Jaunākais izdevums

Mazumtirgotāja "Lidl Latvija" ienākšana Latvijā ir uzlabojusi konkurences situāciju mazumtirdzniecībā, pauda "Luminor" ekonomists Pēteris Strautiņš.

Taujāts par pašreizējo konkurences raksturojumu mazumtirdzniecības tirgū Latvijā, Strautiņš minēja, ka atbildēt uz šādu jautājumu var palīdzēt pārtikas cenu salīdzinājums ar Lietuvu, jo pārtikas cenas Latvijā ilgstoši ir bijušas apmēram par desmito daļu augstākas nekā attiecīgajā kaimiņvalstī. Piemēram, 2021.gadā pārtikas cenu līmenis Latvijā bija 97,6% no ES vidējā, bet Lietuvā 88,7% no ES vidējā līmeņa.

Viņš uzsvēra, ka to nevar izskaidrot algu izmaksu līmenis - tas ir ļoti līdzīgs, arī ne nodokļi, to dēļ pārtika Latvijā varētu būt pat nedaudz lētāka, jo Latvijā ir pievienotā vērtības nodokļa (PVN) samazinātā likme augļiem un dārzeņiem, kamēr Lietuvā tādas nav.

"Ļoti iespējams, ka iemesls ir bijusi salīdzinoši vājā konkurence. Ja Latvijā bija divas spēcīgas nacionālā mēroga ķēdes, tad Lietuvā tās bija četras vai piecas - bez "Rimi" un "Maxima" arī "Lidl", "Iki", arī "Norfa"," uzskaitīja ekonomists, akcentējot, ka pagājušā gada laikā, pastiprinoties konkurencei, pārtikas cenu līmenis Latvijā ir tuvinājies Lietuvas līmenim.

Vienlaikus Strautiņš pauda, ka pārtikas cenu līmenis visā Baltijā ir audzis krietni straujāk nekā Eiropā, bet iemesli tam nav meklējami galvenokārt tirdzniecībā - enerģijas cenu kāpums Baltijā ir bijis straujāks un samērā mazais ražošanas mērogs nozīmē to, ka enerģijas cenu kāpums izmaksas ietekmē proporcionāli vairāk.

"Domāju, ka situācija uzlabojas, "Lidl" ienākšana noteikti pastiprina konkurenci," norādīja Strautiņš, piebilstot, ka sarunās ar līdzšinējiem tirgus līderiem ir dzirdējis, ka "Lidl" ienākšana ir būtiski ietekmējusi viņu darbību.

Vienlaikus Strautiņš akcentēja, ka pēdējā gada laikā "Lidl" ienākšana Latvijā nav vienīgās izmaiņas mazumtirdzniecības nozarē, proti, strauji nostiprinās viens no lielākajiem vietējā kapitāla uzņēmumiem - Smiltenē bāzētais "Madara 89", kas ir lielākais dalībnieks veikalu tīklā "Top", kā arī Latvijā ar diezgan lielām ambīcijām ienāk "SPAR" zīmols.

Vienlaikus "Lidl Latvija" vadītājs Macejs Urbaņskis iepriekš intervijā, atsaucoties uz pētījumu kompānijas "NielsenIQ" datiem, sacīja, ka "Lidl" tirgus daļa pagājušā gada laikā Latvijā ir sasniegusi tuvu 10%, turklāt pašlaik "Lidl" darbības mērķis Latvijā ir tālāka tīkla izaugsme.

Taujāts par konkurenci, Urbaņskis minēja, ka kompānija nekoncentrējas uz konkurenci tikai ar dominējošajiem tirdzniecības tīkliem, bet apzinās, ka Latvijā ir arī citi spēcīgi mazumtirgotāji, kuri varbūt dažkārt ir redzami reģionāli.

Viņš pauda, ka mazumtirdzniecības tirgus pirms "Lidl" ienākšanas Latvijā nebija dinamisks. "Es domāju, ka mēs tirgu esam nedaudz sapurinājuši, ienesuši jaunas krāsas," sacīja Urbaņskis.

Tāpat viņš atzīmēja, ka konkurence vienmēr rada papildu ieguvumus pircējiem un konkurējošajiem uzņēmumiem, jo tikai konkurence spiež domāt, kā strādāt labāk, kā veidot labākus piedāvājumus, kā piedāvāt labākas cenas, kā pārsteigt un izklaidēt pircējus, kā noturēt ieinteresētus darbiniekus.

Vaicāts par veikalu būvniecību, Urbaņskis minēja, ka Latvijā ir daudz brīvu zemes gabalu, tostarp arī Rīgā. Viņš norādīja, ka "Lidl" ir sava pieeja, kā novērtēt vietas piemērotību veikalam, ko veido visas "Lidl" grupas ilggadējā pieredze vairāk nekā 30 valstīs.

"Ļoti svarīgi ir arī tas, ka mēs nebaidāmies no izaicinājumiem. Ja mēs redzam zemes gabalu, kuru izmantot nebūs tik vienkārši, bet tas ļauj mums būt tuvāk saviem klientiem - mēs to darīsim, "sacīja "Lidl" vadītājs.

Aģentūras LETA novērojumi liecina, ka "Lidl" veikali lielākoties tiek būvēti blakus citu mazumtirgotāju ķēžu veikaliem, tostarp vairākumā gadījumu netālu vai iepretim "Rimi". Piemēram, Rīgā "Lidl" atrodas Anniņmuižas bulvārī 77, bet "Rimi" - Anniņmuižas bulvārī 40A, "Lidl" atrodas Augusta Deglava ielā 160, kamēr "Rimi" - Augusta Deglava ielā 161, "Lidl" Stirnu ielā 31, bet "Rimi" - Stirnu ielā 26, "Lidl" Dzelzavas ielā 75B, bet "Rimi" - Dzelzavas ielā 78, līdzīgi arī citviet Rīgā, Kauguros, Jelgavā, Liepājā.

