Jaunākais izdevums

Zīmols Burberry turpina apgūt Baltijas tirgu, atverot jaunu veikalu Rīgā.

315 kvadrātmetru plašais veikals atvērts Elizabetes ielā.

Burberry veikala dizains veidots pēc Burberry radošā direktora Kristofera Beilija (Christopher Bailey) koncepta, izmantojot britiem raksturīgos elementus.Veikalā nopērkamas tādas kolekcijas kā Burberry London, Burberry Brit, Burberry Accessories.

Zīmolam Burberry pašlaik ir veikals Tallinā, Igaunijā, un plānots atvērt arī trešo veikalu Baltijas valstīs. Zīmola veikalus vada Apranga Group uz franšīzes līguma pamata.

Grupas akcijas ir iekļautas Baltijas akciju sarakstā OMX Baltic 10 index, kas tiek kotētas NASDAQ QMX Viļņas biržā (NASDAQ QMX Vilnius Stock Exchange).

Zīmols Burberry ir dibināts 1856. gadā, un tā galvenais birojs atrodas Londonā. Zīmola akcijas ir iekļautas sarakstā FTSE 100 index, kas tiek kotētas Londonas biržā (London Stock Exchange).

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Burberry sadedzina somas, apģērbu un smaržas vairāku miljonu vērtībā

Lelde Petrāne,19.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Britu modes zīmols Burberry pagājušajā gadā iznīcinājis nepārdoto apģērbu, aksesuārus un smaržas 28,6 miljonu Lielbritānijas sterliņu mārciņu vērtībā (31,46 miljoni eiro), ziņo BBC.

Tas darīts, lai aizsargātu zīmolu.

Iznīcināto preču vērtība, salīdzinot ar iepriekšējo finanšu gadu, augusi par 6 %.

Modes zīmoli, ieskaitot Burberry, iznīcina nenopirktās preces, lai novērstu to nozagšanu vai pārdošanu par zemākām cenām.

Burberry paziņojis, ka enerģija, kas tiek saražota, dedzinot produkciju, tiek pārveidota, lai tā kļūtu videi draudzīga.

Pēdējo gadu laikā Burberry ir smagi strādājis, lai atkal padarītu zīmolu ekskluzīvu pēc tam, kad tā pārdzīvojusi posmu, kad preču viltotāji Burberry rakstu printēja uz visām precēm, kurām vien spēja, skaidro modes eksperte Marija Malone. Un nevajadzīgo preču iznīcināšana ir daļa no procesa, viņa piebildusi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Patērētāju uzvedības maiņa noved luksusa segmentu lejupslīdei

Kārlis Mārtiņš Gulbis, Signet Bank investīciju analītiķis,18.09.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd luksusa preču nozarē, kas vēsturiski bijusi diezgan noturīga pret ekonomiskajām grūtībām, vērojama lejupslīde patērētāju pieprasījuma un pārdošanas apjoma samazināšanās dēļ, kas tradicionāli liecina par agrīnu recesijas sākumu.

Pat patērētāji ar augstiem ienākumiem samazina tēriņus, reaģējot uz nedrošo ekonomisko situāciju, ko pēdējos gados raksturo augsta inflācija, pieaugošas procentu likmes un vispārējā globālā nenoteiktība. Pēdējā laikā daudzi ekonomiskie dati norāda uz patērētāju uzvedības maiņu, samazinot brīvos izdevumus luksusa precēm un pievēršoties pirmās nepieciešamības precēm.

Āzijas reģions, kas ir pasaulē lielākais luksusa preču tirgus, ievērojami iedragāja lielāko daļu luksusa preču uzņēmumu. Piemēram, Richemont pārdošanas apjomi gada 1. ceturksnī kopumā palikuši nemainīgi, kamēr Āzijas reģionā tie samazinājušies par 19%, no kuriem 27% samazinājums bija vērojams Ķīnā. Savukārt Swatch grupai klājies daudz grūtāk, ar 14% kopējo pārdošanas apjoma kritumu pirmajā pusgadā. Burberry veikalu pārdošanas apjomi šī gada pirmajā kvartālā samazinājās par 21%, Āzijā – par 23%. Šādi rezultāti nevarēja neietekmēt uzņēmumu akciju cenas: Burberry akciju cenas salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu samazinājās par 70,3%, Hugo Boss – par 46,6%, Dior – par 18,7%, un Swatch – par 32,8%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modes preču tirdzniecības uzņēmuma Burberry vadītāja Eindžela Erenda (Angela Ahrendts) turpmāk strādās tehnoloģiju uzņēmumā Apple, vēsta The Telegraph.

