2017. gada janvārī, salīdzinot ar 2016. gada janvāri, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 3,7 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās.
Pārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms samazinājās par 0,1 %, bet nepārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 5,9 %.
Lielākais apgrozījuma kāpums nepārtikas preču grupā bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 12,5 %), kā arī informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 10,6 %). Savukārt lielākais apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 14,2 %) un mazumtirdzniecībā nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtika (par 2,6 %). Autodegvielas mazumtirdzniecības apgrozījums pieaudzis par 8,8 %.
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 8,4%.
2017. gada janvārī, salīdzinot ar 2016. gada decembri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums palielinājās par 2,4 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 4,4 %, bet nepārtikas preču pārdošanas apjoms – par 1,1 %.
Apgrozījums pieaudzis informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 13,8 %), nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtika (par 8,1 %), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 5,3 %), metālizstrādājumu, krāsu un stikla mazumtirdzniecībā (par 2,5 %), kā arī autodegvielas mazumtirdzniecībā (par 1,2 %). Savukārt apgrozījums krities mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 11,0 %), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 7,3 %), farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 2,1 %).
2017. gada janvārī salīdzinājumā ar 2016. gada decembri mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 18,0 %. Gadu iepriekš – 2016. gada janvārī, salīdzinot ar 2015. gada decembri, – apgrozījums saruka par 20,0 %.