Pirms 10 gadiem, 2013. gada oktobrī, Rīgas centrā darbību uzsāka Realweb Latvia – digitālā mārketinga aģentūra, kas viena no pirmajām piedāvāja tobrīd tādus inovatīvus digitālā mārketinga risinājumus kā reklāmu Google un Facebook.
Šodien Realweb Latvia ir viena no lielākajām digitālā mārketinga aģentūrām Baltijā ar gada apgrozījumu virs 50 milj. EUR, un tās lielāko partneru vidū ietilpst Google, Meta Facebook, Microsoft, TikTok. Realweb Latvia ir viens no 3 Google Premier partneriem Latvijā vairāk kā 40 reklāmas aģentūru konkurencē un pārvalda digitālās reklāmas Google, Meta Facebook, Microsoft, Linkedin, TikTok ar budžetu virs 3 miljoniem EUR mēnesī. Visi aģentūras speciālisti ir sertificēti, savukārt aģentūras vadītāja Velta Mestere 2020. gadā Forbes Latvijas veiksmīgāko sieviešu reitingā ieņēma augsto 4. vietu. Pēdējo gadu laikā esam strauji auguši eksporta nozarē - to apliecina arī Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) 2022. gada nominācija “Eksporta čempions”.
Lai spoži atzīmētu savu 10. dzimšanas dienu, Realweb Latvia maina zīmola identitāti. Turpmāk aģentūru varēs pazīt kā WHAT Digital Marketing. Jaunā mājaslapa – www.whatdigital.eu.
Ko stāsta jaunais zīmols?
WHAT Digital Marketing jaunā zīmola pamatā ir adaptēšanās klientu vajadzībām, izaugsme un pārmaiņas, lepnums par savu darbu. Zīmola dizainā iestrādātais dimants simbolizē izcilību. Otrs tā interpretējums ir “Polārzvaigzne”, kas rāda pareizo ceļu digitālā mārketinga Visumā.
Vai mūsdienās ir iespējams veikt uzņēmējdarbību, neizmantojot digitālo mārketingu?
Veiksmīga uzņēmējdarbība bez digitālā mārketinga vairs nav iespējama. Ir grūti nosaukt nozari, kurā tas nav vajadzīgs. Tā ietekme ir milzīga visos uzņēmuma pozicionēšanas un produktu virzīšanas posmos, jo potenciālais un esošais klients lielu daļu savas ikdienas pavada digitālajā vidē. Un mārketinga bauslis ir - esi tur, kur ir tavs klients. Digitālais mārketings mūsdienās nav tikai reklāma - tā ir komunikācijas stratēģija uzrunāšanai un sarunai ar klientu tam ērtā vidē. Atšķiras tikai izmantojamie kanāli, avoti, rīki un saturs.
Kādas ir visbiežākās kļūdas, ko uzņēmumi pieļauj, mēģinot digitālo mārketingu izmantot pašu spēkiem un izvēloties nesadarboties ar aģentūrām, kas specializējas šo rīku pielietošanā?
Mēģināt digitālo mārketingu veidot pašiem nav kļūda. Pasaules tendence rāda, ka lielie reklāmdevēji bieži attīsta savas iekšējās prasmes un daļu mārketinga nodrošina iekšienē. Kļūda ir sākt to darīt bez zināšanām, cilvēkresursiem un ar nepietiekamu budžetu. Visveiksmīgākais modelis ir sadarbība starp mārketinga komandu un reklāmas aģentūru, kuras ietvaros attīstās abas puses. Klients labi pārzina savu produktu, konkurentu un tirgu, savukārt aģentūra zina, kā šo visu izmantot, lai “ražotu” pārdošanas rezultātu. Ja zinošu mārketinga darbinieku uzņēmumā nav, viennozīmīgi virzīšana jāuztic aģentūrai.
Kādas prasmes un zināšanas ir vissvarīgākās, darbojoties šajā nozarē?
Visa pamatā ir klienta nospraustie biznesa mērķi: pieteikumu skaits, pārdošanas apjomi, ROAS (Return on ad spend) atdeve. Lai to nodrošinātu, ir labi jāpārzina reklāmas rīki, piem., Google Analytics 4, advancēti jāpārzina Google Ads, Google DV360, Meta Facebook, Microsoft Ads un daudzu citu reklāmas platformu sniegtās iespējas, arī SEO. Mobilo aplikāciju virzīšanai jāpārzina daudzi citi specifiski rīki.
Kas ir tas, ko klienti visbiežāk sagaida no digitālā mārketinga kampaņām?
Ātru rezultātu: pārdošanā un pieteikumos. Diezgan bieži klients vēlas iziet lielā tirgū ar lielu konkurenci un pirmo nedēļu laikā sagaida pieteikumus vai pirkumus par zemu mārketinga cenu (cost per action). Tā tas dzīvē nenotiek. Testēšana, pacietība un sadarbība ir svarīgas sadarbības sastāvdaļas.
Maksimālu ieguvumu uzņēmēji var sasniegt ar digitālā mārketinga palīdzību. Pareizo produktu un mērķauditorijas izvēle ir tikai pats ceļojuma sākums digitālā mārketinga vidē!
Iesakām pieteikties WHAT Digital Marketing uz bezmaksas konsultāciju, lai saprastu, kāds spēks ir digitālā mārketinga videi!
Kopā ar nākotnes tehnoloģijām mēs spēsim atrast un palīdzēt klientam strādāt ar to, kas sniegs maksimālu ieguvumu.
WHAT Digital Marketing
Klijānu iela 21-3, Rīga, LV-1012