Kompānijā Apple viņa pildīs mazumtirdzniecības un tiešsaistes tirdzniecības viceprezidentes amata pienākumus.

E. Erenda Burberry nostrādājusi astoņus gadus, un viņas vadībā kompānijas preču tirdzniecība iekarojusi arī digitālo pasauli, vēsta medijs. Viņa norāda, ka pamet Burberry «izcilā formā».

Viņas vietā Burberry vadītāja amatā turpmāk darbosies Kristofers Beilijs (Christopher Bailey), kas modes uzņēmumā strādā no 2001. gada, un pēdējos sešus gadus darbojies radošā vadītāja (chief creative officer) amatā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Galvenais iemesls, kādēļ sociālais tīkls Facebook lielākajai daļai zīmolu nebūs vislabākā mārketinga rīka izvēle un Facebook lapas izveidošana automātiski nenodrošinās cilvēku uzmanīgu klausīšanos kompānijas teiktajā, ir senā patiesība, ka cilvēkus daudz vairāk interesē viņi paši, nevis Tu, forbes.com raksta publicists Robs Esgars (Rob Asgar).

Publicitātes un mārketinga jomā dominē trīs «patiesības», uz kurām savu darbu balsta gan veterāni, gan iesācēji.

1. Ja jūs rīkosiet noslēguma pasākumu, tajā ieradīsies daudz cilvēku, jo visiem patīk ballītes.

2. Ja sarīkosiet preses konferenci, atnāks daudz mediju pārstāvju, jo viņiem tā vajadzētu darīt.

3. Ja izveidosiet Facebook lapu, cilvēki no dažādām pasaules malām klausīsies tajā, kas jums sakāms.

Nav jādomā ļoti ilgi, lai saprastu, ka pirmais punkts nav patiess, forbes.com raksta R. Esgars. Viņš skaidro, ka cilvēki parasti ir gana aizņemti un, rīkojot dažādus pasākumus pārāk bieži un bez būtiska iemesla, uzaicinātie atradīs pieklājīgus aizbildinājumus, lai neierastos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Modes industrija ir otrais lielākais piesārņojuma avots uz planētas

Didzis Meļķis,10.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Burberry griež mēteli uz otru pusi; modes industrijas netīro noslēpumu paslaucīt zem paklāja kļūst aizvien grūtāk, pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Luksusa preču ražotājs Burberry visai ātri – apmēram mēneša laikā – ir reaģējis uz sabiedrības sašutumu pēc jūlija beigās plašsaziņā apspriestajiem datiem par iznīcinātās produkcijas apjomu iepriekšējā finanšu gadā. Kompānijas ziņojumā bija teikts, ka ir tikušas sadedzinātas tirdzniecībai nepiemērotas preces 37 miljonu USD vērtībā, no kā vairāk nekā trešā daļa bijušas smaržas.

Ražotājs skaidrojis, ka tā rīcība konkrētajā pozīcijā saistīta ar licences laušanu ar ASV ražotāju Coty, un modes industrijas līderiem ir argumentu arsenāls par labu biznesam apgrūtinošo uzkrājumu iznīcināšanai, tomēr tas nav attaisnojums turpinoši postošajai ietekmei uz vidi, kurā sava daļa ir arī novecojušo kolekciju iznīcināšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

2012. gads mazumtirdzniecībā - jauni zīmoli un lielāki pārdošanas apjomi

Sandra Dieziņa,28.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunu zīmolu ienākšana un lielāki tirdzniecības apjomi – šā gada raksturīgais mazumtirdzniecībā.

Mazumtirdzniecības apgrozījums pa mēnešiem pret iepriekšējo gadu audzis visa gada garumā, liecina Centrālās Statistikas pārvaldes (CSP) dati. Tirgotāji arī nākamgad redz pozitīvu pakāpenisku attīstību pie nosacījuma, ja ekonomika turpinās attīstīties.

Lielākie pārtikas mazumtirgotāji šogad turpināja jaunu veikalu atvēršanu un esošo modernizēšanu. Maxima Latvija vadība novērojusi, ka kopumā valstī iedzīvotāju pirktspēja ir palielinājusies pavisam nedaudz. Tomēr Maxima Latvija sasniegusi apgrozījuma pieaugumu par 11 % 2012.gada pirmajā pusgadā, kas lielā mērā panākts uz veikalu tīkla paplašināšanās rēķina, stāsta kompānijas preses sekretārs Ivars Andiņš. Kopumā 2012.gada darbības rezultātus kompānijas vadība vērtē pozitīvi, lai gan sasniegtais ir panākts ar lielām pūlēm, būtiski investējot attīstībā un modernizācijā. Maxima veikalu skaits Latvijā sasniedzis 141 veikalu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vēl pirms nepilna gada daudzi lieli multinacionāli zīmoli uz Baltijas tirgu noraudzījās nicīgi, teikdami, ka te nu tiem neatmaksājas vērt vaļā savas pārstāvniecības. Tagad situācija mainījusies par 180 grādiem.

