Cilvēka labsajūta ir ne vien katra personīgā darīšana, bet arī nopietns darba devēja intereses objekts, jo veselīgi un ar dzīvi apmierināti darbinieki ir produktīvāki
Artūrs Bernovskis veido labsajūtas platformu Efectio. Tā ir interneta vietne, kur tiek sniegta informācija par to, kā justies labāk savienojumā ar dažādiem uzdevumiem, kuri ir izstrādāti spēļošanas tehnikā, lai palīdzētu veselīgiem paradumiem iedzīvoties cilvēku ikdienā. Cilvēki var iesaistīties 30 dienu izaicinājumā, kur ir dažādi uzdevumi, kas rosina domāt par veselīgu dzīvesveidu un labsajūtu. Vēlāk tiek piedāvātas dažādas lekcijas un ierīces, lai iedzīvinātu izpratni nopietnākā līmenī. «Esmu pārsteigts par sākotnējo aktivitāti – pirmajos 30 dienu izaicinājumos jau iesaistījušies 600 cilvēki,» saka Artūrs. Efectio var būt arī mārketinga instruments, ko uzņēmumi var izmantot, lai realizētu dažādas kampaņas, piemēram, dāvinot savu produkciju konkursu uzvarētājiem.
Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!
Ar laiku iecerēts šo risinājumu integrēt kopā ar veselības apdrošināšanu. «Līdz šim veselības apdrošināšanas prēmijas galvenokārt aprēķināja, vadoties pēc vecuma, bet, iespējams, kādam cilvēkam ir labāks veselības stāvoklis nekā viņa statistiskajiem vienaudžiem,» saka Artūrs. Iecerēts, ka visiem platformas lietotājiem būtu vienāds sākuma līmenis apdrošināšanā, bet tie, kuri būtu aktīvāki, saņemtu lētāku vai plašāku apdrošināšanas pakalpojumu grozu. Ārzemēs ir piemēri, ka šādi risinājumi «strādā». «Tas nozīmē, ka iespējas ir, bet vēl jāatrod pareizais ceļš,» viņš teic. Uzrunātie apdrošinātāji esot atsaucīgi, bet vēl vilcinās, un tas ir saprotami, jo jāņem vērā visi iespējamie riski, kas var rasties, jo šis risinājums ir jauns un iepriekš nebijis.
Visbiežāk apdrošināšanas polises darbiniekiem pērk darba devējs. Kā vairot viņu motivāciju būt aktīvākiem, lai darba devējiem būtu jāmaksā zemāka cena par apdrošināšanas pakalpojumiem? «Darbinieki iegūst gan apdrošināšanu, gan labāku veselību, zināšanas un draudzīgāku un laimīgāku kolektīvu. Uzņēmumos, pareizi izmantojot šo instrumentu, darbinieki būs veselīgāki, tik daudz neslimos, un darba devējam nebūs papildu izdevumu saistībā ar slimošanu, piemēram, meklējot aizvietotājus. Rezultātā tā ir iespēja pirkt lētākas apdrošināšanas polises. Tas palīdz veidot saliedētāku, draudzīgāku un veselīgāku komandu, kas vajadzības gadījumā var vairāk un efektīvāk strādāt, fokusēties darbam. Savukārt apdrošinātājs iegūst dažādus statistikas datus, šī ir arī iespēja ietaupīt un dot papildu pievienoto vērtību saviem klientiem. Šobrīd vienīgā problēma ir tā, ka ieguldījumu darbinieku veselībā un labsajūtā kā vērtību ir grūti izmērīt. Šie aprēķini ir subjektīvi. Tomēr tas, ka darbinieki pēc kāda laika strādā 20, nevis 19 dienas mēnesī, sniedz ieskatu par ieguvumiem,» klāsta Artūrs.
Visu rakstu Iedzīvināt veselīga dzīvesveida paradumus lasiet 5. novembra laikrakstā Dienas Bizness. Lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!