Britu modes zīmols Burberry pagājušajā gadā iznīcinājis nepārdoto apģērbu, aksesuārus un smaržas 28,6 miljonu Lielbritānijas sterliņu mārciņu vērtībā (31,46 miljoni eiro), ziņo BBC.
Tas darīts, lai aizsargātu zīmolu.
Iznīcināto preču vērtība, salīdzinot ar iepriekšējo finanšu gadu, augusi par 6 %.
Modes zīmoli, ieskaitot Burberry, iznīcina nenopirktās preces, lai novērstu to nozagšanu vai pārdošanu par zemākām cenām.
Burberry paziņojis, ka enerģija, kas tiek saražota, dedzinot produkciju, tiek pārveidota, lai tā kļūtu videi draudzīga.
Pēdējo gadu laikā Burberry ir smagi strādājis, lai atkal padarītu zīmolu ekskluzīvu pēc tam, kad tā pārdzīvojusi posmu, kad preču viltotāji Burberry rakstu printēja uz visām precēm, kurām vien spēja, skaidro modes eksperte Marija Malone. Un nevajadzīgo preču iznīcināšana ir daļa no procesa, viņa piebildusi.
«Iemesls ir, lai tirgus netiktu pārpludināts ar lētām precēm. Viņi nevēlas, lai Burberry produkti nonāktu kāda rokās, kurš pārdod šīs preces lēti un pasliktina zīmola reputāciju,» viņa skaidro.