Izmantojot tirgus pārkārtošanos, cits pēc cita zīmoli paziņo par ienākšanu Baltijā. Vieni beidzot sagaidījuši iespēju atvērt veikalu atbilstošā vietā, citus franšīzes ceļā atveduši savu biznesu paplašināt alkstoši uzņēmēji.

Šī gada sākumā par veikalu atvēršanu Latvijā paziņojuši vairāki plaši pazīstami zīmoli, piemēram, spāņu Massimo Dutti, britu Burberry, poļu CCC, bet, iespējams, vispārsteidzošākais jaunpienācējs Latvijas apģērbu tirgū būs zviedru Hennes & Mauritz (H&M), kas vēl pagājušajā vasarā LD sacīja, ka mūsu tirgus šīs kompānijas tuvākajos ekspansijas plānos neietilpst. Saistībā ar plānu maiņu H&M runasvīrs atbildē LD ir lakonisks: «Mums vienmēr ir svarīgi atrasties labākajā iespējamajā vietā, un tagad, kad esam atraduši piemērotu atrašanās vietu, esam izlēmuši atvērt savu pirmo veikalu Rīgā.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Apranga investēs vairāk nekā 6 miljonus eiro luksusa segmentā

Žanete Hāka,16.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas apģērbu mazumtirgotājs Apranga Group luksusa veikalu segmentā investējis aptuveni 20 miljonus Lietuvas litu (vairāk nekā 4 miljonus latu), liecina uzņēmuma paziņojums NASDAQ OMX Vilnius.

Uzņēmums šonedēļ atvēris dažādu luksusa zīmolu veikalu Tallinā. Veikalā pārstāvēti tādi zīmoli kā Gucci, Dolce & Gabbana, DSquared2 un Ralph Lauren. Investīcijas veikalā sasniedz 0,5 miljonus eiro, un kopējais veikala lielums ir 350 kvadrātmetri.

Patlaban attīstība luksusa segmentā ir viens no Apranga Group stratēģiskiem mērķiem. Kopumā šogad ir atvēri vai atjaunoti seši veikali – Burberry veikals Tallinā, Rīgā, pēdējā koncepta veikals Emporio Armani un Ermenegildo Zegna Rīgā, kā arī Nude Tallinā un Rīgā.

Kopējais investīciju apjoms šajos projektos sasniedz 3,2 miljonus eiro.

Tāpat šajā nedēļā Apranga Group ir sākusi luksusa veikalu reorganizāciju Viļņas rātslaukumā. Līdz nākamā gada beigām tajā tiks atvērti Burberry, Emporio Armani, Ermenegildo Zegna un Hugo Boss, kā arī Mados Linija veikali. Šajā projektā investīcijas veido 2,9 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Arī Burberry ievieš jaunu kolekciju izplatīšanas modeli

LETA,20.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Britu modes nams Burberry sācis tirgot jauno kolekciju uzreiz pēc skates Londonas modes nedēļā, turpinot zīmolu Tom Ford un Tommy Hilfiger Ņujorkā aizsākto tendenci.

Modes industrijā ierasts, ka kolekcija pārdošanā nonāk vairākus mēnešus pēc izrādīšanas modes nedēļā. Taču interneta laikmetā, kad fotogrāfijas no skates uzreiz nonāk atklātībā un «ātrās modes» zīmoli tērpus nokopē vēl pirms oriģinālu parādīšanās veikalu plauktos, parastā kārtība tiek mainīta.

«Man patīk tradicionāla, skaista, lēni tapusi amatniecība, bet mēs dzīvojam laikā, kad viss mainās. Ātrums ir ļoti nozīmīgs,» norāda Burberry radošais direktors Kristofers Beilijs. «Mēs mainām veidu, kādā strādājam, domājam un dzīvojam.»