Arī jauno veikalu būvniecībā vērojama līdzīga tendence. Piemēram, Siguldā, kur "Lidl" plānots atvērt Vidzemes šosejā 4A, "Rimi" veikali atrodas gan blakus esošajā tirdzniecības centrā "Šokolāde", gan Ventas ielā 1B. Tāpat "Lidl" atvērs tirdzniecības vietu pie "Spices", kurā atrodas "Rimi Hyper" un Rīgā, Maskavas ielā, netālu no "Rimi", kas atrodas tirdzniecības centrā "Zoom".

"Lidl" pārstāvji aģentūrai LETA nekomentēja veikalu novietojumu attiecībā pret "Rimi" tirdzniecības vietām.

Atbilstoši "Rimi Baltic" īpašnieka Zviedrijas koncerna "ICA Gruppen" 2022.gada finanšu pārskatam "Rimi Baltic" apgrozījums Baltijas valstīs pagājušajā gadā bija kopumā 1,717 miljardi eiro, kas ir par 3,5% vairāk nekā 2021.gadā, bet Latvija bija vienīgā no trim Baltijas valstīm, kur pērn apgrozījums sarucis.

Latvijā "Rimi" apgrozījums 2022.gadā salīdzinājumā ar gadu iepriekš samazinājās par 0,6% - līdz 849,9 miljoniem eiro. Vienlaikus Igaunijā "Rimi" apgrozījums pagājušajā gadā bija 440,7 miljoni eiro, kas ir par 7,8% vairāk nekā 2021.gadā, bet Lietuvā apgrozījums pieauga par 7,8% - līdz 426 miljoniem eiro.

Pārskatā kompānijas vadība norāda, ka finanšu rezultātus ietekmējuši vairāki faktori, tostarp pieaugošā konkurence. "Peļņa pieauga Igaunijā un Lietuvā, kamēr Latvijā tā bija nedaudz zemāka, ko lielākoties negatīvi ietekmēja "Lidl", gada laikā atverot vairākus jaunus veikalus," teikts pārskatā.

Tikmēr mazumtirgotāja "Rimi Latvia" valdes priekšsēdētājs Valdis Turlais pauda, ka pārtikas tirgotāji Latvijā savā starpā vienmēr ir asi konkurējuši, turklāt pēdējos gados konkurence mazumtirdzniecībā ir kļuvusi vēl sīvāka.

Taujāts par "Lidl" ietekmi uz "Rimi" darbu, Turlais sacīja, ka ikviens tirgotājs izvēlas savu darbības stratēģiju un cenu politiku, kas vienlaikus arī paredz dažādas fokusa jomas konkurencei.

Viņš pauda viedokli, ka labākās pozīcijās vienmēr būs tie tirgotāji, kuri spēj precīzāk atbildēt uz patērētāju ikdienas vajadzībām un piedāvāt elastīgu pieeju - būt pieejamiem pircējam ērtā formātā un ar kvalitatīvu piedāvājumu, īpaši izaicinošos un dinamiskos apstākļos kā šobrīd, kad pircēji ir kļuvuši cenu jūtīgāki.

Tāpat Turlais norādīja, ka klientu apjoms patlaban ir saglabājies, taču makroekonomiskajiem notikumiem Latvijā un pasaulē ir bijusi lielākā ietekme uz pircēju paradumiem, klienti ātri pielāgojas jauniem apstākļiem, tāpēc vidējais pirkums ir ar negatīvām tendencēm.

Savukārt "Maxima grupe" 2022.gadā strādāja ar 5,154 miljardus eiro apgrozījumu, kas ir par 14,9% vairāk nekā gadu iepriekš, kamēr kompānijas peļņa saruka par 22,9% - līdz 104,4 miljoniem eiro, liecina kompānijas finanšu pārskats. Peļņas samazinājumu kompānijas vadība skaidroja ar preču cenu līmeņa saglabāšanu, neskatoties uz izmaksu kāpumu un izmaiņām patērētāju uzvedībā.

Tikmēr "Maxima Latvija" 2022.gadā strādāja ar 974,643 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 6,5% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas peļņa saruka par 3,2% - līdz 30,574 miljoniem eiro, liecina informācija "Firmas.lv". Līdztekus energoresursu cenu kāpumam un inflācijas svārstībām, kā vienu no finanšu rezultātu ietekmējošiem faktoriem uzņēmuma vadība gada pārskatā min arī konkurences saasināšanos.

Līdzīgi kā Turlais, arī "Maxima Latvija" korporatīvo komunikāciju projektu vadītāja Laura Bagātā skaidroja, ka mazumtirdzniecības nozarē konkurence vienmēr ir bijusi sīva, taču kompānijā ar to rēķinās.

Viņa pauda, ka pagājušais gads ir bijis pilns izaicinājumu, atstājot būtisku ietekmi uz cilvēku ikdienu un valstu ekonomikām visā pasaulē.

"Kompānijas galvenā uzmanība nemainīgi tiek vērsta uz zemas cenas nodrošināšanu pārtikai un pirmās nepieciešamības precēm, lai mazinātu kopējo inflāciju valstī un tās slogu uz iedzīvotāju labklājību, neskatoties uz konkurentu aktivitātēm," uzsvēra Bagātā.

Vienlaikus uz specifiskākiem jautājumiem par "Lidl" ietekmi uz kompāniju darbu ne "Maxima", ne "Rimi" pārstāvji plašāku komentāru nesniedza.

Jau vēstīts, ka mazumtirdzniecības ķēde "Lidl" Latvijā darbu sāka 2021.gada nogalē.

"Lidl Latvija" apgrozījums finanšu gadā, kas ilga no 2021.gada 1.marta līdz 2022.gada 28.februārim, bija 101,423 miljoni eiro, kamēr kompānijas zaudējumi bija 53,365 miljoni eiro, kas pamatā saistīts ar ieguldījumiem veikalu būvniecībā.

"Lidl Latvija" reģistrēta 2016.gada oktobrī, un uzņēmuma pamatkapitāls ir 365,5 miljoni eiro. Kompānijas vienīgais īpašnieks ir Vācijas "C E - Beteiligungs-GmbH". Savukārt kompānijas patiesais labuma guvējs ir Vācijas pilsonis Dīters Jozefs Švarcs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

“Lidl Latvija” šovasar aktīvi turpina saules paneļu uzstādīšanas programmu, investējot tajā vairāk nekā 910 tūkstošus eiro. Jauni saules paneļi tiks uzstādīti uz pieciem “Lidl” veikaliem Rīgā un viena veikala Salaspilī.

