Burberry griež mēteli uz otru pusi; modes industrijas netīro noslēpumu paslaucīt zem paklāja kļūst aizvien grūtāk, pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness.
Luksusa preču ražotājs Burberry visai ātri – apmēram mēneša laikā – ir reaģējis uz sabiedrības sašutumu pēc jūlija beigās plašsaziņā apspriestajiem datiem par iznīcinātās produkcijas apjomu iepriekšējā finanšu gadā. Kompānijas ziņojumā bija teikts, ka ir tikušas sadedzinātas tirdzniecībai nepiemērotas preces 37 miljonu USD vērtībā, no kā vairāk nekā trešā daļa bijušas smaržas.
Ražotājs skaidrojis, ka tā rīcība konkrētajā pozīcijā saistīta ar licences laušanu ar ASV ražotāju Coty, un modes industrijas līderiem ir argumentu arsenāls par labu biznesam apgrūtinošo uzkrājumu iznīcināšanai, tomēr tas nav attaisnojums turpinoši postošajai ietekmei uz vidi, kurā sava daļa ir arī novecojušo kolekciju iznīcināšanai.
«Burberry paziņo, ka nekavējoties pārtrauks nepārdodamo produktu iznīcināšanas praksi,» teikts jaunajā preses relīzē. Jaunā stratēģija ir mērķēta uz industriālo atkritumu iemeslu mazināšanu. Kompānija apņemas atkārtoti izmantot, pārstrādāt, labot un ziedot savus tirdzniecībai nepiemērotos produktus, un šo praksi turpmāk izvērst aizvien vairāk.
Britu luksusa preču zīmols gan ne tuvu nav vienīgais resursu šķērdētājs un piesārņotājs – tā ir vispārēja industrijas prakse un samilzusi problēma. Sabiedrības protestu dēļ to noklusēt kļūst aizvien grūtāk, un tas, no vienas puses, lielās kompānijas spiež veidot ticamu vides politiku, bet, no otras, – rosina atbildīgākos modes industrijas pārstāvjus vides problēmu likt jaunu biznesa modeļu pamatā.
Visu rakstu Piesārņojums nav modē lasiet pirmdienas, 10.septembra laikrakstā Dienas Bizness!