Londonas un Ņujorkas modes nedēļās vērstas uz modes biznesa veicināšanu, kamēr Milānā un Parīzē lielākais uzsvars likts uz māksliniecisko izpaušanos. Tādi luksusa zīmoli kā Dior un Chanel uzstāj, ka acumirklīga kolekcijas nonākšana pārdošanā varētu izjaukt radošo procesu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: facebook.com/DinoZooLV

Neatkarīgi no mājdzīvnieka sugas, ikvienam mājas mīlulim nepieciešama kvalitatīva barība un aprūpe. Plašākais zoo preču interneta veikals Dinozoo.lv jau kopš 2018. gada mājdzīvnieku saimniekiem nodrošina iespēju visu mīluļiem nepieciešamo iegādāties ne tikai ērtāk un ātrāk, bet arī izdevīgāk. Dinozoo.lv interneta zoo veikals piedāvā preces gan suņu un kaķu, gan grauzēju, putnu un zivtiņu, gan arī eksotisko mājdzīvnieku īpašniekiem.

Kā atzīst uzticīgie Dinozoo.lv pircēji – plašais preču klāsts, daudzveidīgā izvēle, izdevīgie akciju un atlaižu piedāvājumi, kā arī ērtā iepirkšanās pieredze, ir tas, kas vilina iepirkties tieši Dinozoo.lv. Taču, kādas tad ir bijušas Dinozoo.lv pircēju un viņu mīluļu iecienītākās pērnā gada izvēles? Par populārākajām 2023. gada precēm un preču grupām stāsta Dinozoo.lv E-komercijas projektu vadītāja Jekaterina Kļučerova.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Intervija: Maratons kā svētki

Kristīne Stepiņa,27.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Raimondam Soopargam maratonu skriešana ir gan maizes darbs, gan hobijs

Ar sporta preču mazumtirdzniecību Raimonds nodarbojas jau vairāk nekā 20 gadu, bet šopavasar viņš izveidojis veikalu pareizai skriešanai 42 km 195 m, kas apzīmē klasiskās maratona distances garumu. Kopš 2008. gada viņš pieveicis vairākus maratonus, tostarp Ņujorkā un Berlīnē, turklāt iesākt sezonu ar pusmaratona distanci Rīgas maratonā viņam jau ir ieradums.

Jums pieder veikals ar ambiciozu saukli Veikals pareizai skriešanai. Ko tas ietver?

Mana pieredze sporta preču mazumtirdzniecībā ir aptuveni 20 gadi. Padziļināti ar skriešanas lietām nodarbojos kopš 2009. gada, kad atvēru tajā laikā pirmo specializēto veikalu Baltijas valstīs – Maratons. Kopš 2008. gada pats esmu pieveicis vairākus klasiskos maratonus Ņujorkā un Berlīnē, kā arī katru gadu par normu ir kļuvis noskriet vairākus pusmaratonus, turklāt iesākt sezonu ar pusmaratona distanci Rīgas maratonā jau ir tradīcija. Ņujorkas un Berlīnes maratonos tiku pirmajā 10 tūkstošniekā, tos noskrienot attiecīgi 3 h 45 min un 3 h 47 min. Maratons ir tāda distance, kurai īpaši nesagatavojoties, līdz galam tikt nevar. Garās distances skrien ļoti dažāda publika, daudz tādu cilvēku, kuri ikdienu pavada pie datoriem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Pirms Ziemassvētkiem zeļ pop-up veikalu bizness

Anda Asere,04.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ziemassvētku laikā uzplaukst pop-up jeb īstermiņa veikalu bizness, kuri piedāvā svētku dāvanas, kas lielākoties ražotas tepat Latvijā.

Pop-up veikali parasti ir atvērti noteiktu laika posmu un par godu kādam notikumam. Šobrīd Rīgā tādi ir vismaz četri – Christmas Popup Store, Ziemassvētku veikals, ArtiChic Latvian Pop-Up Store un Paviljons. «Pēc pirmās reizes likās, ka otrajam nekad dzīvē neķeršos klāt, jo tas ir smags darbs. Nav nemaz tik vienkārši atvērt veikalu uz nedēļu, divām vai mēnesi,» stāsta Liena Kalna, Ziemassvētku veikala īpašniece. Taču šogad viņas veikals savas durvis ver jau piekto reizi. Iepriekšējos gados tas ir bijis iekārtots tirdzniecības centros, bet šogad – Barona ielā. L. Kalna atzīst, ka ar katru gadu kļūst arvien grūtāk realizēt šādu projektu, jo Ziemassvētku laikā parādoties daudz līdzinieku. Konkurence gan ir laba lieta, liek sapurināties, atrast jaunus ražotājus un izdomāt ko interesantu, lai piesaistītu apmeklētājus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada augusta vidū Babītes pagasta Piņķos durvis vērs modes zīmolu outlet jeb, latviskojot saskaņā ar Valsts valodas centra norādēm, zīmolpreču izpārdošanas ciemats "Via Jurmala Outlet Village". Baltijā šis būs pirmais outlet ciemats zem klajas debess, saskaņā ar attīstītāja vīziju - pilsēta pilsētā.

