Jaunu zīmolu ienākšana un lielāki tirdzniecības apjomi – šā gada raksturīgais mazumtirdzniecībā.
Mazumtirdzniecības apgrozījums pa mēnešiem pret iepriekšējo gadu audzis visa gada garumā, liecina Centrālās Statistikas pārvaldes (CSP) dati. Tirgotāji arī nākamgad redz pozitīvu pakāpenisku attīstību pie nosacījuma, ja ekonomika turpinās attīstīties.
Lielākie pārtikas mazumtirgotāji šogad turpināja jaunu veikalu atvēršanu un esošo modernizēšanu. Maxima Latvija vadība novērojusi, ka kopumā valstī iedzīvotāju pirktspēja ir palielinājusies pavisam nedaudz. Tomēr Maxima Latvija sasniegusi apgrozījuma pieaugumu par 11 % 2012.gada pirmajā pusgadā, kas lielā mērā panākts uz veikalu tīkla paplašināšanās rēķina, stāsta kompānijas preses sekretārs Ivars Andiņš. Kopumā 2012.gada darbības rezultātus kompānijas vadība vērtē pozitīvi, lai gan sasniegtais ir panākts ar lielām pūlēm, būtiski investējot attīstībā un modernizācijā. Maxima veikalu skaits Latvijā sasniedzis 141 veikalu.
Par 26 veikaliem kopējo veikalu skaitu šogad audzējis Latvijas pārtikas veikalu tīkls top! Un šā gada nogalē tiks atvērts jau 176. šī zīmola veikals, kas atradīsies Valmierā. Paredzams, ka visas grupas apgrozījums šajā gadā būs par 18% vairāk nekā pērn. top! nākošajā gadā plāno atvērt 20-25 jaunus veikalus, jaunas ražotnes, kā arī turpināt 2012. gadā iesākto darbu pie privātās preču zīmes produktiem, stāsta Iepirkumu grupas mārketinga vadītāja Ilona Bukša. Kopumā tirgotāji saredz nopietnāku konkurences cīņu nākamgad, taču skaidrs, ka tas pircējiem būs izdevīgāk.
2012. gads tirdzniecības nozorē raksturīgs ar vairāku starptautiski pazīstamu apģērbu un apavu zīmolu ienākšanu. Investējot piecus miljonus eiro, septembrī Rīgā durvis vēra Zviedrijas mazumtirdzniecības kompānijas H&M divi veikali – viens Galerijā Centrs, otrs – tirdzniecības parkā Alfa. H&M savu paplašināšanos Baltijā sāka ar Rīgu un nākamais solis būs veikala atvēršana nākamā gada rudenī Igaunijā.
Novembrī, ieguldot 800 tūkstošus eiro, savus pirmos veikalus Galerijā Rīga vērusi Spānijas tekstilizstrādājumu grupa Grupo Cortefiel. Kompānija tuvākajos piecos gados plāno Baltijā atvērt ap 50 veikalu un šī paplašināšanās ir daļa no globālā plāna.
Savukārt otra lielāka britu zīmola Next pirmais veikals atvērts t/c Spice un arī tā vadības ieceres saistās ar veikalu skaita palielināšanu tuvākajos gados līdz desmit. Uz franšīzes pamata lietuviešu kapitāla uzņēmums Apranga Group šogad Rīgā atvēra britu zīmola Burberry veikalu un pēc rekonstrukcijas arī Emporio Armani veikalu. Apranga Group šogad pirmajos deviņos mēnešos visstraujāk no Baltijas valstīm apgrozījumu audzējusi tieši Latvijā – par 30,3 % vairāk, nekā pērn. Deviņu mēnešu laikā Apranga Group atvēra 16 jaunus veikalus, ieskaitot divus Burberry, trīs Massimo Dutti un piecus Aldo zīmola veikalus.