2016. gada augustā, salīdzinot ar 2015. gada augustu, mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums palielinājās par 1,1 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās.
Pārtikas preču grupā apgrozījums samazinājās par 2,3 %, bet nepārtikas preču grupā tas pieauga par 2,8 %.
2016. gada augustā salīdzinājumā ar 2015. gada augustu lielākais apgrozījuma kāpums nepārtikas preču grupā bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 23,7 %), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 21,1 %), farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 9,0 %), mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 7,9 %), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 7,2 %). Savukārt mazumtirdzniecības apgrozījuma kritums bija mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 4,9 %), informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 3,0 %), metālizstrādājumu, krāsu un stikla mazumtirdzniecībā (par 2,5 %), kā arī autodegvielas mazumtirdzniecībā (par 0,6 %).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, palika nemainīgs.
2016. gada augustā, salīdzinot ar jūliju, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 0,2 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums palielinājās par 0,5 %, bet nepārtikas preču pārdošanas apjoms saruka par 0,9 %.
Salīdzinot ar jūliju, apgrozījums pieaudzis kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 12,6 %), mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 4,6 %), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 3,3 %), kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 3,0 %), farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 2,8 %). Savukārt apgrozījums krities autodegvielas mazumtirdzniecībā (par 4,5 %), mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 1,8 %), kā arī metālizstrādājumu, krāsu un stikla mazumtirdzniecībā (par 1,1 %).
2016. gada augustā salīdzinājumā ar jūliju mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, palielinājās par 0,8 %.