"Via Jurmala Outlet Village", kura raksturīgā iezīme, raugoties no dizaina viedokļa, ir Vidusjūras stila ēkas un ieliņas, visa gada garumā apmeklētājiem tiks piedāvāts iegādāties pasaulē populāru zīmolu iepriekšējo sezonu un outlet konceptam īpaši veidotu kolekciju preces.

"Via Jurmala Outlet Village" mārketinga vadītāja Anna Žigalova biznesa portālam db.lv stāsta: "Skatāmies uz tirgu, kurā jau darbojas esošie spēlētāji. Mēs varam tikai to pārdalīt, paņemt kādu tirgus daļu ar izdevīgāku piedāvājumu." Šobrīd uzstādīts 15% relatīvās (starp definētiem konkurentiem) tirgus daļas mērķis pirmajos divos gados.

"Via Jurmala Outlet Village" tiks attīstīts divās kārtās. Pirmajā kārtā ir ieguldīti 27 miljoni eiro. Otrās kārtas koncepts vēl tiek izstrādāts, saskaņojot ar potenciālo nomnieku vēlmēm, tādēļ plānotais investīciju apjoms vēl tiek rēķināts. Vaicāta, kad varētu sākties otrās kārtas attīstība, A. Žigalova teic, ka saskaņā ar šā brīža plāniem vismaz pusotru gadu plānots veltīt uzmanību pirmajai kārtai un pēc tam pievērsties tālākai attīstībai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Biznesa vieta: Baznīcas iela - klusa, bet ar potenciālu

Anda Asere,28.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baznīcas ielu posmā no Ģertrūdes līdz Stabu ielai vislabāk raksturo tās uzņēmumu teiktais – līdzīga Miera ielai, zaļa, mierīga, klusa, nostāk no centrālajām galvaspilsētas ielām, bet ar attīstības iespējām.

Baznīcas ielā labi sadzīvo dažādi uzņēmumi – gan šī rajona ilgdzīvotāji, piemēram, vīna veikals Berno vīni, apakšveļas veikals Triumph un krodziņš Muklājs, gan jauni un moderni veikaliņi, kas pievienojušies samērā nesen.

Pirms gandrīz trim gadiem Baznīcas ielas puspagrabiņā sāka strādāt gaismas virteņu veikaliņš Cherry Picking. «Baznīcas iela ir nostāk no centrālās – Brīvības – ielas, bet tas mums patīk pat labāk, jo šeit ir kur atstāt mašīnu, cilvēki ir nesteidzīgi. Te ir tāda kā miera osta. Cilvēks, kurš te nāk, atbilst mūsu klienta profilam – viņam patīk interesantas lietas, vēlas nesteidzīgi iepirkties,» spriež Egija Taube, Cherry Picking līdzīpašniece. Viņas biznesa partnere Līva Vīgante uzskata, ka arī apkārt esošie uzņēmumi ir pluss, jo pamazām iela attīstās. «Arī man liekas, ka šī iela attīstās, te ir daudz interesantu veikalu,» saka Mišela Šehurina, filca apavu izgatavotāja Woolings mārketinga vadītāja. Uzņēmuma īpašniece Marija Vlasova piekrīt, ka šai ielai ir liels potenciāls. Viņai šī vieta patīk un viņas skatījumā te jūtama hipsterīgi intelektuāla enerģija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Akciju cenas pieaug Volstrītā, bet krītas Eiropas biržās; naftas cenas sarūk

LETA--AFP,09.10.2024

Saasinoties Pekinas un ES tirdzniecības strīdam, Ķīna otrdien paziņoja, ka ieviesīs papildi nodevas brendijam un konjakam, kas importēts no ES.

Foto: pixabay.com

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akciju cenas otrdien pieauga Volstrītā, bet kritās Eiropas biržās, savukārt pasaules naftas cenas saruka, Ķīnai atliekot paziņojumu par jauniem ekonomikas stimulēšanas pasākumiem.

Volstrītas indeksu kāpumu veicināja optimisms par ASV ekonomikas labo stāvokli.

Eiropas biržu indeksi kritās pēc akciju cenu samazināšanās Āzijas biržās un sagrautām cerībām uz lielāku pieprasījumu Ķīnā.

Saasinoties Pekinas un ES tirdzniecības strīdam, Ķīna otrdien paziņoja, ka ieviesīs papildi nodevas brendijam un konjakam, kas importēts no ES. Pēc ES izmeklēšanas par Pekinas subsīdijām Ķīnas elektromobiļu ražotājiem šogad Ķīna sāka izmeklēšanu par ES brendija nozari.