Šovasar uzstādīto saules paneļu kopējā platība pārsniegs 10 500 kvadrātmetrus. Uz šiem sešiem “Lidl” veikaliem uzstādītie saules paneļi saražos gandrīz 752 000 kilovatstundas elektrības. Kopā ar saules paneļiem, kas jau 2022. gada vasarā tika uzstādīti uz diviem “Lidl” veikaliem Rīgā, uzņēmums iegūs vairāk nekā 1 miljonu kilovatstundu zaļās elektrības gadā. “Lidl Latvija” iegūtās zaļās elektrības apjoms gadā būs līdzvērtīgs 476 mājsaimniecību patērētās elektrības apjomam, kā arī katru gadu Latvijas gaisā nenonāks 302,58 tonnas kaitīgo CO2 izmešu.

Kā daļa no starptautiskās “Schwarz Group”, arī “Lidl Latvija” ir apņēmies sasniegt ambiciozus klimata mērķus. Līdz 2030. gadam uzņēmums plāno samazināt savas darbības rezultātā radīto izmešu apjomu par 80%. Lai to sasniegtu, “Lidl Latvija” koncentrējas uz CO2 izmešu samazināšanu visos savas darbības aspektos, tai skaitā, uzstādot saules paneļus uz veikalu jumtiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Lidl sasniegtā tirgus daļa pērn Latvijā varētu būt tuvu 10%

LETA,20.03.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazumtirgotāja SIA "Lidl Latvija" sasniegtā tirgus daļa pagājušajā gadā Latvijā varētu būt tuvu 10%, intervijā sacīja kompānijas vadītājs Mačejs Urbanskis, atsaucoties uz pētījumu kompānijas "NielsenIQ" datiem.

Viņš arī atzīmēja, ka attiecīgos rezultātus vērtē kā izcili labus, ņemot vērā, ka pērn Latvijā darbojās aptuveni 20 "Lidl" veikalu.

"Es teikšu, ka tas, ko mēs gada laikā esam sasnieguši, ir pat vairāk, nekā mēs cerējām. Mēs zinājām, ka klienti Latvijā mūs gaida. Mums kopš 2016.gada bija darba pieredze Lietuvā, tādēļ mēs bijām pārliecināti, ka mūsu ienākšana tirgū būs sekmīga, bet realitāte pārsniedza mūsu gaidas," sacīja Urbanskis, piebilstot, ka "Lidl" darbu sāka ar 15 veikaliem 2021.gada oktobrī un pašlaik to skaits ir sasniedzis 23.

Urbanskis arī atgādināja, ka "Lidl" darbu Latvijā sāka pandēmijas laikā, kad spēkā bija dažādi ierobežojumi, tostarp veikalos drīkstēja atrasties ierobežots pircēju skaits, bet pēc tam situāciju tirgū mainīja karš Ukrainā un augstā inflācija. Tomēr neraugoties uz to, veikalu tīklam izdevies sasniegt daudz labākus rezultātus, nekā bija plānots.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vietējo ražotāju skaits tā veikalos Latvijā ir pieaudzis 2,5 reizes, informē mazumtirgotājs “Lidl”.

Pirms gada, uzsākot savu darbu Latvijā, “Lidl” sadarbojās ar aptuveni 20 vietējiem ražotājiem. Pašlaik produkti no vairāk nekā 50 vietējiem lauksaimniekiem un pārtikas ražotājiem ir pieejami “Lidl” veikalos.

“Sadarbība ar vietējiem ražotājiem ir viens no “Lidl” pamatprincipiem ikvienā valstī, kurā strādājam. Esam gandarīti, ka salīdzinoši īsā laikā esam papildinājuši mūsu starptautisko “Lidl” zīmolu pārtikas preču sortimentu ar Latvijā ražotiem piena, gaļas, zivju un konditorejas produktiem, kā arī ar sezonālo augļu un dārzeņu klāstu. Mūsu mērķis ir attīstīt šo sadarbību arī turpmāk,” stāsta Aleksandru Mags (Alexandru Mag), par iepirkumiem atbildīgais “Lidl Latvija” valdes loceklis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazumtirgotājs SIA "Lidl Latvija" pagājušajā finanšu gadā, kas ilga no 2022.gada 1.marta līdz šā gada 28.februārim, strādāja ar 442,378 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir 4,4 reizes vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas zaudējumi saruka vairākkārt un bija 3,847 miljoni eiro, liecina informācija Lursoft.

Tostarp no pārtikas, dzērienu un tabakas tirdzniecības "Lidl Latvija" pagājušajā finanšu gadā guva ieņēmumus 325,44 miljonu eiro apmērā, kamēr ieņēmumi no nespecializētās vairumtirdzniecības veidoja 104,807 miljonus eiro, ieņēmumi no uzņēmējdarbības veicināšanas palīgdarbības bija 7,465 miljonu eiro apmērā, ieņēmumi no uzglabāšanas un noliktavu saimniecības bija 3,951 miljons eiro, bet vēl 715 550 eiro gūti no nekustamā īpašuma izīrēšanas un pārvaldīšanas.

"Lidl Latvija" pagājušajā finanšu gadā Latvijā guvusi ieņēmumus 326,155 miljonu eiro apmērā, Igaunijā - 116,192 miljonu eiro apmērā, bet Vācijā - 30 752 eiro apmērā.

Gada pārskata vadības ziņojumā teikts, ka pagājušajā finanšu gadā "Lidl Latvija" turpināja paplašināt mazumtirdzniecības veikalu ķēdi, atverot piecus jaunus "Lidl" veikalus Latvijā, iegādājoties vairākus nekustamos īpašumus, kā arī turpināja mazumtirdzniecības veikalu celtniecību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visos 20 “Lidl” veikalos Latvijā veiksmīgi pabeigta pāreja uz jaunajām elektroniskajām cenu zīmēm (ECZ).

