Par spīti automatizācijai, digitalizācijai, Zaļā kursa prasībām un mākslīgā intelekta spējām Eiropā darbiniekus vajadzēs un vajadzēs aizvien vairāk, līdztekus būs nepieciešama pārkvalifikācija un mūžizglītība ar valstisku pieeju.
To intervijā Dienas Biznesam atklāja personāla nomas uzņēmuma SIA Biuro klientu apkalpošanas nodaļas vadītāja Baiba Rozentāle.
Fragments no intervijas
Īsi pastāstiet par uzņēmuma personāla nomas uzņēmuma Biuro vēsturi un attīstību?
Uzņēmuma saknes ir Lietuvā pirms 20 gadiem, kad uzņēmuma dibinātāji atrada šo nišu – personāla noma. Sākums bija ar darbiniekiem izklaižu pasākumiem un koncertu organizēšanai, un lēnām pakalpojumu sfēras paplašinājās. Latvijas filiāle SIA Biuro pastāv 11 gadus. Līdzīga pārstāvniecība uzņēmumam ir arī Igaunijā. Proti, strādājam visās trijās Baltijas valstīs, nodrošinot klientiem personāla nomas pakalpojumus, personāla atlasi pilnā apmērā, arī konsultējam par personāla atlasi un tirgus situāciju darbaspēka jomā. Ar nomu saistītajā jomā uzskatām sevi par līderiem Baltijas tirgū. Lietuvā zinām, ka tirgus daļa ir aptuveni 30%.
Kas ir tās jomas, kurās šobrīd piedāvājat personāla nomas pakalpojumu?
Ražošana, loģistika un apkalpojošā sfēra. Pagaidām cenšamies paplašināties esošajās nozarēs, bet domājam arī par paplašināšanos nozaru griezumā. Katra nākamā nozare prasa izpēti un nedaudz jaunu pieeju.
Kā personāla nomas pakalpojumi tiek nodrošināti Baltijā? Zinu, ka Lielbritānijā vairums personāla nomas uzņēmumu ir tie, kas slēdz līgumu ar darbinieku un maksā algu. Kā ir pie mums?
Vispirms ir saruna ar klientu, proti, klients nāk pie mums ar savu vajadzību. Piemēram, trešdienā viņam ir nepieciešami trīs darbinieki. Mūsu uzdevums ir nodrošināt nepieciešamos darbiniekus. Tāpat var runāt uz citiem termiņiem, nedēļu, mēnesi, gadu, un mūsu uzdevums ir nodrošināt darba vietas aizpildi. Mums ir jāatrod darbinieks, mums ir jānorīko cilvēks pie klienta darbā, un loģiski mēs esam tie, kas veic visus administratīvos procesus – algas, slimības lapas, atvaļinājumi. Ja kaut kas notiek, piemēram, darbinieks saslimst, tad mūsu rūpe ir viņu pēc iespējas ātrāk uz šo slimības laiku aizvietot. Mēs cenšamies maksimāli reaģēt uz klienta nepieciešamību. Vienu dienu vajag vienu cilvēku, otrā dienā vajag 20 cilvēkus, tad mūsu uzdevums ir šo prasību izpildīt.
Kā slēdzat līgumus ar darbiniekiem? Ilgtermiņa vai tikai uz vajadzīgo laiku?
Mēs slēdzam līgumus ar darbiniekiem uz vajadzīgo laiku. Ja ir viena diena, tad arī uz dienu ir līgums.
Proti, darbinieks nav ilgstošā drošībā, ka darbs ir garantēts?
Mūsu biznesa modelis strādā labāk, ja slēdzam līgumus uz vajadzīgo laiku. Tad arī darbinieks zina, kas viņam tiek piedāvāts, kāda ir darba specifika, un nav tā, ka jānorīko cilvēks uz darbu, kuru viņš īsti nevēlas darīt. Tas ir ļoti nozīmīgi – nepārkāpt šo līniju un dot cilvēkiem tādu darbu, kuru viņi var paveikt un grib darīt.
Visu rakstu lasiet 13.augusta žurnālā Dienas Bizness!
Abonēt ir ērtāk: e-kiosks.lv.