2016. gada septembrī, salīdzinot ar 2015. gada septembri, mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums palielinājās par 0,5 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās.
Pārtikas preču grupā apgrozījums samazinājās par 1,8 %, bet nepārtikas preču grupā tas pieauga par 1,6 %.
2016. gada septembrī salīdzinājumā ar 2015. gada septembri lielākais apgrozījuma kāpums nepārtikas preču grupā bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 12,2 %), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 11,3 %), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 9,1 %), metālizstrādājumu, krāsu un stikla mazumtirdzniecībā (par 7,3 %), farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 6,2 %). Savukārt mazumtirdzniecības apgrozījuma kritums bija mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 16,2 %), informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 2,6 %), kā arī autodegvielas mazumtirdzniecībā (par 1,6 %).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 0,9 %.
2016. gada septembrī, salīdzinot ar augustu, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 0,8 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums palielinājās par 0,3 %, bet nepārtikas preču pārdošanas apjoms saruka par 1,3 %. Apgrozījums krities mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 6,3 %), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 3,7 %), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 2,8 %), autodegvielas mazumtirdzniecībā (par 2,7 %), farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 1,2 %). Savukārt apgrozījums pieaudzis mazumtirdzniecībā nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtika (par 2,2 %), metālizstrādājumu, krāsu un stikla mazumtirdzniecībā (par 2,0 %), kā arī mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 1,9 %).
2016. gada septembrī salīdzinājumā ar augustu mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 5,8 %.