Šā gada maijā, salīdzinot ar 2015. gada maiju, mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 3,4%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās.
Pārtikas preču grupā apgrozījums palielinājās par 2,1% un nepārtikas preču grupā – par 3,9%.
2016. gada maijā salīdzinājumā ar 2015. gada maiju lielākais apgrozījuma kāpums nepārtikas preču grupā bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 19%), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 11,1%), autodegvielas mazumtirdzniecībā (par 9,5%) un farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 8%). Savukārt mazumtirdzniecības apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 10,1 %), metālizstrādājumu, krāsu un stikla mazumtirdzniecībā (par 6,2%), kā arī informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 1,9%).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieaudzis par 2,2%.
2016. gada maijā, salīdzinot ar aprīli, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 0,9 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums palielinājās par 0,6 %, bet nepārtikas preču pārdošanas apjoms – par 0,9 %.
Salīdzinot ar aprīli, apgrozījums pieaudzis autodegvielas mazumtirdzniecībā (par 6,0 %), mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 5,3 %), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 4,6 %), lietotu preču mazumtirdzniecībā (par 4,1 %), kā arī grāmatu un kancelejas piederumu mazumtirdzniecībā (par 2,9 %). Savukārt apgrozījums krities informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 8,2 %), kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 6,4 %), mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 3,0 %) un metālizstrādājumu, krāsu un stikla mazumtirdzniecībā (par 1,2 %).
2016. gada maijā salīdzinājumā ar aprīli mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, palielinājās par 4,6 %. Gadu iepriekš – 2015. gada maijā salīdzinājumā ar aprīli – apgrozījums pieauga par 3,8 %.