Līdz ar ECZ ieviešanu vecās papīra cenu zīmes “Lidl” veikalos tagad ir pilnībā aizstātas ar digitālām ePapīra cenu zīmēm. Aprēķināts, ka pāreja uz ECZ ļauj “Lidl” ietaupīt vismaz 1,8 miljonus papīra lapu.

“Lidl” ECZ sistēmas risinājums dod iespēju visas cenu un produktu informācijas izmaiņas veikt attālināti, automātiski reāllaikā pārsūtot tās uz visiem veikalu plauktiem. “Lidl” veikalu komandas tagad ir atbrīvotas no laikietilpīgā pienākuma veikt nepārtrauktās cenu nomaiņas, un var pilnībā koncentrējoties uz veikala darba pamatprocesiem un lielisku klientu apkalpošanu.“Lidl” nepārtraukti testē un ievieš dažādas jaunas metodes, lai optimizētu savus ikdienas darba procesus veikalos un padarītu tos vēl efektīvākus. Tas atbilst “Lidl” kā zemo cenu veikala korporatīvajiem principiem, optimizējot savus darba procesus un koncentrējoties uz klientu servisa uzlabošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2023.gada 1.marta "Lidl Latvija" palielinās algas visiem "Lidl" darbiniekiem. Ikmēneša algas pieaugums svārstīsies vidēji no 7% līdz 11%.

Lai izlīdzinātu algu likmes, vairākos reģionu veikalos dažas algu kategorijas tiks vidēji celtas līdz pat 14%.

"Mēs vienmēr tiecamies būt darba devējs ar visaugstāko vidējo atalgojumu mazumtirdzniecības nozarē. Mums ir arī ambiciozi izaugsmes plāni, kuru sasniegšanai mums ir jānodrošina, ka "Lidl" piesaista un notur labākos cilvēkus," komentē "Lidl Latvija" valdes priekšsēdētājs Mačejs Urbanskis.

"Lidl Latvija" strādājošie saņem arī veselības apdrošināšanu; veikalu darbinieki saņem papildus atbalstu transporta izdevumu kompensēšanai, un 2023.gada janvārī visa "Lidl" Latvijas komanda saņēma vairāk nekā 750 000 eiro lielu inflācijas kompensāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot sava veikalu tīkla paplašināšanu Latvijā, mazumtirdzniecības uzņēmums “Lidl Latvija” 19.janvārī atklās jaunuzcelto veikalu Salaspilī, kura investīciju apjoms sasniedzis gandrīz 8,5 miljonus eiro.

Jaunais veikals Salaspilī arī radījis 40 labi apmaksātas darba vietas.

“Salaspils novads aktīvi attīstās, un arī mēs šeit redzam labu potenciālu savai izaugsmei,” saka Dana Hasana, “Lidl Latvija” Korporatīvās komunikācijas vadītāja. Turpinot tīkla attīstību Latvijā, šajā gadā iecerēts atvērt vēl vairākus jaunus “Lidl” veikalus.

Jaunā “Lidl” veikala ēka Salaspilī ir vairāk nekā 2300 kvadrātmetrus liela ar gandrīz 1440 kvadrātmetrus plašu tirdzniecības zāli. Veikala tuvākās apkārtnes apzaļumošanai “Lidl” iestādījis ap 600 košumkrūmu un koku lielstādu, to skaitā bārbeles, vilkābeles, kļavas un pīlādžus gandrīz 44 tūkstošu eiro vērtībā.

Par “Lidl” līdzekļiem veikala apkārtnē modernizēta satiksmes infrastruktūra un uzlabota satiksmes drošība – izveidotas paaugstinātas gājēju pārejas, uzstādīts jauns un moderns ielu apgaismojums. “Lidl” Salaspils veikala ēka ir augsti energoefektīva, ļaujot digitāli kontrolēt un samazināt veikala apsildei, apgaismošanai un ventilēšanai nepieciešamās elektroenerģijas apjomu. Visās “Lidl” ēkās tiek izmantota 100% Latvijā ražota “zaļā elektrība”.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Komerciālo nekustamo īpašumu pakalpojumu sniedzējs Colliers Baltic, pārstāv Lidl Latvija tā stratēģiskajā paplašināšanā Latvijā, meklējot investorus diviem topošajiem veikaliem.

Viens no šiem topošajiem veikaliem atradīsies stratēģiskā lokācijā Rīgā, bet otrs reģionālā Latvijas pilsētā. Abi veikali jau ir būvniecības procesā un pieejami iegādei, papildus tam blakus Rīgas objektam būs iespējams iegādāties arī zemi ar attīstības potenciālu.

Abi īpašumi tiks nodrošināti ar neizbeidzamiem ilgtermiņa nomas līgumiem ar Lidl Latvija.

Lidl Eiropā un ASV ir vairāk nekā 12 200 veikalu. 2022. gadā Lidl Latvija ierindojās Latvijas pārtikas preču mazumtirgotāju trijniekā pēc apgrozījuma. Latvijā Lidl šobrīd pārvalda 27 veikalus.

“Lai gan mēs sagaidām ievērojamu Baltijas investoru un attīstītāju interesi, pateicoties veikalu stratēģiskajai atrašanās vietai, apvienojot Lidl zīmola spēku un iespaidīgo sniegumu reģionā, mūsu meklēšana sniedzas pāri Baltijas robežai un investoriem, kas jau atrodas reģionā, meklējot potenciālos partnerus mūsu klientam,” stāsta Anžela Koļesņikova, Colliers Baltic Investīciju nodaļas vadītāja un partnere.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā mazumtirdzniecības uzņēmums "Lidl" līdz šim ir investējis vairāk nekā 370 miljonus eiro, ieguldot infrastruktūras izveidē un veikalu tīkla attīstībā, informē SIA "Lidl Latvija" pārstāvji.

Šobrīd Latvijā ir 30 "Lidl" veikalu, bet tuvākajā laikā plānots atvērt vēl sešus jaunus veikalus.

Kompānijā arī atzīmē, ka "Lidl Latvija" šobrīd sadarbojas ar vairāk nekā 70 vietējiem piegādātājiem.

