2017. gada martā, salīdzinot ar 2016. gada martu, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 1,5 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās.
Pārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms samazinājās par 0,8 %, bet nepārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 3,3 %.
Lielākais apgrozījuma kāpums nepārtikas preču grupā bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 19,3 %), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 18,3 %) un autodegvielas mazumtirdzniecībā (par 12,0 %). Savukārt apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 8,1%), mazumtirdzniecībā nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtika (par 5,6 %), kā arī apģērbu un apavu mazumtirdzniecībā (par 2,7 %).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 8,2 %.
2017. gada martā, salīdzinot ar februāri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums palielinājās par 0,1 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 0,5 %, bet nepārtikas preču pārdošanas apjoms pieauga par 0,4 %.
Apgrozījums pieaudzis informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 11,9 %), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 7,5 %), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 4,8 %), farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 1,8 %), kā arī autodegvielas mazumtirdzniecībā (par 0,4 %). Savukārt apgrozījums krities mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 5,8 %), nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtika (par 3,9 %), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 3,8 %), metālizstrādājumu, krāsu un stikla mazumtirdzniecībā (par 1,1 %).
2017. gada martā salīdzinājumā ar februāri mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, palielinājās par 13,6 %. Gadu iepriekš – 2016. gada martā, salīdzinot ar februāri – apgrozījums pieauga par 10,6 %.