinieku gaumei un uzņēmuma budžetam labāko piedāvājumu. Sazinieties, sūtot e-pastu: [email protected].“Lieliska dāvana” – prieks dāvināt!