Tāpat kompānijā norāda, ka, piemēram, Latvijā ražotās šprotes, kuras tiek tirgotas ar "Lidl" privāto zīmolu "Nixe", ir pieejamas kompānijas veikalos vairāk nekā 20 valstīs. "Lidl" šobrīd strādā kopumā 31 valstī.

"Lidl Latvija" pārstāvji arī atzīmē, ka trīs gadu laikā pie uzņēmuma veikaliem visā Latvijā ir iestādījis vairāk nekā 16 500 koku, krūmu un citu augu, sekmējot pilsētvides uzlabošanu un veicinot zaļo zonu attīstību.

Jau vēstīts, ka "Lidl Latvija" pagājušajā finanšu gadā, kas ilga no 2023.gada 1.marta līdz 2024.gada 29.februārim, strādāja ar 470,605 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 6,4% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas zaudējumi, turpinot investēt mazumtirdzniecības veikalu ķēdes attīstībā, pieauga 4,1 reizi un bija 14,816 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvā mazumtirgotāja "Lidl Lietuva" valdes priekšsēdētāja amatā septembrī darbu sāks Macejs Urbaņskis, kurš kopš 2022.gada ir arī SIA "Lidl Latvija" un Igaunijas "Lidl Eesti" valdes priekšsēdētājs, informē uzņēmumā.

Urbaņskis darbu "Lidl Lietuva" valdes priekšsēdētāja amatā sāks 1.septembrī.

Pašreizējais "Lidl Lietuva" valdes priekšsēdētājs Armando Lopess pārcelsies uz Franciju, lai septembrī ieņemtu Francijas "Lidl" finanšu direktora un Administrācijas nodaļas vadītāja amatu.

"Lidl Latvija" finanšu gadā, kas ilga no 2022.gada 1.marta līdz 2023.gada 28.februārim, strādāja ar 442,378 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir 4,4 reizes vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas zaudējumi saruka vairākkārt un bija 3,847 miljoni eiro. Jaunākie finanšu dati vēl nav publiskoti.

"Lidl Latvija" reģistrēta 2016.gada oktobrī, un tās pamatkapitāls ir 365,5 miljoni eiro. Kompānijas vienīgais īpašnieks ir Vācijas "C E - Beteiligungs-GmbH".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazumtirdzniecības uzņēmums “Lidl Latvija” Salaspilī atklāis savu jaunāko veikalu, kura celtniecībā un labiekārtošanā investēti gandrīz 8,5 miljoni eiro,

Kopumā tas ir 21. “Lidl” veikals Latvijā.

Jaunās "Lidl" veikala ēkas Salaspilī platība ir vairāk nekā 2300 kvadrātmetru, tostarp tirdzniecības zāles platība ir gandrīz 1440 kvadrātmetru.

Veikala tuvākās apkārtnes apzaļumošanai "Lidl" iestādījis apmēram 600 košumkrūmu un koku lielstādu, tostarp bārbeles, vilkābeles, kļavas un pīlādžus gandrīz 44 000 eiro vērtībā.

Kompānijā norāda, ka "Lidl" Salaspils veikala ēka ir energoefektīva, ļaujot digitāli kontrolēt un samazināt veikala apsildei, apgaismošanai un ventilēšanai nepieciešamās elektroenerģijas daudzumu.

Jau ziņots, ka "Lidl Latvija" apgrozījums pagājušajā finanšu gadā, kas ilga no 2021.gada 1.marta līdz 2022.gada 28.februārim, bija 101,423 miljoni eiro, kamēr kompānijas zaudējumi veidoja 53,365 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā finanšu gadā, kas noslēdzās šā gada 28.februārī, mazumtirdzniecības tīkls "Lidl" Igaunijā guva 136,6 miljonu eiro ieņēmumus, taču šo periodu noslēdza ar 28,4 miljonu eiro zaudējumiem, liecina uzņēmuma "Lidl Eesti" gada pārskats.

Zaudējumus radīja investīcijas un ar tām saistītie procesi. Uzņēmums plāno segt zaudējumus, izmantojot nākamo gadu peļņu, norādīts pārskatā.

Kopumā kopš 2016.gada "Lidl" Igaunijā ilgtermiņa aktīvos ieguldījis 111,1 miljonu eiro. Pēdējā finanšu gadā uzņēmums investējis 25,1 miljonu eiro. Lai finansētu 2022.gada investīcijas, "Lidl Eesti" īpašnieks Vācijas "CE-Beteiligungs-GmbH" palielināja uzņēmuma pamatkapitālu par 40 miljoniem eiro.

Pagājušajā finanšu gadā "Lidl Eesti" bija vidēji 740 darbinieki, un izmaksas algām sasniedza aptuveni 15,3 miljonus eiro.

Šogad uzņēmums plāno koncentrēties uz savu pamatdarbību mazumtirdzniecībā un turpināt paplašināšanās pasākumus. Gada pārskata vadības ziņojumā norādīts, ka uzņēmuma cenu pozicionējums zemo cenu segmentā ļauj tam piesaistīt ilgtermiņa klientus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Savas pirmās pašapkalpošanās kases Latvijā ir atklājis “Lidl” veikalā Rīgā, Lubānas ielā, informē uzņēmums.

Izveidotajā pašapkalpošanās kasu zonā ir uzstādītas 10 pašapkalpošanās kases.

Tuvāko mēnešu laikā pašapkalpošanās kases pakāpeniski tiks uzstādītas un sāks darboties pilnīgi visos “Lidl” veikalos Latvijā. Plānots, ka vidēji katrā veikalā būs no 6 līdz 10 pašapkalpošanās kasēm. Veikalos joprojām strādās tradicionālās kases tiem klientiem, kas vēlas, lai viņus apkalpo.

Kopējās “Lidl” investīcijas pašapkalpošanās kasu ieviešanā Latvijā varētu sasniegt 2 miljonus eiro.