"Remy Cointreau" akcijas cena kritās par vairāk nekā 6%, "Pernod Ricard" akcijas cena - par apmēram 4%, LVMH akcijas cena - par vairāk nekā 3%, un "Kering" akcijas cena - par vairāk nekā 4%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viedpulksteņi rada draudus tradicionālajai pulksteņu industrijai

Dažkārt, izvērtējot kādu tendenču ietekmi, vieglāk ir noteikt zaudētājus nekā uzvarētājus. Līdzīgi, runājot par investīcijām tehnoloģiju kompānijās, teicis arī pasaulslavenais investors Vorens Bafets. Proti, leģendārais investors, uzstājoties ar retu lekciju kādā ASV universitātē, norādīja, ka pagājušā gadsimta pirmajā pusē bija faktiski neiespējami pateikt, kura ASV autoražotāja akcijās ieguldījumi varētu būt perspektīvākie. Spēkratu ražotāju un dažādu zīmolu bija pārāk daudz, un bija zināms, ka izdzīvot visi nespēs. Pasakot šo, V. Bafets izmeta asprātīgu padomu, ka tajā brīdī bija skaidrs, ka zaudētāji būs zirgi, un tādēļ investoram vajadzēja «šortot zirgus» (šortošana ir īso pozīciju atvēršana jeb spēlēšana uz vērtspapīru cenu kritumu).

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Covid-19 skarto nozaru sarakstā aicina iekļaut arī nepārtikas tirdzniecību

Anda Asere,26.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas izcelsmes Baltijas apģērbu tirdzniecības kompānija "Apranga Group" rosina koronvīrusa ietekmēto nozaru sarakstā ietvert arī nepārtikas tirdzniecības uzņēmumus.

"Latvijā nepārtikas preču tirdzniecībā strādā aptuveni 40 tūkstoši cilvēku – 1/20 daļa no visa valstī esošā darbaspēka. Vairāk nekā puse no viņiem ir jauni cilvēki, kuri uztur savu ģimeni un kam ir ilgtermiņa finanšu saistības. Viņi ir patērētāji un ekonomikas mugurkauls un viņi nevar pārciest šo krīzi bez valdības atbalsta. Mēs atbalstām visus Eiropas un vietējā līmenī pieņemtos pasākumus, kas nepieciešami pandēmijas ierobežošanai. Vīruss neapstājas pie robežām un tas nepazīst nekādus ierobežojumus – mēs visi cietīsim no tā izraisītajām sekām, tāpēc arī atbildei jābūt solidārai," uzskata Rimants Pervenecks (Rimantas Perveneckas), "Apranga Group" ģenerāldirektors.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas arhitekti nav rimušies dažādu pasaulē jau uzceltu ēku un pat ciemu atdarināšanā, un šoreiz Ķīnā uzcelta Itālijas Florences kopija, informē Reuters.

Pekinā un tās apkārtnē dzīvojošie ik dienas var iziet pastaigā un iepirkties «Florences ciemā». Aptuveni 200 tūkstošus kvadrātmetru plašais tirdzniecības centrs 20 minūšu attālumā no Ķīnas galvas pilsētas uzcelts labības lauka vietā, un tā izmaksas lēstas aptuveni 220 miljonu ASV dolāru apmērā. Tajā nokopēta Itālijai raksturīgā arhitektūra, Florences kanāls, Itālijas pilsētā redzamie tilti, tāpat tajā uzcelta ēka, kas atgādina Kolizeju Romā.

Tirdzniecības centrs tika atklāts pērnā gada maijā, un tajā atrodami aptuveni 200 pasaulē pazīstamu apģērbu zīmolu veikali, tostarp Giorgio Armani, Salvatore Ferragamo, Bulgari, Tod’s, Versace, Burberry un Celine.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Aizdomās par viltošanu no plaši pazīstama veikala Rīgā konfiscē UGG zābakus

Lelde Petrāne,13.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policijas Ekonomisko noziegumu apkarošanas pārvaldes (ENAP) inspektori vienā no atpazīstamākajiem apavu veikaliem Rīgā konfiscējuši 76, visticamāk, viltotus Austrālijas zīmola UGG zābaku pārus. Konfiscēto apavu vidū, lai gan mazākā skaitā, bija arī tādi, kas marķēti ar Lielbritānijas firmas Burberry vārdu.

Valsts policijas ENAP vēsta, ka par iespējamo nelegālo preci policijas darbiniekiem paziņojis preču zīmes īpašnieks. Aizdomīgie UGG apavi no oriģinālajiem atšķīrušies vizuāli. Uz tiem bijis atveidots zīmola nosaukums, kaut gan uz oriģinālajiem apaviem šāda uzraksta nav.

