Latvijas Lauku tūrisma asociācija "Lauku ceļotājs" plāno Latviju ārzemēs popularizēt ar ābolu sidru, intervijā sacīja organizācijas prezidente Asnāte Ziemele.
"Ir sidra popularizēšanas plāni, un ne tik daudz kā alkoholiska dzēriena reklāma, bet tā, ka tie ir mūsu Latvijas āboli, ar ko mēs gribam būt lepni, tie ir mūsu ābeļdārzi un iegūtā produkcija, kuru mākam pārstrādāt - gan sulās, gan bezalkoholiskajā, gan alkoholiskajā sidrā," skaidroja Ziemele.
Vienlaikus viņa atzīmēja, ka sidra popularizēšanas projekts ir Baltijas mēroga, un "Lauku ceļotājs" jau iesniedzis vienu projektu mērķa sasniegšanai. Turklāt plānots projekts arī sidra eksportam.
Ziemele pauda, ka Baltijā ražotais sidrs pasaulē tiek augstu novērtēts, piemēram, sidra pasākumā Amerikā, kur piedalījās 1300 dalībnieku, Latvija tika nosaukta kā viena no izcilākajām sidra valstīm, kas, pēc Ziemeles teiktā, tik mazai valstij kā Latvija ir ļoti liels panākums.
"Mums ir izcili āboli, ļoti labs aromāts, un pats galvenais - mūsu sidra ražotāji ir inovatīvi un gatavi riskēt, mēģināt vairāk nekā citas valstis, jo mums nav gadsimtiem ilgo tradīciju, ka tieši tā vajag ražot Normandijas sidru un nekā citādāk," atzīmēja "Lauku ceļotājs" vadītāja, piebilstot, ka sidra ražotāji Latvijā ir brīvi domāšanā, kas ir priekšrocība.
"Ja Latvijai ir pieņemšana ārvalstīs, tad lai glāzēs nav "prosecco", bet gan mūsu ābolu sidrs un esam lepni par to. Sidrs mums ir izcils, un ar izcilību var piesaistīt tūristus," uzsvēra Ziemele.
"Lauku ceļotāja" mērķis ir lauku tūrisma attīstība Latvijā kopējā lauku ekonomikas kontekstā, sadarbojoties ar lauksaimniecības, pašvaldību, dabas aizsardzības un citām nozarēm. "Lauku ceļotājs" pārstāv biedru intereses, iesaistās uzņēmējiem labvēlīgas politikas veidošanā, kalpo kā profesionālas informācijas forums un mārketinga platforma.