Pieaugot norēķiniem ar bankas kartēm un mainoties iedzīvotāju paradumiem, pašapkalpošanās kases ir pašsaprotams nākamais solis “Lidl” veikalos. Kā stāsta “Lidl Latvija” pārstāve Zane Neļķe: “Sekojot savam vienkāršas un ērtas iepirkšanās konceptam, mēs sākam ieviest pašapkalpošanās kases Latvijā. Lubānas ielas veikals mums ir pirmais šajā projektā, kas nākamo mēnešu laikā aptvers visus Latvijas “Lidl” veikalus. Kā jau vienmēr, “Lidl” būs nedaudz atšķirīgs, lūdzot saviem klientiem vispirms noskenēt iepirkumu čeku, lai izietu no pašapkalpošanās kasu zonas,” atklāj Z. Neļķe.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visi 20 "Lidl" veikali Latvijā un uzņēmuma loģistikas centrs ir saņēmuši Neatkarīgās Starptautiskās standartizācijas organizācijas (ISO) starptautiski atzīto ISO 50001:2018 sertifikātu par veiksmīgu efektīvas energopārvaldības sistēmas ieviešanu, informē SIA "Lidl Latvija".

Sertifikātu "Lidl Latvija" piešķīra starptautiskā tehniskā ekspertu organizācija "Dekra".

Kā norāda kompānijā, saņemtais sertifikāts apliecina, ka "Lidl" izveidotie energopārvaldības procesi nodrošina visu uzņēmuma enerģijas plūsmu pārredzamību un tādējādi ļauj identificēt potenciālos izmaksu ietaupījumus "Lidl" veikalos, loģistikas centrā un administrācijas ēkā. Tas savukārt ļauj palielināt ne tikai energoefektivitāti, bet arī rentabilitāti.

Jau ziņots, ka "Lidl Latvija" apgrozījums pagājušajā finanšu gadā, kas ilga no 2021.gada 1.marta līdz šā gada 28.februārim, bija 101,423 miljoni eiro, kamēr kompānijas zaudējumi veidoja 53,365 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

KP: Atsevišķās Rīgas apkaimēs būtu veicināma konkurence ikdienas patēriņa preču mazumtirdzniecībā

Db.lv,11.03.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome noslēgusi uzraudzību par konkurenci ikdienas patēriņa preču mazumtirdzniecībā laika posmā no 2018. līdz 2022.gadam, vienlaicīgi iezīmējot tendences arī 2023.gadā.

Tirgus uzraudzībā tika secināts, ka kopumā Latvijā konkurence starp mazumtirdzniecības ķēdēm pastāv, taču atsevišķās Rīgas apkaimēs konkurence ir ierobežota un tā būtu veicināma. Būtiskas izmaiņas tirgū iezīmēja LIDL zīmola ienākšana Latvijas tirgū 2021.gadā, veidojot konkurenci tādiem tirgus spēlētājiem kā RIMI un MAXIMA.

Pēc 2017.gada savas tirgus pozīcijas Latvijas tirgū nostiprināja RIMI un MAXIMA, ko ietekmēja arī "Prisma Latvija" lēmums pamest Latvijas tirgu, tādējādi atstājot brīvu vietu vairākos multifunkcionālajos iepirkšanās centros. RIMI un MAXIMA 2018.gadā sāka paplašināt savu darbību arī mazo veikalu (Express veikalu) sektorā, tādējādi saasinot konkurenci tieši lokālā teritorijā. Savukārt COVID-19 krīzes laikā patērētāji aktīvi sāka izmantot e-veikalu priekšrocības. Abu divu lielāko mazumtirdzniecības ķēžu kopējā tirgus daļa 2022.gadā būtiski samazinājās tirgus struktūras izmaiņu dēļ, kopā veidojot ap 50%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzoties veikala ēkas būvniecības, kā arī apkārtējo ielu krustojumu un pagalmu infrastruktūras labiekārtošanas darbiem, mazumtirdzniecības uzņēmums “Lidl Latvija” paziņo sava jaunākā Rīgas divstāvīgā metropoles veikala atklāšanas datumu, informē uzņēmums.

Tas notiks 15. jūnijā, Kalnciema ielā.

“Šis neapšaubāmi ir īpašs “Lidl” veikals. Pēc plašām arhitektu kopienas un apkaimes aktīvistu diskusijām tika rasts optimāls risinājums industriāli degradētās teritorijas atgriešanai Āgenskalna apkaimes iedzīvotāju ikdienas dzīvē,” norāda Mikus Ķīsis, “Lidl Latvija” Nekustamo īpašumu departamenta vadītājs.

Jaunā “Lidl” veikala ēka būs nedaudz vairāk kā 4600 kv.m. liela ar gandrīz 1500 kv.m. plašu un gaišu tirdzniecības zāli. Par kvartāla industriālo pagātni Kalnciema ielas pusē atgādinās mūra ēku fasādes fragmenti, kuros tiks izvietotas nelielas komerctelpas, kas jau drīzumā atdzīvosies.

Runājot par jaunā veikala ēkas projektu arhitekts Andris Bērziņš no SIA “Archab” uzsver: “Jaunā būvapjoma koloristika tika veidota maksimāli nosvērta, bez liekiem akcentiem, tai pašā laikā mēģinot veidot nosvērtas un pārdomātas proporcijas fasāžu plakņu kārtojumā̄, ko garenfasādēs caurvij tā saucamā zāģzoba jumta silueta līnija, kas atgādina par teritorijas vēsturisko saikni ar bijušo ražošanas teritoriju, kas tagad iegūst jaunus vaibstus. Cienot zudušo ražošanas teritoriju, būvprojektā izmantotas piekārta dekoratīvā̄ ķieģeļa fasādes ar ritmisku kārtojumu. Ņemot vērā̄ pilsētbūvniecisko situāciju un apkārtnes prasības, šis projekts veido absolūti unikālu ēku minētajos pilsētbūvniecības apstākļos.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot sava veikalu tīkla paplašināšanu Rīgā, “Lidl” sāk jauna veikala ēkas būvdarbus kvartālā starp Augusta Deglava, Lapsu un Nīcgales ielām.

