Lai nepilngadīgajiem nebūtu iespējams apreibināties no dzērieniem, kas likuma izpratnē skaitās bezalkoholiski, bet tomēr satur alkoholu, Veselības ministrija (VM) varētu rosināt Bērnu tiesību aizsardzības likuma grozījumus ar mērķi ierobežot šādu produktu tirdzniecību bērniem.
Aizliegto produktu klāstā varētu būt bezalkoholiskie sidri, daži dabiski raudzētie kvasi un citi produkti, vēsta Latvijas Avīze.
Šī ir viena no narkologu ieteiktajām idejām, ko VM plāno iekļaut Alkoholisko dzērienu patēriņa mazināšanas un alkoholisma ierobežošanas rīcības plānā 2012. – 2014.gadam. Plānu izstrādā valdības izveidotā Nacionālā alkoholisma ierobežošanas padome, kurā darbojas pārstāvji no dažādām organizācijām.
Diskusijas gan vēl būs ar ražotājiem. Latvijas Tirgotāju asociācija nesaskatot problēmu tajā, ka bērniem ir pieejami šādi mazalkoholiski produkti. Latvijas Darba devēju konfederācijas viedoklis – ar paredzētajiem likuma grozījumiem tiktu ierobežoti vietējie ražotāji iepretim ražotājiem no citām ES dalībvalstīm, kurās nav šāda ierobežojuma. Nevienlīdzīgu konkurenci kā problēmu piemin arī Ekonomikas ministrijas pārstāve.
No Nacionālās alkoholisma ierobežošanas padomes sēžu protokoliem un ministrijā līdz šim iesniegtajiem ierosinājumiem redzams, ka viedokļi par mazalkoholiskiem dzērieniem, kā arī par valstī nepieciešamo alkohola politiku kopumā ir ļoti dažādi. Atšķirības lielākoties sakņojas attieksmē pret alkoholu kā tādu. Narkologi un citi ar medicīnu saistīti speciālisti uz alkoholu lūkojas kā narkotiku un alkoholismu sauc par slimību, kas ir jāārstē. Tie iestājas par alkoholu saturošu produktu pieejamības ierobežošanu vai aizliegšanu noteiktām mērķa grupām, bargākiem sodiem un augstākiem akcīzes nodokļiem, jebkādu alkohola reklāmu aizliegumu un tamlīdzīgi. Turpretī ražotāji un ar tiem saistītās institūcijas uz alkoholu lūkojas kā produktu, kas ir kaitīgs, ja to patērē pārmērīgi, tāpēc alkohola lietošana, viņuprāt, drīzāk ir jāsamazina, piemēram, izglītojot jauniešus par atbildīgu alkohola lietošanu, veidojot sociāli atbildīgas reklāmas un tamlīdzīgi, bet ne aizliedzot patērēt vispār.