2017. gadā, salīdzinot ar 2016. gadu, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 4,2 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās. Savukārt mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 7,4 %.
Pārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms palielinājās par 3,9 %, nepārtikas preču mazumtirdzniecība, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, pieauga par 5,1%, bet autodegvielas mazumtirdzniecības–par 2,9 %.
Dati atklāj, ka 2017. gada decembrī, salīdzinot ar 2016. gada decembri, mazumtirdzniecības apgrozījums pēc kalendāri izlīdzinātajiem datiem salīdzināmajās cenās pieauga par 6,4 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms palielinājās par 8,8 %, nepārtikas preču mazumtirdzniecība, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, pieauga par 3,9%, bet autodegvielas mazumtirdzniecības–par 8,3 %.
Salīdzinot ar iepriekšēja gada decembri, lielākais apgrozījuma kāpums nepārtikas preču grupā bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu (par 21,1 %), metālizstrādājumu, krāsu un stikla (par 22,2 %), kā arī kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 8,9 %). Savukārt apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 16,9 %), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu (par 2,6 %), mājsaimniecības elektroierīču (par 3,5 %), kā arī farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 2,5 %).
2017. gada decembrī, salīdzinot ar novembri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 0,2 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums palielinājās par 0,3 %, nepārtikas preču pārdošanas apgrozījums, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, saruka par 0,9 %, bet autodegvielas mazumtirdzniecība pieauga par 3,7 %.
CSP norāda, ka salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, apgrozījums pieauga metālizstrādājumu, krāsu un stikla (par 3,3 %), informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 2,0 %), kā arī mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 2,5 %) un stendos un tirgos (par 4,8 %).
Savukārt apgrozījums kritās mājsaimniecības elektroierīču (par 13,5 %), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu (par 7,4 %), kā arī kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 3,2 %).
2017. gada decembrī salīdzinājumā ar novembri mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 16,9 %.