Veikala ēkas un apkārtējās teritorijas projektu ir izstrādājuši “DUAL arhitekti”, bet būvdarbus veiks SIA “Anzāģe”. Plānots, ka jaunais “Lidl” veikals Lapsu ielā 6 savas durvis vērs šī gada beigās.

Kopējais Lapsu ielas “Lidl” veikalā investēto līdzekļu apjoms un precīzais atklāšanas laiks tiks paziņoti vēlāk.

“Lidl” kā daļa no Nekarzulmā (Vācijā) bāzētās “Schwarz Group” ir viens no lielākajiem pārtikas mazumtirdzniecības uzņēmumiem Vācijā un Eiropā. Ar vairāk nekā 12 200 veikaliem un 220 loģistikas centriem “Lidl” pašlaik strādā 31 valstī, kā arī ir pārstāvēts Āzijā.

SIA “Lidl Latvija” izveidots 2018. gada februārī un savu veikalu tīklu Latvijā atvēra 2021. gada 7. oktobrī. Šobrīd “Lidl Latvija” ir jau 26 veikali 12 Latvijas pilsētās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Stagnācijā būvniecībā ir galvenais iemesls apstrādes rūpniecības vājumam, un sagaidāms, ka arī turpmākajos mēnešos apstrādes rūpniecībā turpinās valdīt lejupslīde, pavēstīja banku ekonomisti.

Latvijas Bankas ekonomiste Agnese Puķe atzīst, ka apstrādes rūpniecība arī trešajā ceturksnī ir bijusi vāja, saglabājot otrā ceturkšņa ražošanas apjomu līmeni, un rūpju rievu rūpniecības pierē nemainīgi liek raukt Latvijas rūpniekiem tik svarīgā būvniecības segmenta vājums. Puķe arī atzīst, ka eksportējošajiem ražotājiem ir vēl kāds aktuāls sekmes vājinošs faktors minams - konkurētspējas vājināšanās pazīmes eksporta tirgos.

Ekonomiste skaidro, ka Latvijas ražotāji ir vidēji mazāki, nekā ierasts Eiropas Savienībā, un tam ir savas priekšrocības un trūkumi. Pie priekšrocībām Puķe min lielāku saimniekošanas elastību, kas lieti noder dažādu izaicinājumu periodos - kā tas bija pandēmijas laikā vai brīdī, kad Krievija uzbruka Ukrainai, un daudziem ražotājiem bija steigšus jāatrod citi izejmateriālu piegādes kanāli vai noieta tirgi. Tāpēc būvniecības vājuma periods nav izņēmums, un ražotāji meklē veidus, kā cenu konkurences pasliktinājuma un pieprasījuma krituma pēc standartprodukcijas apstākļos uzlabot sekmes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasliktinoties situācijai ekonomikā, turpmākajos ceturkšņos bezdarbs varētu pieaugt, prognozē banku analītiķi.

Latvijas Bankas ekonomists Andrejs Migunovs skaidro, ka uzņēmēju ražošanas izmaksu un risku palielinājums pirms apkures sezonas sākuma, kā arī kopēja augstā nenoteiktība ekonomikā ietekmēja bezdarbu 2022.gada trešajā ceturksnī, palielinot to līdz 6,9%. Savukārt Nodarbinātības valsts aģentūras (NVA) operatīvie dati par trešo ceturksni, kā arī oktobri un novembri, spriežot pēc reģistrēto bezdarbnieku skaita, neuzrāda būtisku bezdarba pieaugumu.

Parādās arī citas pazīmes tam, ka bezdarba tendence jau maina virzienu, norāda Migunovs. Piemēram, pēc Eiropas Komisijas veikto aptauju datiem par uzņēmēju ekonomiskā noskaņojuma rādītājiem, nedaudz samazinājies apstrādes rūpniecības uzņēmēju īpatsvars, kas uzskata darbaspēka trūkumu par uzņēmējdarbības kavējošo faktoru. Turklāt pēc NVA datiem, ir vērojams pakāpenisks samazinājums jauno vakanču skaitā. Darbinieku trūkums joprojām paliek augstā līmenī, taču uzņēmumu interese pieņemt jaunus darbiniekus šobrīd esot pagrieziena punktā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā, Kalnciema ielā atklāts jau 24, “Lidl” veikals Latvijā. Veikals ir celts divos stāvos, daļu stāvvietu izvietojot zem ēkas. Veikala arhitektoniskais risinājums īpaši veidots, lai integrētu to apkārtējā apbūvē, ar atsaucēm uz šīs teritorijas industriālo mantojumu.

Jaunās “Lidl” Āgenskalna veikala ēkas celtniecībā, telpu iekārtošanā, apkārtējās ielu satiksmes infrastruktūras modernizācijā un tuvākās teritorijas apzaļumošanā kopumā investēti gandrīz 13 miljoni eiro.

Jaunās veikala ēkas un plašā iekšpagalma projektēšanu veica SIA “Archab”, bet būvdarbus īstenot bija uzticēts SIA “Aimasa”.

Šī “Lidl” metropoles koncepta veikala ēka ir vairāk nekā 4600 kv.m. liela ar gandrīz 1500 kv.m. plašu tirdzniecības zāli. Veikals atrodas vietā ar senu industriālo vēsturi, un pēc ilgstošām arhitektu un apkaimes aktīvistu diskusijām tas uzbūvēts ar pietāti pret seno cehu arhitektonisko garu. Kalnciema ielas pusē atjaunoti vecās ķieģeļu ēkas fasādes fragmenti, kā arī pilnīgi no jauna uzbūvētas nelielas komerctelpas, kurās izvietoties nelieliem veikaliņiem vai saloniem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazumtirdzniecības kompānija "Lidl Lietuva" atklājusi savu otro loģistikas centru Lietuvā, investējot 100 miljonus eiro.

Apmēram 64 000 kvadrātmetru plašais komplekss atrodas Lentvaros pie Viļņas-Traķu autoceļa. "Lidl Lietuva" informēja, ka jaunajā loģistikas centrā radītas vairāk nekā 200 darbavietu.

Lietuvas ekonomikas un inovāciju ministre Aušrine Armonaite pauda cerību, ka "Lidl" paplašināšanās Lietuvā mudinās citas Vācijas kompānijas sākt darbību valstī.

