Atceros, kad pirms vairāk nekā desmit gadiem sāku aktīvi strādāt ar digitālā satura autoriem Baltijā, cenšoties uzņēmumus pārliecināt, ka tas ir jaunais “must” [noteikti vajag], lai izceltu savu zīmolu un produktu, daudzi uz to skatījās ar skepsi, sakot, ka tas tikai īslaicīgi, te būs un te vairs nav ne miņas.
Ir pagājuši desmit gadi, un tie, kas noticēja, šo mārketinga veidu ir atkoduši un veiksmīgi izmanto, savukārt pārējie cenšas tikai “apostīt gaisu” vai ieskrieties. Bet, kā saka – labāk vēlu nekā nekad! Turklāt pirmsākumos bija grūti iedomāties, ka zīmoli cīnīsies savā starpā un pārvilinās digitālā satura autorus cits no cita.
Influenceru mārketings turpina aug
Lasot katru nākamo pasaules vai Eiropas digitālā satura autoru tirgus apskatu, var redzēt, ka šis efektīvais mārketinga rīks tikai aug un aug, un uzņēmumi arvien vairāk līdzekļu no mārketinga budžeta iegulda tieši sadarbībā ar influenceriem. Ne velti 2024. gadā globālā influenceru mārketinga tirgus vērtība būs sasniegusi vairāk nekā 24 miljardus dolāru. Gadu no gada pamainās uzsvars uz dažādiem sociālajiem tīkliem (Instagram, Tik Tik, Youtube u. c.). Tomēr jāsaprot būtiskākais: viena lieta ir ielēkt šajā mārketinga laukā, bet otra ir strādāt efektīvi, lai no šī mārketinga veida iegūtu maksimālu labumu – jaunus klientus, pārdošanas pieaugumu, zīmola atpazīstamību u. c. lietas. Tas pats attiecas uz niansēm šajā tirgū, kas citās nozarēs ir pašsaprotamas, piemēram, uz Ziemassvētkiem ir ļoti grūti atrast brīvas telpas korporatīvajiem pasākumiem, turklāt īres maksa vienmēr ir augstāka, un tieši tas pats notiek arī ar digitālā satura autoriem – viņi vienkārši ir aizņemti ar citu sadarbību un pakalpojumi ir dārgāki šajā laikā.
Ilgtermiņa sadarbības pieaugums
Mēs ar Womstar jau vismaz 5–7 gadus cenšamies esošos un potenciālos klientus pārliecināt, ka viena no efektīvākajām lietām ir sadarboties ar digitālā satura autoriem ilgtermiņā, pat ne mēnesi no mēneša, bet gadu no gada. Beidzot to mēs arī varam arvien biežāk novērot Baltijā, ne velti arī sociālo tīklu lietotāju uztveres dati parāda, ka ilgtermiņa sadarbība tiek pieņemta vieglāk, stiprinot uzticēšanos influenceru viedokļiem. Tās ļauj digitālā satura autoriem maksimāli organiski integrēt zīmolu savā ikdienā. Savukārt zīmols, strādājot ar vienu un to pašu digitālā satura autoru ilgākā laika posmā, tiek nodrošināts ar konsekventu zīmola redzamību, kas veicina ne vien tēlu, bet arī uzticēšanos zīmolam. Turklāt arvien vairāk sastopamies ar digitālā satura autoriem, kas pāriet tikai uz ilgtermiņa kampaņām, jo viņi saprot ieguvumus no šāda veida sadarbības formāta.
Neļauj kādam citam aizvilināt tavu digitālā satura autoru
Baltijas tirgus ir neliels, precīzāk, mums digitālā satura autoru ir tik, cik ir, tāpēc jau laicīgi, tuvojoties ilgtermiņa sadarbības beigām, noteikti ir jāizvērtē aizvadītā perioda sadarbības dati un jācenšas jau laikus vienoties par jaunu līgumu ar satura autoru. Pretējā gadījumā var saskarties ar arvien aktīvāk novēroto tendenci, kad, ienākot tirgū jauniem zīmoliem vai aktivizējot influenceru mārketingu, tie agresīvi sāk medīt tiešo konkurentu izvēlētus digitālā satura autorus. Protams, augstas konkurences apstākļos nevar nosodīt uzņēmumus – lēmums ir pareizs, īpaši, ja digitālā satura autors ir kādā specifiskā jomā nostiprinājis savas pozīcijas. Tāpēc, vienkāršiem vārdiem sakot, labie influenceri “jāpiesien” zīmolam [jāparaksta līgums], lai tos nenolaupītu kāds cits. Tas pats attiecas arī uz lēmumu pieņemšanu par to, vai sadarboties ar satura autoru vai ne, arī īslaicīgi, jo situācija tik mazā tirgū kā Baltija ātri mainās un līdz ar to bieži nākas palikt pie “sasistas siles” vai krietni dārgāka pakalpojuma, kad kāds cits jau sācis izmantot satura autora pakalpojumus vai cena ir pieaugusi.