2016. gada jūlijā, salīdzinot ar 2015. gada jūliju, mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums palielinājās par 1,3 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās.
Pārtikas preču grupā apgrozījums samazinājās par 3,9 %, bet nepārtikas preču grupā tas pieauga par 4,6 %.
2016. gada jūlijā salīdzinājumā ar 2015. gada jūliju lielākais apgrozījuma kāpums nepārtikas preču grupā bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 15,5 %), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 12,2 %), autodegvielas mazumtirdzniecībā (par 11,5 %), metālizstrādājumu, krāsu un stikla mazumtirdzniecībā (par 4,2 %), farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 1,8 %). Savukārt mazumtirdzniecības apgrozījuma kritums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 8,3 %), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 7,6 %), mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 6,1 %), kā arī kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 1,7 %),
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, samazinājās par 1,8 %.
Šajā jūlijā, salīdzinot ar jūniju, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 0,4 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums saruka par 2,5 %, bet nepārtikas preču pārdošanas apjoms palielinājās par 2,3 %.
Salīdzinot ar jūniju, apgrozījums pieaudzis mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 7,1 %), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 5,6 %), informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 5,3 %), mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 3,0 %) un autodegvielas mazumtirdzniecībā (par 2,5 %). Savukārt apgrozījums krities kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 5,6 %), kā arī kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 4,4 %).
Jūlijā salīdzinājumā ar jūniju mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, palielinājās par 3,8 %.