2016. gada novembrī, salīdzinot ar 2015. gada novembri, mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums palielinājās par 4,6 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās.
Pārtikas preču grupā apgrozījums samazinājās par 1,5 %, bet nepārtikas preču grupā tas pieauga par 8,7 %.
Šajā novembrī salīdzinājumā ar pērno novembri lielākais apgrozījuma kāpums nepārtikas preču grupā bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 42,6 %), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 22,7 %), mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 15,4 %), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 8,9 %), farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 7,3 %). Savukārt mazumtirdzniecības apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 4,2 %), nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtika (par 1,5 %), kā arī informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 1,2 %). Autodegvielas mazumtirdzniecības apgrozījums pieaudzis par 11,4 %.
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 6,4 %.
2016. gada novembrī, salīdzinot ar oktobri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums palielinājās par 1,3 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 0,5 %, bet nepārtikas preču pārdošanas apjoms pieauga par 1,9 %.
Apgrozījums audzis mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 8,1 %), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 2,3 %), nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtika (par 1,9 %), farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 1,1 %), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 1,0 %), autodegvielas mazumtirdzniecībā (par 2,5 %). Savukārt apgrozījums krities informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 4,6 %), mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 1,9 %), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 5,5 %).
2016. gada novembrī salīdzinājumā ar oktobri mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 4,0 %.