Lai nekļūtu par krāpniecības upuri, iepērkoties ieteicams pievērst uzmanību apavu vizuālām pazīmēm, jo tas var liecināt par viltojumu. Tāpat vienmēr jāpievērš uzmanība cenai, jo neticami zema cena arī var liecināt, ka prece ir viltojums – šajā gadījumā zābaki veikalā bija gandrīz trīs reizes lētāki par šī zīmola apavu vidējo tirgus cenu. No veikala konfiscētie apavi nav bijuši izgatavoti no dabīgiem materiāliem, lai gan minētās firmas apaviem būtu jābūt no aitādas. Lai noteiktu patieso kaitējumu Valsts budžetam, no zīmola UGG pārstāvjiem tiek gaidīts iesniegums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Apranga Group apgrozījums Latvijā audzis par 6,8%

Žanete Hāka,02.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada februārī Lietuvas apģērbu mazumtirdzniecības uzņēmuma Apranga Group apgrozījums sasniedzis 12,5 miljonus eiro, kas ir par 12,9% vairāk nekā iepriekšējā gada attiecīgajā periodā, liecina paziņojums Nasdaq Vilnius.

Šā gada divos mēnešos Apranga Group mazumtirdzniecības apgrozījums auga par 10% līdz 27,7 miljoniem eiro.

Lietuvā divos mēnešos apgrozījums audzis par 7,2%, Latvijā – par 6,8%, bet Igaunijā – par 32%.

Patlaban Apranga Group pieder 163 veikali. Apranga Baltijas valstīs pārstāv tādus zīmolus kā Aldo, Bershka, Promod, Mango, Pull&Bear, s.Oliver, Zara, Moskito, Coccinelle, Marella, Tom Tailor, Armani Jeans, Burberry, Emporio Armani, Hugo Boss un citus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Apranga Group iegādājusies piecus Mango veikalus Igaunijā un Latvijā

Žanete Hāka,02.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas mazumtirdzniecības uzņēmums Apranga Group noslēdzis piecu Mango veikalu iegādi Igaunijā un Latvijā, liecina paziņojums NASDAQ OMX Vilnius.

Šie veikali atrodas Tallinā, Viru Keskus un Rocca al Mare tirdzniecības centros, kā arī Rīgas tirdzniecības centros Alfa, Galerija Centrs un Galleria Riga.

Veikali iegādāti no Latvijas kompānijas SIA Imobile Style un tās radniecīga uzņēmuma Igaunijā.

Līdz šim Apranga Group piederēja seši Mango veikali Lietuvā un pa vienam Latvijā un Igaunijā. Apranga Group atvēra pirmo Mango franšīzes veikalu Viļņā 2000. gadā.

Tādējādi pēc darījuma Apranga Group kopumā Baltijas valstīs piederēs 149 veikali: 93 Lietuvā, 41 Latvijā un 15 Igaunijā. Uzņēmums pārstāv tādus zīmolus kā Zara, Burberry, Gucci, Dolce & Gabbana, Hugo Boss, Emporio Armani, Ermenegildo Zegna, Ralph Lauren, Massimo Dutti, Max Mara, Mango, Bershka, Pull and Bear, Mexx, Stradivarius, Promod, s.Oliver, Desigual, Aldo, Tom Tailor, Tommy Hilfiger, Marella, Strellson, Diesel, Morgan, Jack and JonesZ un citus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Apranga nākamgad plāno kāpināt apgrozījumu par 8%

Žanete Hāka,20.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas apģērbu mazumtirgotājs Apranga Group nākamajā gadā plāno apgrozījumu palielināt par 8%, salīdzinot ar šā gada gaidāmo apgrozījumu, liecina uzņēmuma paziņojums NASDAQ OMX Vilnius.

Paredzēts, ka kopējais apgrozījums nākamgad sasniegs 182 miljonus eiro.

Nākamajā gadā uzņēmums plāno atvērt vai rekonstruēt 25-30 veikalus, un kopējās investīcijas varētu sasniegt aptuvwni 6,4-7,2 miljonus eiro.

Db.lv jau rakstīja, ka šā gada desmit mēnešos Apranga Group mazumtirdzniecības apgrozījums sasniedza 137,3 miljonus eiro, kas ir par 10% vairāk nekā pērn attiecīgajā periodā. Oktobrī uzņēmuma apgrozījums sasniedza 15,7 miljonus eiro, kas ir par 5,9% vairāk nekā pagājušā gada oktobrī.