"Vācija arvien vairāk apliecina sevi kā Lietuvas stratēģisku ekonomisko un politisko partneri. Ceram, ka "Lidl" panākumi Lietuvā mudinās arī citus Vācijas uzņēmumus investēt šeit," viņa teica.

"Lidl Lietuva" savu pirmo loģistikas centru Kauņas rajonā atklāja 2016.gadā, tā celtniecībā investējot 38 miljonus eiro. Šobrīd ķēde pārvalda 72 veikalus 27 Lietuvas pilsētās un tajā strādā 2800 cilvēku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad atklāti trīs jauni "Lidl" veikali, un vēl diviem uzsākti būvdarbi. Drīzumā "Lidl Latvija" sasniegs mērķi - tiks atklāts 30. "Lidl" veikals Latvijā, informē uzņēmums.

Kā zināms, 2021.gada 7.oktobrī "Lidl Latvija" uzsāka savu darbību valstī, vienā dienā atklājot 15 veikalus. Neatlaidīga darba rezultātā, investīcijām Latvijā kopumā sasniedzot gandrīz 300 miljonus eiro, veikalu skaits ir dubultots, un "Lidl" savu 30. veikalu Latvijā atklās Rīgā, Krasta ielā.

Veikala ēkas un apkārtējās teritorijas projektu izstrādāja SIA "Diānas Zalānes projektu birojs", savukārt būvniecības darbus veica SIA "Aimasa". Pret Daugavu vērstā ēkas gaišā un stiklotā fasāde tiks īpaši izgaismota diennakts tumšajās stundās, izceļoties Krasta ielas komercapbūves vidū.

Veikala apkārtni zaļāku darīs gandrīz 900 košumkrūmi un koku lielstādi, kas iestādīti gandrīz 138 000 EUR vērtībā. Lai Krasta ielas veikals būtu ērtāk sasniedzams kājāmgājējiem un velosipēdistiem, ir izbūvēti vairāki jauni celiņi. Autotransporta kustības atvieglošanai par "Lidl" līdzekļiem gandrīz 610 000 EUR vērtībā izbūvēts jauns apgriešanās ceļš pie Salu tilta - Lāčplēša ielas viadukta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas zemo cenu lielveikalu ķēdei "Lidl" Lietuvā par maldinošu salīdzinošo reklāmu noteikts sods 100 000 eiro apmērā.

Lietuvas Valsts patērētāju tiesību aizsardzības pārvalde atzina, ka "Lidl Lietuva" reklāmas kampaņā, kurā tika salīdzinātas "Lidl" preču cenas ar cenām citos veikalos, izmantotās cenas fiksētas dažādos laikos, tādēļ reklāma nav uzskatāma par objektīvu un maldina pircējus.

"Salīdzinājums starp pašreizēju un vecu cenu var neatspoguļot objektīvu cenas atšķirību, bet gan mākslīgu cenas atšķirību, ko radījis reklāmdevējs un to salīdzinājums," secināja patērētāju tiesību uzraugs.

Uzraugs atzina, ka patērētājiem ir radīts priekšstats, ka "Lidl Lietuva" piedāvā saviem produktiem atlaidi, lai gan tā patiesībā nav.

Pārvaldes lēmumu iespējams pārsūdzēt tiesā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daugavpilī, Balvu ielā šajās dienās sākas pilsētā jau otrā "Lidl" veikala ēkas celtniecība, informē uzņēmums.

Tas nozīmē, ka ir noslēgusies projekta pirmā fāze, kuras laikā tika sagatavots jaunajam veikalam nepieciešamais smilšu pamatnes uzbērums. Veikala ēkas projektu izstrādāja arhitektu birojs "Acitektura", bet celtniecības darbus īstenos "Jēkabpils PMK". Plānots, ka jaunais veikals savas durvis klientiem vērs 2024.gadā.

"Mēs jau ilgāku laiku strādājam pie šī projekta, jo klientu augstās aktivitātes dēļ Daugavpilī ar vienu "Lidl" veikalu nepietiek. Mēs regulāri saņemam pilsētas iedzīvotāju vēstules, aicinot atvērt vēl vienu veikalu Daugavpilī. Tāpēc esam priecīgi, ka šodien varam publiski paziņot par otrā "Lidl" veikala būvdarbu sākumu pilsētā," saka "Lidl Latvija" valdes loceklis Arūnas Dzikas. "Jaunais veikals ļaus mums būt vēl tuvāk saviem klientiem un "Lidl" pilsētniekiem nodrošinās iespēju ievērojami ietaupīt iepērkoties."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investīciju un attīstības kompānija Estmak Capital noslēgusi sadarbības līgumu ar Lidl Latvija par sadarbību jaunajā Lāčplēša dzīvojamajā un biznesa kvartālā.

Topošais kvartāls atrodas blakus Rīgas vēsturiskajam centram, un jaunā Lidl veikala būvniecība būs nozīmīgs pagrieziena punkts šī rajona attīstībā un Lidl veikalu tīkla paplašināšanā Rīgā.

Industriālais Lāčplēša kvartāls top Rīgas vēsturiskā centra aizsardzības zonā, kas ir iekļauta UNESCO Pasaules mantojuma sarakstā. Tāpēc visam kvartālam, tostarp jaunajam Lidl veikalam, ir jāatbilst augstām arhitektūras prasībām.

Kvartāls atrodas agrākajā rūpnieciskajā rajonā, un tāpēc, attīstot Lāčplēša kvartāla projektu, Estmak Capital tajā ir saglabājusi vēsturiskā industriālā mantojuma stilu. Jaunā Lāčplēša kvartāla projektu ir izstrādājuši arhitektu biroji DUAL arhitekti (Latvija) un Archunion (Ukraina). Autentisku sajūtu rada fasādēs izmantotā vēsturisko ķieģeļu imitācija un stilistiski atturīgie toņi. Lai uzsvērtu rajona vēsturi, centrālajā laukumā kā orientieris ir saglabāts 19. gadsimta skurstenis.

Komentāri

Pievienot komentāru