Desmit mēnešos Apranga Group mazumtirdzniecības apgrozījums visstraujāk audzis Latvijā – par 13,3%, Lietuvā – par 9% un Igaunijā – par 8,6%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dažas dienas pēc tam, kad Eiropas Savienība (ES) Ķīnai bija noteikusi sankcijas par cilvēktiesību pārkāpumiem pret uiguru minoritāti, Ķīnas oficiālie mediji pastiprinājuši Rietumu kritiku, aicinot uz boikotu.

Uzbrukumi sākās trešdien, kad valsts raidsabiedrība CCTV brīdināja, ka Ķīnas pircēji "balsos ar kājām un boikotēs nesavaldīgās firmas", šādi izsakoties par Zviedrijas apģērbu ražotāju H&M.

Tā produkti jau pazuduši no tīmekļa veikaliem, un tīmeklī izplatīti aicinājumi uzņēmumu boikotēt.

H&M pērn paziņoja, ka pārtrauks iepirkt kokvilnu no Ķīnas Sjiņdzjanas reģiona, kur mīt vairums Ķīnas uiguru un kur izveidotas spaidu darbu nometnes.

Ceturtdien partijas laikraksts "Global Times" zīmoliem "Adidas", "Nike" un "New Balance" pārmeta, ka tie izteikuši "asas piezīmes" par Sjiņdzjanu.

Nopēlumu izpelnījušies arī tādi modes zīmoli kā "Burberry" un "Zara".

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Apranga audzē apgrozījumu; lielākais kāpums - Latvijā

Gunta Kursiša,01.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopumā šā gada deviņos mēnešos vislielākais Apranga Group apgrozījuma kāpums no visām Baltijas valstīm ir bijis Latvijā – salīdzinot ar pērnā gada attiecīgo laika posmu Apranga Group Latvijā apgrozīja par 30,3% vairāk, sasniedzot 26,5 milj. eiro, liecina paziņojums biržā NASDAQ OMX.

Kopumā Baltijas valstīs laikā no šā gada janvāra līdz septembrim Apranga Group apgrozījums sasniedza 110 milj. eiro – par 25,2% vairāk nekā pērnā gada deviņos mēnešos. Lietuvā minētajā laika posmā tika apgrozīti 69,5 milj. eiro, kas ir par 25,2% vairāk nekā pērnā gada attiecīgajā periodā, bet Igaunijā – 14,0 milj. eiro, kas ir 21,3% kāpums gada griezumā.

Lietuvas apģērbu mazumtirdzniecības Apranga Group apgrozījums šā gada septembrī, salīdzinot ar pērnā gada attiecīgo mēnesi, ir palielinājies par 28,5%, sasniedzot 15,5 milj. eiro. Savukārt šā gada trešajā ceturksnī Apranga Group apgrozījums bija 44,5 milj. eiro, kas ir par 26,7% vairāk nekā 2011. gada analoģiskā periodā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rūbija Bārnhila (11 gadi) ir uzlecoša Holivudas zvaigzne. Šobrīd viņas honorārs par lomu Stīvena Spīlberga filmā The big friendly giant /Lielais draudzīgais milzis/ sasniedz apmēram 490000 sterliņu mārciņu. Iznācienam uz Kannu sarkanā paklāja viņa izvēlējusies Latvijā radītu kleitu.

«Kā mūsdienīgs bērns, Rūbija sev kleitu meklēja interneta veikalā childrensalon.com, kur līdzās tādiem zīmoliem kā Burberry, Dior, Gucci, Fendi, Roberto Cavalli var atrast arī mūsu radītos apģērbus. Mums veicās, viņai iepatikās tieši mūsu kleita - Lazy Francis jau lielu popularitāti iekarojušais modelis,» stāsta dizainere Olga Krūze. «Es ar Rūbiju tikos klātienē. Zālē, kur bija daudz tērpu no pasaules augstākā līmeņa dizaineriem, un viņas stilists viņai piedāvāja kleitas, kas bija viena par otru krašņākas, Rūbija atkal izvēlējās Lazy Francis. Domāju, ka ir lieki stāstīt, cik lieliski bija to piedzīvot! Es ar savu darbu ļoti cenšos iekarot ne tikai Latvijas, bet arī ārvalstu bērnu sirdis un šis bija izcils panākums! Mani pārsteidza šīs meitenes profesionalitāte - viņa izvēlējās kleitu, kas atšķīrās no visām citām un atteicās no savu palīgu piedāvājumiem to papildināt ar bantēm, lentām, volāniem un ziediem,» ar iespaidiem dalās dizainere.

Komentāri

Pievienot komentāru